eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŚcianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu › Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
  • Data: 2011-11-06 22:05:00
    Temat: Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pf" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j96mrn$507$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czemu nie? Moze czegos nie rozumiem ale przeciez nie bede wchodzil do tej
    > szafy i nie potrzebuje tam wygluszenia :)
    OK. Ale taka ścianka to jedno wielkie pudło rezonansowe, które wzmacnia
    dzwięki otoczenia. W salonie może przeszkadzać, w przedpokoju lub sypialni
    już nie.

    > A, juz chyba rozumiem - na zewnatrz dwie plyty a od strony wnetrza szafy
    > jedna. No ale chcialem to wzmocnic druga plyta tylko po to, zeby zapewnic
    > pewne trzymanie półek w szafie.
    Płyta gipsowa wytrzyma bardzo dużo. Zrób rozpoznanie w zakresie mocowania
    półek do płyt gipsowych. Kołki rozporowe nie nadają się to tego,
    najpewniejsze są kołki molly.

    > Pytanie ile takie wiadro Sheetrocka moze sobie stac po otwarciu i czy
    > mozna go wykorzystac tez do szpachlowania ubytkow w zwyklym tynku? Bo moze
    > by sie jednak nie zmarnowalo takie duze wiadro... Ale chyba znalazlem
    > odpowiednik w mniejszym opakowaniu - Knauf F1.
    Nie przechowywałbym masy akrylowej dłużej niż kilka miesięcy - może się
    rozwarstwić.
    Sheetrock niezbyt nadaje się do wypełnień głębokich ubytków tynku - kurczy
    się w czasie wysychania. Można naprawiać zarysowania i drobne ubytki, jak
    każdą masą akrylową. Pomyśl o gipsie szpachlowym - dobrze rozrobiony, o
    konsystencji jogurtu, jest świetnym materiałem do klejenia taśm. Trudno mi
    się wypowiadać na temat masy Knauf F1, ponieważ nie wiem, czy jest tak mocna
    jak sheetrock czy gips szpachlowy.

    > Powiedz, jak mocujesz te narozniki do plyty - wkrety, gwozdzie,
    > wstrzeliwywane zszywki?

    Nakładam uniflott lub gips szpachlowy, potem wtapiam narożnik, dociskam
    poziomicą i szpachlą aby uzyskać linię prostą i przyleganie do płyt
    gipsowyh, zbieram nadmiar gipsu i wypełniam dziurki. Po wyschnięciu
    szpachluję na gładko. W Twoim przypadku lepiej powinny się sprawdzić
    narożniki z okrągłymi perforacjami a nie te z siatką.

    Uniflott twardnieje w 30 minut, będzie gotowy do dalszej obróbki na następny
    dzień. Gips szpachlowy - twardnieje w godzinę, wysycha dłużej.

    > Bardzo dziekuje za wszystkie informacje - dowiedzialem sie tu wiecej niz
    > czytajac miliony poradnikow w necie :)
    Z poradników najlepiej przeczytać te opracowane przez producentów - Knauf,
    Nidagips, Rigips, Metpol (producent profili). Ja również przestudiowałem
    wątek
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocie
    plam-poddasze-krotkie-pytania.../page3
    ze zwróceniem uwagi na wypowiedzi forumowicza Rom-Kon. Wcześniej sam
    ćwiczyłem (również z gipsem taśmami papierowymi) i przyglądałem sie robocie
    różnych fachowców.
    Mam nadzieję, że moje uwagi choć trochę pomogą i że wszystko się uda.

    Pozdrawiam,
    Krystian (Druid29)