    From: "Zdzisiek" <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Spisek Styropianowy
    Date: Thu, 6 Jul 2017 04:03:53 +0200

    Po spisku żarówkowym i wielu innych, teraz aktualny jest Spisek
    Styropianowy.
    Wszyscy producenci styropianu zaczęli zaniżać gęstości styropianów, tak że
    obecnie wygląda to tak że EPS100 ma faktycznie gęstość WPS80 a EPS150 ma
    faktycznie gęstość EPS120.
    Zorientowałem się gdy nagle zaczął mi pękać styropian i z tego powodu cały
    rok miałem problemy, w tym finansowe. Do odpowiedzialności producentów
    pociągnąć nie można, bo unieważnili wszystkie wcześniej obowiązujące normy a
    nawet uchwalili nawet przestrzeganie nowych jest dobrowolne.
    Ze zbadaniem trefnego styropianu też jest problem, bo chyba państwowe
    instytuty badawcze też są na ich pasku.
    Instytuty wcale nie są zainteresowane badaniami a nawet jak im zapłacisz za
    badania, to oni w protokole nie chcą podać producenta, tylko że badali jakąś
    niezidentyfikowaną dostarczoną próbkę, mimo że dostarczysz im paczkę w
    opakowaniu producenta.
    Ostatnio jak byłem w hurtowni za styropianem, to słyszałem że ludzie całe
    TIRy zwracają, ale co z tego jak wcześniej spaskudził robotę na kilka tirów
    razem z robocizną i materiałami, kto mu to zwróci?
    Rok temu kupiłem kilka paczek EPS100, co miał gęstość EPS80 a gdy dzisiaj go
    ważyłem, to stracił 10% swojej poprzedniej wagi, czyli oni jeszcze chyba ten
    styropian pompują gazem pod ciśnieniem, żeby jeszcze bardziej oszukać na
    materiale a potem ten gaz uchodzi i teraz będą pękały stropy, podłogi a może
    po czasie te styropiany zupełnie ze ścian wyparują?

    Tak wiec uważajcie, bo obrzezane byznesmeny kręcą wielkie lody i strzygą
    bydlątka.