eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŚcianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu › Re: Scianka z karton-gipsu - prosba o wyjasnienie poczatkujacemu
  • Data: 2011-11-07 11:18:36
    Temat: Re: Scianka z karton-gipsu - prosba o wyjasnienie poczatkujacemu
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no to w leroyu masz bloczki ytonga po 5,40 za sztukę...
    > łatwiej będzie...

    > No właśnie nie do końca, ani łatwiej ani taniej.
    > Policz jeszcze tynki/gładzie za m2 to zobaczysz.
    > Płyta g-k jest gotowa od razu.

    no nie tak od razu... najpierw skręcanie profili, wiercenie w ścianie,
    podłodze, potem "przyjemna" zabawa z wełną, potem docinanie i kręcenie
    płyt (a tutaj niemiła niespodzianka, jedna płyta nie wystarczy, ściana
    do szafy to 60 cm, więc dwie połówki płyty, a na wąski pasek czołowy,
    to już z nowego arkusza), potem szpachlowanie, taśma, znowu
    szpachlowanie, szlifowanie... jednym słowem płyta g/k jest
    wydajniejsza w pracy przy dużych powierzchniach, przy tej robocie tyle
    samo pieprzenia się, a nawet więcej, co i przy bloczkach...
    natomiast ytong ma 60 cm, więc szerokość ścianki idealna, 13 bloczków
    żadnego cięcia (no... może jedno), wymiar pustaka spasowany, więc
    dokładnie klejąc masz idealnie równą ścianę, potem zaciągasz cienką
    warstwą gładzi i jest git... (w tym przypadku związał bym jeszcze ze
    ścianą główna za pomocą kilku wkrętów lub po prostu gwoździ,
    obmurowanych potem bloczkami...
    reasumując, transport, syf w domu, narzędzia, w tym wypadku jednak
    przemawia do mnie opcja z ytonga... chociaż w domu mam działówki z k/
    g...:-)

    pozdrawiam
    s_13