  • 1. Data: 2012-11-16 19:51:19
    Temat: Ścianka wolnostojąca dla TV - wzmocnienie?
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Witam

    Powstała sobie ścianka działowa wolnostojąca, czyli bokami nie związana do
    żadnej ściany, tylko po sufit.
    Szerokia na 120cm, do sufitu czyli 2,6m, z bloczków multipor 10cm.
    No i stoi, ale się zastanawiam czy na pewno postoi.
    Może po bokach wpuścić po pręcie zbrojeniowym 12mm od wylewki po sufit i
    zacementować?
    Ma na tym wisieć TV

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2012-11-16 21:01:55
    Temat: Re: Ścianka wolnostojąca dla TV - wzmocnienie?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irokez wrote:

> [...]
    > Szerokia na 120cm, do sufitu czyli 2,6m, z bloczków multipor 10cm.
    > No i stoi, ale się zastanawiam czy na pewno postoi.

    Kawał zbrojenia jeszcze nikomu nie zaszkodził, ale zastanawiam się,
    czemu tak zrobiłeś. Płyta OSB na ruszcie do płyt GK i ni mo prawa
    się nic stać, pozwalając przy okazji na łatwe wpuszczenie telewizora
    w ścianę (od frontu sobie łatwo zrobisz obudowę z regipsu -- jak się
    zmieni telewizor, to i obudowę się wymieni, a szkielet zostanie).
    Sam tak zamierzam zrobić podczas remontu salonu. Dla większej pewności
    boki można zrobić z profili UA -- bez bazooki nie rozwalisz. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2012-11-16 21:50:49
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sam tak zamierzam zrobić podczas remontu salonu. Dla większej pewności
    > boki można zrobić z profili UA -- bez bazooki nie rozwalisz. :-)

    Jakoś tak wyszło... zachciało mi się ścianki, a że obok robiły się normalne
    działówki to poszło z tych samych cegiełek.

    Tylko teraz pukając w tą ściankę tak mało pewnie to widzę. Pójdzie jeszcze
    siatka na to, ale..

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2012-11-17 09:30:17
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 19:51:19 +0100, Irokez napisał(a):

    Witaj,

    > Może po bokach wpuścić po pręcie zbrojeniowym 12mm od wylewki po sufit i
    > zacementować?

    Niby powinno stać, ale dla świętego spokoju ja bym zrobił, lepsze to niż
    potem sterta gruzu w salonie, jak ktoś "się zatoczy" na ścianę.

    Podetnij skrajne bloczki po bokach, będzie Ci się lepiej wierciło. Zrób
    bruzdę przez środek boku bloczka, tak aby zmieścił się pręt. Jak pisałeś
    nawierć sufit i chudego. Pręt 12 jest na tyle elastyczny, że jak przytniesz
    o 15 cm więcej na długość to wsadzisz bez problemu w oba otwory i
    wyprostujesz.

    Trochę dłubania, ale jak zrobisz dokładnie to nawet nic nie będziesz musiał
    nic dolewać, tylko zaciągniesz bruzdę zaprawą i będzie nie do ruszenia.

    --
    scruffty

  • 5. Data: 2012-11-17 10:51:58
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)
    > Szerokia na 120cm, do sufitu czyli 2,6m, z bloczków multipor 10cm.
    > No i stoi, ale się zastanawiam czy na pewno postoi.

    Troche waska na scianka, tak na styk ;-)

    IMHO, jak bedziesz wiedzial co i jak
    to postaw scianke z KG, np. kable lepiej
    upchac w takiej sciance, przy 10cm cokolwiek
    kuc na przewody i puszki znacznie to oslabi
    te czesc sciany.
    Sa tez specjalne stojaki/szafki pod TV.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-11-17 19:23:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 16 Lis, 19:52, "Irokez" <n...@w...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Powsta a sobie cianka dzia owa wolnostoj ca, czyli bokami nie zwi zana do
    > adnej ciany, tylko po sufit.
    > Szerokia na 120cm, do sufitu czyli 2,6m, z bloczk w multipor 10cm.
    > No i stoi, ale si zastanawiam czy na pewno postoi.
    > Mo e po bokach wpu ci po pr cie zbrojeniowym 12mm od wylewki po sufit i
    > zacementowa ?
    > Ma na tym wisie TV

    Jak dodasz pret to bedzie ok.

    Bez preta tv uwisi i nawet bedzie dosyc stabilnie. mialem kiedys
    scianke z cegiel (gruba na 5 cm) wisial na niej kaloryfer panelowy.
    Jak ja burzylem to nie poszlo trudno ale tez "sama" sie przewrocic nie
    chciala.
    Tyle ze ona byla szersza i miala w sobie futryne.

    Dodaj po precie, jak sie da to ciutke podkuj podloge i sufit tak zeby
    pret sie w niej choc 2-3 cm zakotwil. Bedzie ok.

  • 7. Data: 2012-11-17 20:44:54
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > No i stoi, ale się zastanawiam czy na pewno postoi.
    > Może po bokach wpuścić po pręcie zbrojeniowym 12mm od wylewki po sufit i

    Jeżeli ta scianka jest dobrze postawiona, to nie trzeba żadnych prętów. Taki
    TV to pikuś ........

  • 8. Data: 2012-11-18 17:36:13
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > No i stoi, ale się zastanawiam czy na pewno postoi.
    > Może po bokach wpuścić po pręcie zbrojeniowym 12mm od wylewki po

    Ja bym przykleił siatkę z włókna po obu stronach.
    Jak ją w miarę naciągniesz to moim zdaniem nie ma szans żeby się
    "złamała".
    Dodatkowo też bym ją zakotwił w suficie, np tak jak Ci radzą prętami.

    Podr..
    K.S.

  • 9. Data: 2012-11-18 18:20:04
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym przykleił siatkę z włókna po obu stronach.
    > Jak ją w miarę naciągniesz to moim zdaniem nie ma szans żeby się
    > "złamała".

    No i tak robię.

    Irokez

  • 10. Data: 2012-11-19 10:42:10
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    > Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)

    > No i tak robię.

    Ktos pisał o budowie w USA kiedy to przywiozl odbiornik TV.
    Jest w tym sporo racji, dobrze wiedziec jakiej
    przekatnej TV bedzie na tej sciance i na jakim uchwycie.
    Np. TV 50" moze miec wymiary 116.8 x 75.8 x 29.7 cm

    pozdrawiam
    Adams