  • 1. Data: 2009-01-12 07:56:50
    Temat: Służebność przesyłu a umowa
    Od: "Mariusz" <e...@e...pl>

    Witam.
    Pytanie do projektantów.

    Czy ma ktoś może wzory notatek służbowych, oświadczeń czy aktów notarialnych
    na podpisanie służebności z właścicielem działki,
    przez którą projektuje się jakąkolwiek linię kablową lub napowietrzną czy
    chociażby jakiekolwiek przyłącze.

    Pytanie do właścicieli działek.

    Czy ktokolwiek miał z Was do czynienie z podpisywaniem takich papierków ??

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-01-12 08:17:15
    Temat: Re: Służebność przesyłu a umowa
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Pytanie do właścicieli działek.
    >
    > Czy ktokolwiek miał z Was do czynienie z podpisywaniem takich papierków ??

    ja mam przyłącze napowietrzne ze słupa na działce sąsiada i wystarczyło
    tylko, że podpisał pismo, w którym zgadza się na wejście na posesję w celu
    wykonania przyłącza, przebieg przyłącza przez jego działkę oraz późniejsze
    wejścia w celu napraw i konserwacji, żadna forma notarialna nie była
    wymagana

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 3. Data: 2009-01-12 08:35:46
    Od: "Mariusz" <e...@e...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykonania przyłącza, przebieg przyłącza przez jego działkę oraz późniejsze
    > wejścia w celu napraw i konserwacji, żadna forma notarialna nie była

    Fakt, nie była. Ale od paru miesięcy mój ZE wymaga właśnie zgody w formie
    AN na służebność przesyłu.

  • 4. Data: 2009-01-12 08:46:51
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Fakt, nie była. Ale od paru miesięcy mój ZE wymaga właśnie zgody w formie
    > AN na służebność przesyłu.

    to powiedz im, że to ich brocha, bo to oni są wykonawcą przyłącza, zapytaj
    jakim cudem masz podpisać akt notarialny gdzie stronami jest twój sąsiad i
    ZE.

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-01-12 08:47:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Fakt, nie była. Ale od paru miesięcy mój ZE wymaga właśnie zgody w formie
    > AN na służebność przesyłu.
    Zadzwoń do pierwszego z brzegu notariusza oni sa zorientowani i Ci dok
    ładnie wytłumaczą.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-01-12 09:40:52
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    robert pisze:

    > to powiedz im, że to ich brocha, bo to oni są wykonawcą przyłącza, zapytaj
    > jakim cudem masz podpisać akt notarialny gdzie stronami jest twój sąsiad i
    > ZE.

    Takim cudem, że sąsiad ma notarialnie ustanowić nieodwołalną służebność
    przesyłu na rzecz ZE i w akcie określić warunki dopuszczalności wejścia
    pracowników ZE na teren działki.

    Od 3 sierpnia 2008 obowiązują nowe zapisy kodeksu cywilnego,
    wprowadzające instytucję służebności przesyłu. Dlatego też nie wystarczy
    już zwykła zgoda sąsiada na piśmie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-01-12 09:51:03
    Od: trybuszon <t...@o...eu>

    Sebcio pisze:

> [...]
    >
    > Od 3 sierpnia 2008 obowiązują nowe zapisy kodeksu cywilnego,
    > wprowadzające instytucję służebności przesyłu. Dlatego też nie wystarczy

    Ale to umowa między ZE a sąsiadem!. :)

    --
    trybuszon

  • 8. Data: 2009-01-12 11:07:42
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    trybuszon pisze:

    > Ale to umowa między ZE a sąsiadem!. :)

    A czy ja napisałem coś innego ? :) Poza tym nie jest to umowa, lecz akt
    ustanowienia służebności przesyłu - jednostronna czynność prawna
    sąsiada. ZE nic do tego nie ma, on tylko później będzie korzystał z
    ustanowionej na jego rzecz służebności celem przeprowadzenia kabli i
    świadczenia usług przesyłu energii na rzecz swoich klientów.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2009-01-12 11:45:14
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jego rzecz służebności celem przeprowadzenia kabli i świadczenia usług
    > przesyłu energii na rzecz swoich klientów.

    A czy po ustanowieniu służebności na rzecz ZE nie może zaistnieć taka
    sytuacja:
    Za sąsiadem powstaje całe osiedle i ZE stwierdza, że słup nie wystarczy,
    trzeba pociągnąć linię SN i postawić transformator w miejscu tego słupa.
    Służebność już ustanowiona i nawet mnie nie zapytają o zgodę.

    Pozdrawiam
    TomT
    posiadacz ostatniego( choć nie jedynego) słupa elektrycznego we wsi.

  • 10. Data: 2009-01-12 12:47:15
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    TomT pisze:

    > Za sąsiadem powstaje całe osiedle i ZE stwierdza, że słup nie wystarczy,
    > trzeba pociągnąć linię SN i postawić transformator w miejscu tego słupa.
    > Służebność już ustanowiona i nawet mnie nie zapytają o zgodę.

    Zakres służebności jest określony w akcie notarialnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio