eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŚcianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu › Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    From: "pf" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    Date: Fri, 4 Nov 2011 20:16:57 +0100

    Witam.

    Chcę zbudować ściankę z kartongipsu. Nie mam w tym temacie żadnego
    doświadczenia, ale pragnę się nauczyć, mam tu pole do eksperymentu bo
    'budowla' nie jest jakaś super ważna. Ścianka ma sięgać od podłogi do
    sufitu, przylegać do jednej 'normalnej' ściany i mieć szerokość tylko 60 cm,
    grubość jak najmniejsza.

    Czytam, że płyty należy przyciąć tak, aby do stropu pozostało conajmniej
    kilka mm luzu ze względu na to, że strop może pracować. Zastanawiam się co w
    takim wypadku z profilami - profil pionowy też nie ma sięgać do samego
    sufitu? Przecież wtedy stabilność takiej konstrukcji będzie chyba
    pozostawała sporo do życzenia. Co z górnym profilem poziomym na suficie -
    jak przymocować do niego płytę, aby pozostawić pole do pracy stropu?

    Będę wdzięczny za wszelkie wyjaśnienia w tej kwestii. Dziękuję bardzo.