eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezwiększenie powierzchni grzewczej pieca - ciekawostka › Re: zwiększenie powierzchni grzewczej pieca - ciekawostka
    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zwiększenie powierzchni grzewczej pieca - ciekawostka
    Date: Mon, 17 Oct 2011 12:23:09 -0700 (PDT)

    On 17 Paź, 21:17, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:

    > No zgoda... to graba..., ale ale.
    >
    > Obliczy e kiedy ile kg drewna spalisz, zanim nagrzejesz ten sw j bufor
    > i te....
    > No nie... te tony betonu to i u mnie so panie :-)
    > Ile kg drewna zagrzeje Tw j bufor 1000 l do jakiej sensownej temp? Np
    > 60 stC...

    Kominek mam 15kW z plaszczem 12kW, realnie na pewno wyciaga powyzej
    8kW bo da sie nim nagrzac w najwieksze mrozy a takie mniejwiecej mam
    zapotrzebowanie na cieplo. Mysle ze palac suchym drewnem ma moc tych
    okolo 10kW. Czyli owe 1000l wody od 20 do 60st nagrzewam w niecale 5h,
    magazynujac tam te niecale 50kWh. W praktyce dluzej bo sporo energii
    idzie odrazu w podlogi. Zaleta jest taka ze nie mam przegrzanego
    salonu tylko idealnie taka jaka chce temperature w kazdym
    pomieszczeniu domu (nawet w piwnicy ;-) Kominek sobie grzeje, a
    sterownik z ogrzewania sobie steruje ;) W praktyce w ostatnim czasie
    rozpalam co 4 dni, spalam taki koszyk drewna (nie wazylem nigdy -
    pewnie w okolicy 15-20kg) i mam cieplo przez 4 doby. Nawet w ostatnim
    czasie jak w nocy spadlo ponizej zera.

    Mam jednak cynk ze moja pompa ciepla jest juz gotowa do wysylki wiec
    laaaaaada dzien bede ja odpalal - kominek bedzie tylko w niedziele
    wieczorami palony dla nastroju :-)
    pozdr.

    --
    Adam