  • 1. Data: 2012-11-16 21:03:22
    Temat: Zabezpieczenie rury kablem grzejnym
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.

    Czy są jakieś zasady dotyczące zabezpieczenia rury kablem grzejnym przed
    zamarznięciem?
    Chcę zabezpieczyć przyłącze wody, które jest w nieogrzewanym budynku
    gospodarczym, ale nie wiem ile kabla dać na metr bieżący rury, jak gęsto
    go zawinąć, jakiej mocy powinien być, itp.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-11-16 21:18:24
    Temat: Re: Zabezpieczenie rury kablem grzejnym
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 16.11.2012 21:03, wolim pisze:
> [...]
    > gospodarczym, ale nie wiem ile kabla dać na metr bieżący rury, jak gęsto
    > go zawinąć, jakiej mocy powinien być, itp.

    tak, napewno są, takie żebyś jak najwięcej wydał i na 99.9999% miał
    dobrze. jeśli wystarczy Ci na 98% to wykonasz to samo za połowę ceny.
    Z praktyki, dla zabezpieczenia 10m rury, użyłem ok 20metrów najtańszego
    i o najmniejszej mocy kabla, oczywiście otulonego. ewetnualny termostat
    kosztowałby 36zł, ale go olałem, bo wstawilem w obwód stary, nieużywany
    wyłącznik czasowy. włącza grzanie na 15minut co godzine w nocy i raz na
    3 godziny w dzień. uruchamiam tylko jak są tęgie mrozy.
    PRzez dziesięciolecia rura zamarzała, ostatnio nawet ją rozerwało, co
    dziwne pęknięcie wystąpiło w pomieszczeniu o dodatniej temperaturze. Co
    prawda były głosy typu a ile ten prąd będzie kosztował, ale
    zripostowałem że mniej niż coroczne odwiedziny magików z palnikami w
    celu odmrażania. od momentu zainstalowania na rurze mamy święty spokój z
    zamarzaniem.
    Właśnie kończę remont pokoju, w którym wykonałem ogrzewanie podłogowe na
    takim właśnie kablu i wyszło mnie to 30% ceny w porównaniu z matą grzejną.
    ToMasz

    PS cały czas piszę o kablu grzejnym najtańszym, typu 5-7zł za metr.
    możesz też kupić samoregulujący, za 30-80zł/metr

  • 3. Data: 2012-11-16 22:49:38
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "wolim" <n...@p...tu> wrote in message
> [...]
    > gospodarczym, ale nie wiem ile kabla dać na metr bieżący rury, jak gęsto
    > go zawinąć, jakiej mocy powinien być, itp.

    A gdyby zrobić elektrozawór w miejscu gdzie rura jest jeszcze poniże granicy
    przemarzania i po prostu spuszczać wodę podczas nieobecności i aktywować
    elektrozawór jak tam jedziemy?
    Tak sobie gdybam.

  • 4. Data: 2012-11-17 09:39:43
    Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl>

    W zoologicznych sklepach sa kable grzewcze do terarium o mocy chyba 35 do
    100 w ,ja podobny uzywałem i dawał rade gotowy z wtyczkę ,Pozdrawiam