  • 1. Data: 2011-10-17 08:07:43
    Temat: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    SSO prawie gotowy. Proszę o rzucenie okiem na zdjęcia i ewentualne
    podpowiedzi co jest zrobione źle i jak to poprawić.
    http://forum.muratordom.pl/blog.php?135128-brunet-wi
    eczorow%C4%85
    Sukcesywnie będę wrzucał kolejne zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-10-17 11:47:42
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:j7gnof$gu6$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > http://forum.muratordom.pl/blog.php?135128-brunet-wi
    eczorow%C4%85
    > Sukcesywnie będę wrzucał kolejne zdjęcia.

    A te szalunki na tylnej ścianie szczytowej, gdzie robią nadproże to po co?

  • 3. Data: 2011-10-17 12:08:17
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    > A te szalunki na tylnej ścianie szczytowej, gdzie robią nadproże to po co?

    To szalunki wieńca. Dość rzadkie rozwiązanie ten wieniec, ale tak jest w
    projekcie i tak robię. Ma on zapewne za zadanie bardziej równomiernie
    przenosić obciążenia z płatwi, które wychodzą nad nadprożami.

  • 4. Data: 2011-10-17 15:11:29
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7h5rh$7a7$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > projekcie i tak robię. Ma on zapewne za zadanie bardziej równomiernie
    > przenosić obciążenia z płatwi, które wychodzą nad nadprożami.

    No to błąd konstrukcyjny, głupota konstrukcyjna. Dalej to już wiesz co
    będzie.

  • 5. Data: 2011-10-17 15:20:02
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > No to błąd konstrukcyjny, głupota konstrukcyjna.

    Być może. Jednak ani ja, ani kierownik ani też projektant adaptujący nie
    mamy takiej wiedzy, aby stwierdzić, że to błąd w projekcie i wyrzucić ten
    wieniec ewentualnie zastąpić innym rozwiązaniem.

    >Dalej to już wiesz co będzie.

    Nie wiem, wytłumacz. Chodzi Ci o to, że przez ten wieniec będą dodatkowe
    straty ciepła?

  • 6. Data: 2011-10-17 15:28:19
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7hh33$oq0$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > wieniec ewentualnie zastąpić innym rozwiązaniem.

    > Nie wiem, wytłumacz. Chodzi Ci o to, że przez ten wieniec będą dodatkowe

    Tak - będą zajebiste. Wszystkie cztery narożniki twojego domu będą
    przemarzały.
    Trzeba było przerobić ten dach i dać podparte płatewie (te wyższe krokwie)
    jak bedzie ci pękać na łączeniach syfitów, skosów i ścian szczytowych to nie
    miej pretensji do tych co bedą robić regipsy.

    Ogólnie to głupota budowlana do potegi.

  • 7. Data: 2011-10-17 15:29:05
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote
    in message news:j7hh33$oq0$1@usenet.news.interia.pl...

    A zamiast tego betonu to powinien byc styropian. zamykający ociepleniem
    ścianę szczytową, a nie żaden beton.

  • 8. Data: 2011-10-17 15:34:28
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A zamiast tego betonu to powinien byc styropian. zamykający ociepleniem
    > ścianę szczytową, a nie żaden beton.

    Na ten beton od góry pójdzie 18cm styropianu lub wełny (na szerokość
    krokwi), zaś od zewnątrz pójdzie 17cm styropianu (2cm które widać na każdym
    nadprożu i wieńcu plus 15cm które pójdzie na ściany).

  • 9. Data: 2011-10-17 16:22:58
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Tak - będą zajebiste. Wszystkie cztery narożniki twojego domu będą
    > przemarzały.

    Nawet jeśli zostaną prawidłowo ocieplone?

    > Trzeba było przerobić ten dach i dać podparte płatewie (te wyższe krokwie)

    Wyższe krokwie? Nie bardzo rozumiem...

    Jak proponowałbyś podeprzeć płatwie? Dodatkowe słupy?

    > jak bedzie ci pękać na łączeniach syfitów, skosów i ścian szczytowych to
    > nie miej pretensji do tych co bedą robić regipsy.
    >
    > Ogólnie to głupota budowlana do potegi.

    Jeśli już to projektowa. Budują zgodnie z projektem.

  • 10. Data: 2011-10-17 17:19:38
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7hhu5$q77$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > krokwi), zaś od zewnątrz pójdzie 17cm styropianu (2cm które widać na
    > każdym nadprożu i wieńcu plus 15cm które pójdzie na ściany).

    Jak przewidziałeś styropian to wszystko OK. 18cm będzie dobrze.
    Tak tylko zwróciłem uwagę na problem, którego na tych zdjęciach nie widać
    ale widać za to szalunki.