  • 1. Data: 2009-12-15 12:01:22
    Temat: Warunki zabudowy
    Od: "m." <t...@g...pl>

    Otrzymałem warunki zabudowy na działkę po czym kupiłem ją. Od tego czasu
    minęło ponad 2 miesiące. Sąsiednie działki są puste gdyż inni kupili je
    w podobnym czasie co ja.
    Pytanie: Czy muszę iść do urzędu po podpis/stempelek, żeby warunki stały
    się prawomocne ? czy też stały się one prawomocne automatycznie po 2
    tygodniach ? (do pozwolenia na budowę)

    --
    m.

  • 2. Data: 2009-12-15 13:28:22
    Temat: Re: Warunki zabudowy
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Gru, 13:01, "m." <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Pytanie: Czy muszę iść do urzędu po podpis/stempelek, żeby warunki stały
    > się prawomocne ? czy też stały się one prawomocne automatycznie po 2

    One IMHO sa juz prawomocne ale moga sie uniewaznic, jezeli miasto
    ustali plan zagospodarowania tego terenu. Po co chcesz isc po stepelek
    skoro ten stepelek tam juz chyba jest (a przynajmniej powinien) ?:) No
    chyba nie dostales warunkow zabudowy bez podpisu / pieczatki ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-12-15 13:38:05
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > skoro ten stepelek tam juz chyba jest (a przynajmniej powinien) ?:) No
    > chyba nie dostales warunkow zabudowy bez podpisu / pieczatki ?

    A kto by mu dał pozwolenie na budowę bez ważnych Warunków... lub wyciągu
    Zagospodarowania...

    Chyba, że źle użył czasów stały się cy staną się?

    Architekt nie zacznie projektu bez warunków więc albo je już masz albo
    dopiero zaczynasz i nie do końca wiesz o co pytać

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-12-15 20:07:12
    Od: "m." <t...@g...pl>

    Ariusz pisze:

> [...]
    >
    > Architekt nie zacznie projektu bez warunków więc albo je już masz albo
    > dopiero zaczynasz i nie do końca wiesz o co pytać

    O pozwolenie na budowę będę dopiero występował a warunki już mam ale:
    architekt do którego udaje się w celu wrysowania domu na mapkę do celów
    projektowych stwierdził, że na warunkach powinien być stempelek mówiący
    o tym, że warunki stają się prawomocne. Szczerze mówiąc pierwszy raz o
    tym słyszę tym bardziej, że jak pamiętam (a nie jestem pewien czy
    dobrze) wg prawa administracyjnego - po chyba 14 dniach warunki stają
    się prawomocne (o ile nie wniosę żadnego sprzeciwu) - ale ja to na razie
    teoretyk jestem stąd pytam tutaj. Co prawda mógłbym jechać do gminy i
    zapytać ale musiałbym się urwać z pracy a jeżeli to jakiś wymysł
    architekta to nie będę sobie robił problemów. Oczywiście na warunkach
    jest stempelek/stempelki, że wydano z upoważnienia wójta.... podpisy
    itp. ale o prawomocności nie ma tam mowy.

    --
    M.

  • 5. Data: 2009-12-15 22:14:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Gru, 21:07, "m." <t...@g...pl> wrote:
    > jest stempelek/stempelki, że wydano z upoważnienia wójta.... podpisy
    > itp. ale o prawomocności nie ma tam mowy.

    Chyba mu sie pomylilo z pozwoleniem na budowe hm... Nie przypominam
    sobie zebym mial taka pieczatke na warunkach zabudowy, a przy
    pozwoleniu na budowe sie do tego nie doczepili (za to doczepili sie
    ponad 12 innych drobniusienkich glupot :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-12-15 23:48:16
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > pozwoleniu na budowe sie do tego nie doczepili (za to doczepili sie
    > ponad 12 innych drobniusienkich glupot :-)

    musisz isc z oryginalem decyzji o wz do urzedu i tam dostaniesz
    pieczatke prawomocnosci decyzji, tylko z taka pieczatka mozesz uzyskac
    na podstawie dec o wz pozwolenie na budowe w starostwie. W starostwie
    nie wiedza czy np od decyzji nie bylo odwolania do sko , wlasnie dlatego
    jest ta pieczatka "wobec nie zaskarzenia w czasie ustawowym niniejsza
    decyzja jest prawomocna od dnia... itp
    z oryginalem decyzji po pieczatke moze isc ktokolwiek do urzedu miasta,
    tzn nie musi isc strona postepowania administracyjnego

  • 7. Data: 2009-12-16 09:04:18
    Od: arch <s...@w...pl>

    On

> [...]
    > z oryginalem decyzji po pieczatke moze isc ktokolwiek do urzedu miasta,
    > tzn nie musi isc strona postepowania administracyjnego

    ......a jest tak dlatego, że w decyzji o warunkach zabudowy, jak i w
    wielu innych "decyzjach" masz w treści na koncu napisane, że
    przysługuje od niej prawo odwołania do odpowiedniego organu w
    okreslonym terminie. I dopiero po upływie terminu odwoławczego, licząc
    od daty odbioru decyzji przez wszystkie strony, staje się ona
    prawomocna.
    Jesli chodzi o wymagalność przedstawienia decyzji prawomocnej
    (ostatecznej) do wniosku o pozwolenie na budowe to różnie jest w
    róznych starostwach. Jeśli twój projektant mówi, że to będzie
    potrzebne to widocznie w twoim starostwie tego wymagają. Dlatego
    powinieneś udac sie z oryginałem swojej decyzji do urzędu gminy i tam
    dostaniesz pieczątkę, że decyzja stała się ostateczna.

    pozdr

  • 8. Data: 2009-12-16 11:17:14
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik arch napisał:
> [...]
    > powinieneś udac sie z oryginałem swojej decyzji do urzędu gminy i tam
    > dostaniesz pieczątkę, że decyzja stała się ostateczna.

    prosze o podanie w jakich starostwach nie wymagaja uprawomocnienia
    decyzji, jest to powazne uchybienie prawa, nalezy o tym powiadomic
    Ministerstwo Infrastruktury

  • 9. Data: 2009-12-16 11:53:33
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    > decyzji, jest to powazne uchybienie prawa, nalezy o tym powiadomic
    > Ministerstwo Infrastruktury- Ukryj cytowany tekst -

    Akurat Ministerstwu Infrastruktury takie informacje to na psi pędzel.
    Inne organy są uprawnione do kontroli dotyczących prowadzonych
    postępowań w Starostwach.

  • 10. Data: 2009-12-16 12:14:51
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Niemand" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > prosze o podanie w jakich starostwach nie wymagaja uprawomocnienia
    > decyzji, jest to powazne uchybienie prawa, nalezy o tym powiadomic
    > Ministerstwo Infrastruktury

    Myślę, że nie chodzi tutaj o wydanie pozwolenia bez prawomocnej decyzji
    tylko o to, że czy decyzja jest prawomocna są w stanie sami zweryfikować bez
    gonienia inwestora po pieczątki.

    pozdrawiam
    tom