  • 1. Data: 2009-12-14 22:19:11
    Temat: Dylematy gipsowo-kartonowe
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Zastanawiam sie jak zamontowac 2 oscieznice o szerokosci 90mm na profilu
    oscieznicowym 75mm.
    Oscieznice chce zamontowac jedna przy drugiej pod katem 90 stopni.
    Scianki budowane sa z plyt G-K 12,5mm na profilach 75mm, zatem grubosc
    scianki wyniesie 100mm.
    Jezeli profil bedzie oblozony dookola plyta G-K to pomiedzy oscieznicami
    pozostanie naroznik z plyt G-K o szerokosci po 5mm od kazdej z oscieznic.
    Chcialbym uniknac tego naroznika.
    Moze ma ktos jakis pomysl, jak sie pozbyc tego naroznika ?
    Najbardziej by mi odpowiadalo, zeby jedna z oscieznic lekko zachodzila na
    druga oscieznice, ale wtedy musial bym obydwie oscieznice zlicowac ze
    scianami, a tu juz nie bedzie zbyt ladne. Natomiast pozostawiajac naroznik
    5x5mm z K-G bedzie nastreczal problemy podczas malowania ?
    A moze po prostu sciac róg i zamaskowac go drewnianym cwiercwalkiem ?
    Ma to mniej wiecej wygladac tak (o ile czcionka sie nie rozjedzie)

    Drzwi lewe 80
    [ ]o===========[ ]
    [ ]
    | |
    | |
    Drzwi prawe 90
    | |
    [ ]

    --------------------------

    o - oznacza, ze tu sa zawiasy

    Mam tez dylemat czym domknac profil oscieznicowy, który bedzie musial
    przedewszystkim utrzymywac drzwi prawe.
    Czy w tym przypadku wystarczy mi zmontowanie profilu U75 na boku profila
    oscieznicowego, tak, zeby trzymal oscieznice drzwi lewych ?

  • 2. Data: 2009-12-14 22:40:56
    Temat: Re: Dylematy gipsowo-kartonowe
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Oscieznice chce zamontowac jedna przy drugiej pod katem 90 stopni.
    > Scianki budowane sa z plyt G-K 12,5mm na profilach 75mm, zatem grubosc

    75+12,5*4=125mm

    Zapomnij o robieniu scianek z pojedyncza plyta - ja mam tak tylko w jednym
    miejscu (ze wzgledów technicznych) i to jest beznadzieja... jedyne pekniecia
    scian zdarzyly sie wlasnie na tej pojedynczej plycie.
    Teraz masz ten naroznik 17,5 x 17,5mm co nie bedzie juz wygladalo tak zle :)

    --------------------------------
    --------------------------------

    --------------------------

> [...]
    > Czy w tym przypadku wystarczy mi zmontowanie profilu U75 na boku profila
    > oscieznicowego, tak, zeby trzymal oscieznice drzwi lewych ?

    Mozesz zamontowac 2 profile. Pierwszy U nalóz na oscieznicowy, a drugi C,
    "dziurka" do pierwszego, przykrec od wewnetrznej strony scianki trzymajacej
    drzwi lewe.
    U mnie jest niemal identyczna sytuacja, tylko sciana (przedluzenie drzwi
    lewych) zalamuje sie przy profilu drzwi prawych pod katem 135 stopni do obu
    drzwi :-)
    Ja oba wegarki wydluzylem do ok. 5cm i zamontowalem drzwi z oscieznicami
    obejmujacymi scianki.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-12-14 23:09:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > pekniecia scian zdarzyly sie wlasnie na tej pojedynczej plycie.
    > Teraz masz ten naroznik 17,5 x 17,5mm co nie bedzie juz wygladalo tak zle

    Niby jest to jakieś rozwiązanie.
    Co do wytrzymałości to się nie obawiam, ponieważ profil ościeżnicowy będzie
    niewiele wyższy od ościeżnicy. Na dole zamocowany do drewanianej podłogi i
    stalowych legarów, a u góry do belki żelbetonowej podpieranej na filarach o
    szerokości 57cm. Tak więc ścianka z prawej strony lewych drzwi będzie miała
    raptem wysokość 2,2m i szerokość 57cm

> [...]
    > obu drzwi :-)
    > Ja oba wegarki wydluzylem do ok. 5cm i zamontowalem drzwi z oscieznicami

    Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na taki luksus, bo zaraz za lewymi
    drzwiami po stronie zawiasów będą na całej ścianie półki, które i tak będą
    mi wchodziły w światło drzwi na szerokosć 10cm. Będą one stanowiły wejście
    do garderoby. Drzwi prawych zaś też nie mam gdzie zbytnio przesunąć. Będą
    się one otwierały do pokoju, a zaraz za tymi drzwiami znajdują się na
    filarze wyłączniki oświetlenia, aż 6 sztuk. Są to wyłączniki oświetlenia w
    sypialni oraz schodowe sterujące oświetleniem piętro niżej.
    Stąd też moja walka o każdy centymetr, ale dołożenie drugiej płyty od
    zewnętrznej strony garderoby może być jakimś rozwiązaniem.
    Niestety na szerokie listwy czy szerokie, regulowane ościeżnice nie ma tu
    miejsca. OIścieżnice muszą być zamontowane na 2-3mm pianki lub silikonu, a
    szczeliny wypełnione akrylem.

  • 4. Data: 2009-12-15 11:22:54
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Gru, 23:19, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Zastanawiam sie jak zamontowac 2 oscieznice o szerokosci 90mm na profilu
    > oscieznicowym 75mm.

    Nie osadzaj dzwi symetrycznie na wnece. Przesun drzwi bardziej do
    krawedzi. Drzrwi wtedy beda mogly sie bardziej otworzyc 180stopni.
    Wtedy stracisz rowniez twoj narzonikowy punkt gdyz futryny sie zlicuja
    naroznikami.

    Oczywiscie kwestia jeszcze drzwi jakie masz. Czy futryny to sa
    skladane koryta czy tez bedziesz je olistwowywal czy tez tylko
    zaszpachlujesz wneke do drzwi a narozniki metalowe zatopione w
    gipsie.
    Wszystko jest do zrobienia.

  • 5. Data: 2009-12-15 14:47:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Nie osadzaj dzwi symetrycznie na wnece. Przesun drzwi bardziej do
    > krawedzi.

    Tylko wtedy musial bym polaczenie sciany i oscieznicy zakryc listwa.
    Listwy te byly by tylko po lewej stronie drzwi do garderoby (L80), nad tymi
    drzwiami i nad drzwiami do sypialni (P90). Bedszie to chyba troche glupio
    wygladac. Gdybym powiedzmy zlicowal drzwi do sypialni (P90) z filarem to
    mialo by to jakis sens, bo wtedy mozna by bylo objac listwami obydwoje drzwi
    tzn. te do garderoby z lewej strony, a do sypialni z prawej, a pondto listwy
    u góry.
    Tylko jest jeden problem, ze sciana tworzaca filar od strony przedpokoju nie
    jest idealnie pionowa. Musze dokladnie wymierzyc czy uda mi sie to nadrzucic
    gipsem. Ponadto jest to sciana dosc grubo otynkowana i jest obawa, ze
    futryna moze sie oderwac wraz z naroznikiem z tynku. Poza tym moge miec
    problem z przykreceniem stelaza.
    Jakos nie bardzo mi sie chce skuwac tynk w przedpokoju, zeby wypionowac te
    sciane.

    > Drzrwi wtedy beda mogly sie bardziej otworzyc 180stopni.

    Ale i tak nie ma to znaczenia, bo drzwi beda sie otwieraly na sciany pod
    katem 90-100 stopni.

> [...]

    > skladane koryta czy tez bedziesz je olistwowywal czy tez tylko
    > zaszpachlujesz wneke do drzwi a narozniki metalowe zatopione w

    Futryny i drzwi drewniane. Raczej nie chce listew, poniewaz chce je spasowac
    z dokladnoscia do 2-3mm, a szczeliny wypelnic akrylem.
    Przeciwlegla sciana (tam, gdzie sa x x x) na której obsadzone beda drzwi
    prawe jest lekko krzywa.
    Calosc wyglada tak:

    | Pokój
    | P80
    ---[ ]o====[ ]------------------------------------------------
    ) |
    ) [ ] Pólki
    ) o
    Przedpok. ) L80 | | Garderoba
    ) | | Wydzielona
    --------------------- [ ] z sypialni
    | [ ]=======o[ ]..........................
    x | P90 |
    Filar x | | Szafa ubr.
    x | |
    --------------------- -------------------------
    | |
    | |
    Winda | | Sypial.
    | |
    | |
    ------------------| |
    | |
    Schody | |
    | |

    ) - to poprzednio istniejace drzwi 90, które przenosze pomiedzy filar, a
    zabudowe garderoby
    o - zawiasy drzwi
    x - wylaczniki oswietlenia sypialni i dolnych pomieszczen (schodówka),
    schodówka dla przedpokoju oraz sterowanie windy

    Tak wiec jak widac drzwi do sypialni moga byc tylko w tym miejscu, gdzie sa
    obecnie ok. 2cm od rogu filara.
    Wszystkie drzwi otwieraja sie na sciany pod katem 90-100 stopni

    Wszystkie drzwi otwieraja sie w strone liter P i L, które oznaczaja rodzaj
    drzwi - Prawe/Lewe
    Winda i schody znajduja sie we wnece za przesuwnymi drzwiami

  • 6. Data: 2009-12-15 19:53:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Sie cholinder rozjechalo.
    Ciekawe czy teraz bedzie dobrze ?

    | Pokój
    | P80
    --[ ]o=====[ ]------------------------------------
    ) |
    ) [ ] Pólki
    ) o ...................
    Przedpok. ) L80 | |
    ) | | Garderoba
    ------------------- [ ]
    | [ ]======o[ ]....................
    x | P90 |
    Filar x | | Szafa ubr.
    x | |
    -------------------- ------------------
    | |
    | |
    Winda | | Sypial.
    | |
    | |
    ----------------| |
    | |
    Schody | |
    | |

  • 7. Data: 2009-12-18 08:43:56
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Koniec konców skorzystalem z obydwu rad kolegów Bartka i Kudlatego.
    W efekcie tego postanowilem przesunac oscieznice do krawedzi. Tyle, ze w
    kierunku pomieszczen. W garderobie i tak nie ma to znaczenia, ze bedzie sie
    licowac, bo nie bedzie to widoczne. Pomiedzy profil oscieznicowy, a
    oscieznice do garderoby dam paski plyty, dzieki czemu futryna odsunie mi sie
    o grubosc plyty od naroznika.

    Natomiast w przypadku drzwi do sypialni takze beda przesuniete w kierunku
    sypialni. Ponad tymi drzwiami jest pasek ok.20cm, który laczy sie z belka
    zelbetowa. Poniewaz w tym przypadku pasek tego gips-kartonu bylby zlicowany
    z oscieznica od strony sypialni to postanowilem dac szerszy profil nad tymi
    drzwiami. Zamiast profila 75mm uzyje profila o szerokosci 100mm lub tez
    nadrzuce dwiema dodatkowymi warstwami plyty G-K, dzieki czemu drzwi bede
    mógl przesunac glebiej w kierunku sypialni. Jedyny mankament bedzie taki, ze
    bede musial przesunac wylaczniki o jedna puszke dalej, bo znajdowaly by sie
    przy samej futrynie.
    Tak wiec zamiast zsuwac futryny do siebie postanowilem je rozsunac mozliwie
    jak najwiecej po to, zeby uzyskac pomiedzy nimi normalny naroznik sciany o
    rozmiarach ok. 1 x 2 cm. Z wykonczeniem takiego naroznika nie powinno juz
    byc zadnych problemów.

    Tak wiec dzieki za wskazówki.

    Mam jeszcze jeszcze pytania:
    1. Czy ma ktos jakis "patent" zapobiegajacy pekaniu (kruszenia sie) plyt
    podczas dokrecania wkretów na obrzezach plyt ?
    2. Jakie rozstawy otworów montazowych posiadaja uchwyty do telewizorów LCD i
    plazmowych ? Czy jest to jakis standard, czy tez jest to duza dowolnosc
    producentów ? Mysle, zeby pod plyta zamontowac docelowo profile w miejscach
    zamontowania uchwytu dla telewizora. Telewizor raczej nie wiekszy jak 32
    cale.

  • 8. Data: 2009-12-18 19:45:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > zamontowania uchwytu dla telewizora. Telewizor raczej nie wiekszy jak 32

    Standard jest tylko po stronie telewizora, od sciany jest listwa z duza iloscia
    otworków. Kup sobie juz teraz uchwyt, dopasuj profile i schowaj do czasu kupna TV.

  • 9. Data: 2009-12-18 22:08:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Standard jest tylko po stronie telewizora, od sciany jest listwa z duza
    > iloscia otworków. Kup sobie juz teraz uchwyt, dopasuj profile i schowaj do
    > czasu kupna TV.

    Rozejzalem sie na Allegro i wykombinowalem dajac szeroki pionowy profil
    100mm na samym srodku. Mysle, ze jakby nawet cos nie tak to sie otwory
    wywierci w uchwycie, zeby pasowaly.