  • 1. Data: 2013-08-27 14:36:02
    Temat: Styropian, reklama
    Od: Kris <k...@g...com>

    Przed chwilą słyszałem w radio reklamę styropianu. I było tam że im styro cięzsze tym
    lepsze(w sensie przenikalności cieplnej). Czy nie powinno być odwrotnie?

  • 2. Data: 2013-08-27 14:56:12
    Temat: Re: Styropian, reklama
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 14:36:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Przed chwilą słyszałem w radio reklamę styropianu. I było tam że im styro cięzsze
    tym lepsze(w sensie przenikalności cieplnej). Czy nie powinno być odwrotnie?

    Na pewno mowili o przenikalnosci cieplnej, a nie o wytrzymalosci?
    Fasadowy powinien wazyc 15kg, podlogowy 20kg, ja zawsze wazylem jak kupowalem i bylo
    zawsze troche oszukane (13 - 18kg) ale co zrobic ;)

    A teraz istotnie jest jakas kampania stowarzyszenia producentow styro zwiazana z jego
    waga - widzialem nie raz tego typu bannerki w sieci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-08-27 15:01:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 14:56:12 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Na pewno mowili o przenikalnosci cieplnej, a nie o wytrzymalosci?

    A widzisz możesz mieć rację. Uległem magi reklamy. Wg mnie najistotnieszym parametrem
    dla styro powinna byc przenikalność. A w reklamie mogło o cos innego
    chodzic(wytrzymałość). Pewnie ten reklamowany z jakiś powodów jest cięższy od
    "zwykłych styropianów" więc spece od reklamy dopasowały do tego teorię;)
    > Fasadowy powinien wazyc 15kg, podlogowy 20kg, ja zawsze wazylem jak kupowalem i
    >bylo zawsze troche oszukane (13 - 18kg) ale co zrobic ;)
    Ale tak mi się wydaje że biorąc pod uwage przenikalnośc to w uproszczeniu im lżejszy
    tym lepszy;)

  • 4. Data: 2013-08-27 15:27:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 15:01:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > chodzic(wytrzymałość). Pewnie ten reklamowany z jakiś powodów jest cięższy od
    > "zwykłych styropianów" więc spece od reklamy dopasowały do tego teorię;)

    To jest IMHO finansowane z jakiegos stowarzyszenia do ktorego nalezy bardzo
    wielu producentow styro. I bardzo dobrze bo tu liczy sie tez wytrzymalosc -
    polozysz byle co pod wylewke, potem ta siadzie o 1cm i dupa jas :-)

    Bardzo dobrze ze zwiekszaja swiadomosc konsumentow - przyznac sie kto wazyl
    styro? Ja za kazdym razem, a z moich wielu budujacych-znajomych chyba nikt :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-08-27 21:32:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-27 15:27, Adam pisze:
    > Bardzo dobrze ze zwiekszaja swiadomosc konsumentow - przyznac sie kto wazyl
    > styro? Ja za kazdym razem, a z moich wielu budujacych-znajomych chyba nikt :-)
    Wystarczy że ci to styro leżało na deszczu, zamoknięte w ofoliowaniu, to
    będzie ważyć więcej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-08-28 08:40:48
    Od: r...@g...com

> [...]
    tym lepsze(w sensie przenikalności cieplnej). Czy nie powinno być odwrotnie?

    Podłogowy EPS100 (cięższy) ma przenikalność 0,38, a fasadowy (lżejrszy) 0,40-0,42...

  • 7. Data: 2013-08-28 16:21:18
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    <r...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Podłogowy EPS100 (cięższy) ma
    > przenikalność 0,38, a fasadowy (lżejrszy) 0,40-0,42...

    Tak właśnie jest. Nie wiem z czego to wynika ale twardszy lepiej izoluje wg.
    ulotek producentów. Już w 2008 widziałem to i sam się dziwiłem. Pewnie jest
    wyjaśnienie