  • 21. Data: 2019-12-19 00:25:18
    Temat: Re: Szukam cegły ;)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 17:11, s...@g...com pisze:
    > Jak sie zaglebisz na jakies 10-12cm to metalowa kotwa rozprezna powinna utrzymac to
    co tam potrzeba.

    Zapomnij o metalowej. Przeciągnie klin przez cały kołek i nigdzie się
    nie zatrzyma.

    Robert

  • 22. Data: 2019-12-19 00:27:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 23:23, Adam pisze:
    > Ostatecznie przepuściłem pręty gwintowane przez całą ścianę
    Trzeba było wiercić po skosie.

    Robert

  • 23. Data: 2019-12-19 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Do muru z cegły nie używa się kołków rozporowych. Kołki to
    > technologia do betonu.

    Serio? W pełnej cegle kołek rozporowy bedzie działał jakos inaczej niz w
    betonie? Wow...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 24. Data: 2019-12-19 08:27:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Im większe obciążenie tym dłuższy i o wiekszej srednicy kolek drewniany.
    popieram. w walizce z plastikowymi kołkami rozporowymi, zawsze noszę
    kawałek deski z której wytnę coś pasującego
    ToMasz

  • 25. Data: 2019-12-19 08:31:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Będzie działał inaczej, zwłaszcza w starym murze. Cegła nie ma praktycznie żadnej
    wytrzymałości na rozciąganie.

  • 26. Data: 2019-12-19 09:12:49
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Do muru z cegły nie używa się kołków rozporowych. Kołki to technologia do betonu.
    Do scian z cegły zwłaszcza jak na zaprawie wapiennej było murowane używa się kołków
    drewnianych osadzanych na gips. Im większe obciążenie tym dłuższy i o wiekszej
    srednicy kolek drewniany. Z nowocześniejszych technologii ktos zaproponował kotwe
    chemiczna. Przewiercenie ściany na wylot i użycie długich śrub z dużą/dużymi
    podkładkami też jest dobrym rozwiązaniem. A najlepszym w przypadku wieszania
    telewizora jest kupienie projektora.

    Sęk w tym, ze w tym murze cegła jest rzadko spotykanym składnikiem, a w
    piachu który okazuje się głównym składnikiem tej ściany to choćby kołek
    był ze złota, to wyleci.

    --
    viktorius

  • 27. Data: 2019-12-19 09:15:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.12.2019 20:43, Adam wrote:
    > Chociaż nic nie wiadomo - sam uchwyt waży chyba kilkanaście kg, a może
    > mieć odsadzenie kilkadziesiąt centymetrów od ściany. To już robi niezłą
    > dźwignię. Uchwyt to RAMT AR-65, tv nieduży - 49".

    Kupiłbyś płaski telewizor OLED to nie miałbyś problemu. A tak wieszasz
    CRT i trzeba kombinować.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2019-12-19 09:17:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zabezpiecz TV dodatkowo linką do jakiegoś haka powyżej w ścianie czy nawet w suficie.
    Są zresztą uchwyty sufitowe

    -----

  • 29. Data: 2019-12-19 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Będzie działał inaczej, zwłaszcza w starym murze. Cegła nie ma
    > praktycznie żadnej wytrzymałości na rozciąganie.

    Czyli co? Peknie? Troche się w zyciu namontowałem róznych rzeczy i jakos
    nigdy nie zdarzyło mi się zeby mi cegła pekła (a moze i pekła ale nigdy
    nic mi nie spadło...)

    A o jakim systemie montazu mowisz piszac o kołkach drewnianych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 31. Data: 2019-12-19 10:47:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Zabezpiecz TV dodatkowo linką do jakiegoś haka powyżej w ścianie czy
    > nawet w suficie. Są zresztą uchwyty sufitowe

    Albo podłóż pod spodem materace na szelki wypadek zeby miał miekkie
    lądowanie!

    Linka do sufitu... bossszzeeee :-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin