  • 1. Data: 2024-01-14 11:30:33
    Temat: Tylko na własny użytek bez oddawania do sieci
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.wnp.pl/energetyka/farmy-fotowoltaiczne-m
    ocno-gonia-prosumentow,794153.html
    Chyba logiczne ze jak koncern energetyczny postawi swoje elektrownie fotowoltaiczne
    to nie po to żeby je wyłaczac jak się zrobi duzo słońca zeby drobnica mogła oddać
    prad do sieci. Linia 110kV i sredniego napiecia naleza do sprzedawców prady. Chyba
    logiczne ze sprzedawcy chca zarobić jak najwięcej.

  • 2. Data: 2024-01-14 14:34:43
    Temat: Re: Tylko na własny użytek bez oddawania do sieci
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 11:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zeby drobnica mogła oddać prad do sieci. Linia 110kV i sredniego
    > napiecia naleza do sprzedawców prady. Chyba logiczne ze sprzedawcy chca

    Nowy sezon Twojego pierdzielenia rozpoczęty.
    W tamtym roku co tydzień pisałeś mi, że już,już wyłączą mi falownik, a jak
    nie wyłączą to zmienią mi umowę ze starego prosumenta na nowego.

    W 2023 instalacja 21kW zrobiła mi 21,3MWh prądu.
    Na koniec grudnia do zapłaty mam do PGE za 400kWh w pierwszej strefie i
    510kWh w drugiej.
    Żadnych innych opłat za energię nie mam :-)

    Zaraz po wyborach miał być też wg Ciebie krach na runku nieruchomości.
    Od pół roku już czekam na te Twoje przeceny i chyba się nie doczekam, na
    horyzoncie jest już kolejny tani kredyt pompujący ceny.
    Będę musiał sam coś sobie postawić na swojej ziemi.

    TG

  • 3. Data: 2024-01-14 17:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 stycznia 2024 o 14:34:46 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > horyzoncie jest już kolejny tani kredyt pompujący ceny.
    > Będę musiał sam coś sobie postawić na swojej ziemi.

    W Luszowicach pewno do tej pory tez mieli możliwe uzyski. Ale skończy sie babce
    sranie jak uruchomia tam fotowoltaikę 40MW
    https://przelom.pl/48338-rozpoczela-sie-budowa-duzej
    -elektrowni-slonecznej-w-luszowicach.html
    40MW to 4000 instalacji po 10kW. Takie instalacje podpada sie do sieci minimum po
    liniach sredniego napięcia. 40MW podbije średniej napięcie napięcie w liniach. W
    zwiazku z czym w okolicy wzrosnie napięcie za transformatorami niskiego napięcia i
    nie da sie nic albo prawie nic wbić do sieci z małej instalacji. Zeby drobni nie
    bruzdzili przez podkręcanie falowników i dokładanie paneli zaczęli kontrolować zeby
    wyłapać łamiących umowę. Jak w okolicy elektrowni 40MW zrobi sie w liniach niskiego
    napięcia 245 wlotow to instalacja 10kW odda do sieci 15% mocy zainstalowanej. Okaze
    sie ze drogie remonty sieci i wymiany transformatorow nie sa potrzebne bo jak
    zamiast 10kW od prosumenta do transformatora będa przekazywane 2kW to nic nie będzie
    przeciazone. Jak chcesz cos postawić na swojej ziemi i nie beda to sliczne czy
    postawione w słup to sprawdź czy wiatraka w pobliżu nie będzie. Pisali ze będzie
    zakaz budowania w strefie ochronnej wiatrakow. Głupiego można poznać po tym ze chce
    zeby skutki długotrwałych procesowe były natychmiastowe. W przypadku fotowoltaiki z
    artykułu skutki nie beda po dniu rozpoczęcia budowy. Ale jak skoncza do np. Kwietnia
    to okoliczna indywidualna fotowoltaika stanie sie całkowicie nieopłacalna. Ze jeszcze
    mieszkania nie tanieja napisałeś a ja twierdziłem ze powyborczy stanieja. Nie
    twierdziłem ze po wyborach ale jak pisałem w trzecim kwartale zeszłego roku to
    logiczne ze po wyborach jest dobrym okresleniem czasu. Nijaki Tusk jak go spytali
    kiedy 60 tysięcy wolne od podatku na wyrost stwierdził ze maja na to cztery lata. Idź
    mu wydłub kaprawe oczy ze nie od jutra. Cykle oparte na demografi trwania
    kilkadziesiat lat. Pierwszy powojenny wyz demograficzny trwał ponad dwadzieścia lat.
    Teraz jestesmy ok 76 lat po tym jak rodziły sie pierwsze roczniki pierwszego wyżu. 76
    lat to ważna liczba bo tyle przeciętnie zyje Polak w Polsce. Czyli zeby wiedzieć ile
    w konkretnym roku w przyszłości umrze ludzi wystarczy sprawdzić ile sie 76 lat
    wczesniej urodziło. Jak bus był kadry Toby's sprawdził czy kłamie pisząc ze zaraz po
    wojnie jak zaczał działać GUS urodziło sie ok 500 tysięcy dzieci i w przeciągu kilku
    lat ilosc urodzeń wzrosła do prawie 800 tysięcy dzieci rocznie i ze 800 tysięcy
    utrzymało sie przez ok 10 lat a następnie ilość urodzeń zaczęła spadać. Wszyscy
    ktorzy wtedy sie urodzili maja gdzie mieszkać. I jak umra to zostaja po nich puste
    nieruchomosci mieszkalne. Od 30 grudnia do dzisiaj w portalu otodom przybyło prawie
    dwa tysiące mieszkań do wynajęcia.

  • 4. Data: 2024-01-15 07:27:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 17:42 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > nich puste nieruchomosci mieszkalne. Od 30 grudnia do dzisiaj w portalu
    > otodom przybyło prawie dwa tysiące mieszkań do wynajęcia.

    Coraz się niedobrego u Ciebie dzieje.
    Na początku Twojej kariery w Internecie nie potrafiłeś prostego zdania bez
    ortografa napisać.
    Nie wiedziałeś do czego służy przecinek, nie dało się Ciebie czytać nawet
    mimo szczerych chęci.
    Ja nigdy nie byłem orłem z polskiego, ale Twoje teksty kuły w oczy.
    Z biegiem czasu nabrałeś ogłady i jakieś 2-3 lata temu osiągnąłeś wyżyny,
    szczyty swoich możliwości - byłem pod wrażeniem nabytej elokwencji i
    opanowania zasad interpunkcji i ortografii. Nawet jak pisałeś totalne
    bzdury to dobrze się to czytało.
    Od tego czasu piszesz coraz gorzej, powyższy tekst jest tego dowodem.
    Praktycznie nie ma w nim zdania bez błędów gramatycznych, literówek,
    znowu nie używasz przecinków.

    Co do PV - znam większe tragedie niż farma 40MW za płotem. Jak powstanie
    to się będę martwił.
    Na razie, odpukać PV to był strzał w dziesiątkę.

    Co do mieszkań, Twoje przewidywania są tej samej wagi co przewidywania
    końca świata.
    Każdy wie, że kiedyś nastąpi ale nikt nie wie kiedy. "Po wyborach" to Twój
    ostatnio podany termin.
    Na przestrzeni Twojej kariery w Internecie co tydzień praktycznie pisałeś
    na temat krachu w mieszkalnictwie. Miał być wg Ciebie "już za chwilę"
    podatek katastralny, mieli ciapaci nas zalać i pozajmować pustostany itp.
    Jak będziesz żył wystarczająco długo to na 100% kiedyś trafisz z
    prognozami.
    Na razie od kilkunastu lat wszystko co na ten temat piszesz ma taką samą
    wartość jak prognozy pogody w TV (te długoterminowe). Wiadomo, że kiedyś
    się sprawdzą.

    TG

  • 5. Data: 2024-01-15 07:28:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 07:27 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Coraz się niedobrego u Ciebie dzieje.

    "Coś niedobrego u Ciebie się dzieje."

    Miało być w pierwszym zdaniu.

  • 6. Data: 2024-01-15 12:08:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 07:28:40 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > "Coś niedobrego u Ciebie się dzieje."
    >
    > Miało być w pierwszym zdaniu.
    Miało być ale nie było. Co do reszty to stare pomarszczone indianki mniej łżą. Przed
    chwila sprawdziłem na otodomie. Jest więcej mieszkań do wynajęcia niz było wczoraj.

  • 7. Data: 2024-01-15 12:35:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 12:08 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Miało być ale nie było. Co do reszty to stare pomarszczone indianki
    > mniej łżą. Przed chwila sprawdziłem na otodomie. Jest więcej mieszkań do
    > wynajęcia niz było wczoraj.

    W którym zdaniu napisałem nieprawdę? - co Ci się w moim poście nie zgadza?
    Bo takie pisanie bez konkretów, cytatów to tylko pisanie.

    Co do otodomu - ten wysyp lokali na wynajem wg Ciebie związany jest z
    demografią? - bo wg moich info (od znajomych, którzy takie ogłoszenia
    dają) wynika to z tego, że Ukraińcy masowo opuszczają lokale.
    Podejrzewam, że spierdzielają dalej na zachód, ale pewności nie mam.

    Przypomnę, że w tamtym roku twierdziłeś, że zaraz będzie zapaść w
    mieszkaniówce związana z demografią i mieszkania i domy będą po 1 zł.

    TG

  • 8. Data: 2024-01-15 12:42:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 14 Jan 2024 08:42:41 -0800 (PST), w
    <3b8c85d1-6247-4f13-8ba2-04b7075fd564n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    [ ciach tępe zenkowe pierdolenie ]

    To kiedy po 2000zł/m2? Obiecałeś do końca roku, fajfusie, a tu nijak tego nie
    widzę :D

  • 9. Data: 2024-01-15 12:42:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <4...@g...com> napisał(-a):

    > I jak umra to zostaja po nich puste nieruchomosci mieszkalne. Od 30 grudnia do
    dzisiaj w portalu otodom przybyło prawie dwa tysiące mieszkań do wynajęcia.

    A ile do kupienia? I co mi głuptasku po tanim domu w Pcimiu?

  • 10. Data: 2024-01-15 17:32:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 12:44:23 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Sun, 14 Jan 2024 08:42:41 -0800 (PST), w
    > <3...@g...com>, Zenek Kapelinder
    dzisiaj w portalu otodom przybyło prawie dwa tysiące mieszkań do wynajęcia.
    > A ile do kupienia? I co mi głuptasku po tanim domu w Pcimiu?
    Do kupienia tez przybyło. Ty z tych co Tuwim w wierszu o nich napisał
    I ty fortuny skurwysynu,

    Gówniarzu uperfumowany,

    Co splendor oraz spleen Londynu

    Nosisz na gębie zakazanej,