  • 1. Data: 2011-05-19 19:19:27
    Temat: Ścianki poddasza - kiedy
    Od: owp <o...@g...pl>

    Cześć.
    Kiedy się stawia ścianki (murowane) na poddaszu użytkowym ? Po
    ociepleniu i położeniu k/g na skosy, czy przed ?
    owp

  • 2. Data: 2011-05-19 19:24:50
    Temat: Re: Ścianki poddasza - kiedy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik owp napisał:
    > Cześć.
    > Kiedy się stawia ścianki (murowane) na poddaszu użytkowym ? Po
    > ociepleniu i położeniu k/g na skosy, czy przed ?
    > owp

    Raczej przed, ale po też chyba da radę :-))).

    pozdr.
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-05-19 20:33:55
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-19 21:19, owp pisze:
    > Cześć.
    > Kiedy się stawia ścianki (murowane) na poddaszu użytkowym ? Po
    > ociepleniu i położeniu k/g na skosy, czy przed ?

    Ja stawiałem przed bo:

    - ściany działowe były tynkowane razem z całą resztą domu,
    - jest do czego przykręcić profil U robiąc zabudowę poddasza,
    - instalacje elektr. robisz przed zabudową poddasza więc i na tych
    działówkach pewnie jakiś prąd będzie

    Tylko za wysoko tych działówek nie wymuruj. Tylko tyle żeby było do
    czego profil U przykręcić.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-05-19 21:13:35
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-19 21:19, owp pisze:
    > Cześć.
    > Kiedy się stawia ścianki (murowane) na poddaszu użytkowym ? Po
    > ociepleniu i położeniu k/g na skosy, czy przed ?

    Ścianki stawia się na stropie, czyli PRZED wylewkami.

    Jak zrobisz wylewki PO dociepleniu poddasza, to ci wszystko popęka od
    wilgoci. Gips kiepsko reaguje na wilgoć.

    M.

  • 5. Data: 2011-05-20 05:21:44
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-19 22:33, RudeBoy pisze:
> [...]
    > działówkach pewnie jakiś prąd będzie
    >
    > Tylko za wysoko tych działówek nie wymuruj. Tylko tyle żeby było do

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    To mam jasność. A jeśli chodzi o docinanie pod skosy? Mam wymagać tego
    od wykonawcy, czy robi się to przy okazji zakładania płyt?
    Może to głupie pytanie, ale czy ściana ma być do wysokości przyszłego
    pomieszczenia, tak żeby płyta się opierała na niej?
    Myślałem,że wykończenie poddasza jest pierwsze po wykonania SSZ, z tego
    co piszecie, to dopiero po instalacjach (będę miał podłogówkę).

  • 6. Data: 2011-05-20 10:24:31
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-20 07:21, owp pisze:

> [...]
    > Myślałem,że wykończenie poddasza jest pierwsze po wykonania SSZ, z tego
    > co piszecie, to dopiero po instalacjach (będę miał podłogówkę).

    Jeżeli te działówki mają być murowane to zrób je minimalnie wyżej od
    planowanej płaszczyzny skosów. Tak aby do tej działówki dało się
    przykręcić profil przyścienny U.

    Oczywiście wymagaj tego od ekipy ale zastanów się i ustal z ekipa jaka
    będzie grubość ocieplenia skosów i gdzie wypadnie płaszczyzna zabudowy.
    Jak nie są ćwierć inteligentami to zrozumieją o co chodzi.

  • 7. Data: 2011-05-20 11:03:45
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-20 12:24, RudeBoy pisze:
    > Jeżeli te działówki mają być murowane to zrób je minimalnie wyżej od
    > planowanej płaszczyzny skosów. Tak aby do tej działówki dało się
    > przykręcić profil przyścienny U.

    Ok. Myslę, że rozumiem, to nawet lepiej, bo ściany będą stabilizowane od
    góry płytami.