  • 1. Data: 2011-10-17 15:21:22
    Temat: zwiększenie powierzchni grzewczej pieca - ciekawostka
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Piec jako radiator oddający ciepło na Mazowszu i nie tylko to była jednolita
    pokryta kafelkami bryła
    Znalazłem w skansenie na Kaszubach taki wynalazek
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/R9nNxg9ARcoH9U
    HGTjJgnZsCZCYA51fqx1gMtR2QOg0?feat=directlink
    Co najmniej 4 x 5 krotne zwiększenie powierzchni oddawania ciepła
    Czy gdzieś ten pomysł jeszcze wykorzystywany?
    SJS

  • 2. Data: 2011-10-17 16:10:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Paź, 17:21, "SJS" <s...@o...eu> wrote:
    > Piec jako radiator oddaj cy ciep o na Mazowszu i nie tylko to by a jednolita
    > pokryta kafelkami bry a
    > Znalaz em w skansenie na Kaszubach taki
    wynalazekhttps://picasaweb.google.com/lh/photo/R9nNx
    g9ARcoH9UHGTjJgnZsCZCYA51f...
    > Co najmniej 4 x 5 krotne zwi kszenie powierzchni oddawania ciep a
    > Czy gdzie ten pomys jeszcze wykorzystywany?
    > SJS

    To kafelki? Mi to wyglada na ceramiczne doniczki :)
    To kaflok przeciez - tyle ze maly. Na Slasku w kazdym domu i
    mieszkaniu kiedys taki stal, tylko ze byl 2 x wiekszy conajmniej.

    Chyba ze czegos nie rozumiem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-10-17 16:55:54
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-10-17 17:21, SJS pisze:

    > Co najmniej 4 x 5 krotne zwiększenie powierzchni oddawania ciepła
    > Czy gdzieś ten pomysł jeszcze wykorzystywany?
    > SJS

    Transport ciepla przez ceramike jest mizerny.
    Tak jakby dobry radiator na procku, ale zabraklo pasty termo ;)
    Stawialbym, ze to raczej ozdoba.

    --
    A S

  • 4. Data: 2011-10-17 17:03:35
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik SJS napisał:
    > Co najmniej 4 x 5 krotne zwiększenie powierzchni oddawania ciepła
    > Czy gdzieś ten pomysł jeszcze wykorzystywany?
    > SJS

    O jasny gwint...
    Ale mi amerykę odkryli... :-D.
    Toż trąbię tu już od pół roku, że ja sobie postawiłem kaflok.
    Powierzchnia grzewcza coś ok 6 m2, pojemność cieplna szacunkowo 30 - 40
    kWh, spalam jednorazowo do 12 - 15 kg drewna, szybka i widać płomień jak
    się pali :-).
    Ciepły jest nawet całą dobę i dzielnie wspomaga mi CO. Jak temperatury
    jeszcze nie zimowe, tylko przejściowe, to daje radę ogrzać cały dom :-).

    Nic nowego nie wynalazłeś. Ja u siebie mam, stosuję i jestem zachwycony.
    Polecam zamiast oklepanych i nieefektywnych kominków :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-10-17 17:09:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 17 Paź, 17:21, "SJS" <s...@o...eu> wrote:
> [...]
    > Co najmniej 4 x 5 krotne zwiększenie powierzchni oddawania ciepła
    > Czy gdzieś ten pomysł jeszcze wykorzystywany?

    powierzchnia się zwiększa, ale masa akumulacyjna zmniejsza... więc
    szybciej zaczyna oddawać ciepło od momentu rozpalenia, ale też
    szybciej stygnie... czasem taka opcja jest pożądana...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2011-10-17 17:13:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > O jasny gwint...
    > Ale mi ameryk odkryli... :-D.
    > To tr bi tu ju od p roku, e ja sobie postawi em kaflok.
    > Powierzchnia grzewcza co ok 6 m2, pojemno cieplna szacunkowo 30 - 40
    > kWh, spalam jednorazowo do 12 - 15 kg drewna, szybka i wida p omie jak
    > si pali :-).
    > Ciep y jest nawet ca dob i dzielnie wspomaga mi CO. Jak temperatury
    > jeszcze nie zimowe, tylko przej ciowe, to daje rad ogrza ca y dom :-).
    >
    > Nic nowego nie wynalaz e . Ja u siebie mam, stosuj i jestem zachwycony.
    > Polecam zamiast oklepanych i nieefektywnych komink w :-)

    ok, dobra... masz jakiś procent od zamówień tego twojego zduna??? czy
    tylko tak sobie trąbisz...
    grzej się przy tym piecu ile chcesz, ale nie obrażaj użytkowników
    nowocześniejszych rozwiązań...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-10-17 17:50:49
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > ale nie obrażaj użytkowników
    > nowocześniejszych rozwiązań...:-)

    Yummm...
    Nie... no jak kogoś obrażam..., to BARDZO PRZEPRASZAM :-)
    Nie mam nic od zduna, przecież go nie reklamuję ...

    A jak nowocześniejsze... to zaraz lepsze/?? że zapytam.

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-10-17 19:03:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Paź, 19:50, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Yummm...
    > Nie... no jak kogo obra am..., to  BARDZO PRZEPRASZAM :-)
    > Nie mam nic od zduna, przecie go nie reklamuj ...
    >
    > A jak nowocze niejsze... to zaraz lepsze/?? e zapytam.

    Robercik - ja mam oklepany kominek ktory energie buforuje w 1000l wody
    plus 200l wody w obiegu plus 30 ton betonu (wylewki) - przebijam
    Twojego kafloka akumulacja? ;-) Mysle ze kilkakrotnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-10-17 19:17:48
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > przebijam
    > Twojego kafloka akumulacja? ;-) Mysle ze kilkakrotnie ;)

    No zgoda... to graba..., ale ale.

    Obliczyłeś kiedyś ile kg drewna spalisz, zanim nagrzejesz ten swój bufor
    i te....
    No nie... te tony betonu to i u mnie so panie :-)
    Ile kg drewna zagrzeje Twój bufor 1000 l do jakiejś sensownej temp? Np
    60 stC...

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-10-17 19:23:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Paź, 21:17, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:

    > No zgoda... to graba..., ale ale.
    >
    > Obliczy e kiedy ile kg drewna spalisz, zanim nagrzejesz ten sw j bufor
    > i te....
    > No nie... te tony betonu to i u mnie so panie :-)
    > Ile kg drewna zagrzeje Tw j bufor 1000 l do jakiej sensownej temp? Np
    > 60 stC...

    Kominek mam 15kW z plaszczem 12kW, realnie na pewno wyciaga powyzej
    8kW bo da sie nim nagrzac w najwieksze mrozy a takie mniejwiecej mam
    zapotrzebowanie na cieplo. Mysle ze palac suchym drewnem ma moc tych
    okolo 10kW. Czyli owe 1000l wody od 20 do 60st nagrzewam w niecale 5h,
    magazynujac tam te niecale 50kWh. W praktyce dluzej bo sporo energii
    idzie odrazu w podlogi. Zaleta jest taka ze nie mam przegrzanego
    salonu tylko idealnie taka jaka chce temperature w kazdym
    pomieszczeniu domu (nawet w piwnicy ;-) Kominek sobie grzeje, a
    sterownik z ogrzewania sobie steruje ;) W praktyce w ostatnim czasie
    rozpalam co 4 dni, spalam taki koszyk drewna (nie wazylem nigdy -
    pewnie w okolicy 15-20kg) i mam cieplo przez 4 doby. Nawet w ostatnim
    czasie jak w nocy spadlo ponizej zera.

    Mam jednak cynk ze moja pompa ciepla jest juz gotowa do wysylki wiec
    laaaaaada dzien bede ja odpalal - kominek bedzie tylko w niedziele
    wieczorami palony dla nastroju :-)
    pozdr.

    --
    Adam