  • 1. Data: 2016-08-04 21:12:58
    Temat: Wentylacja ocieplenia
    Od: MK <m...@b...cn>

    coś a propos koncepcji Budynia że wentylacje można olać

    http://budujzdrewna.pl/technologia/problemy-eifs/pra
    wie-wszystko-o-eifs-2

    --
    M.

  • 2. Data: 2016-08-04 22:50:51
    Temat: Re: Wentylacja ocieplenia
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 21:12:58 UTC+2 użytkownik MK napisał:
    > coś a propos koncepcji Budynia że wentylacje można olać
    >
    > http://budujzdrewna.pl/technologia/problemy-eifs/pra
    wie-wszystko-o-eifs-2

    cytujesz artykuł z 1999roku - a jednak swiat idzie nieco do przodu :)

    dokladnie ten sam serwis i ten sam autor napisał również to
    (w artykule: http://budujzdrewna.pl/technologia/systemy-docieplen
    ia/zasady-montazu-styropianu-na-elewacji)

    "W systemie ETICS z zastosowaniem uszczelek wokół stolarki okiennej i drzwiowej
    styropian może być klejony bezpośrednio do drewnopochodnych płyt poszycia. Wymaga to
    jednak starannego i dokładnego wykonania uszczelnień wokół stolarki okiennej i
    drzwiowej z zastosowaniem odpowiednich uszczelek."

    Montaz okien to takie halo, jakies wyjątkowe wyzwanie techniczne? No bez jaj, jak to
    powiedzial jeden koles na widok ani grodzkiej.

    b.

  • 3. Data: 2016-08-04 23:40:15
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 04.08.2016 o 22:50, Budyń pisze:

    > Montaz okien to takie halo, jakies wyjątkowe wyzwanie techniczne?

    Jak robisz sam to nie jest szczególne wyzwanie ale jak ludźmi?
    A nawet jak sam - uszczelki parcieją, materiały nowoczesne się starzeją.

    I tak ogólnie - piszesz że artykuł stary, a w kwestii budowli taki
    odcinek czasu to ok 1/5 - 1/4 przewidywanego jej żywota.
    Niestety musimy uznać że budownictwo to jest suma doświadczeń
    poprzednich pokoleń.

  • 4. Data: 2016-08-05 06:51:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 23:40:52 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Jak robisz sam to nie jest szczególne wyzwanie ale jak ludźmi?
    > A nawet jak sam - uszczelki parcieją, materiały nowoczesne się starzeją.

    ale zauważasz - problemem nie jest szczelina tylko montaż okien. Szczelina
    wentylacyjna to tylko leczenie syfu pudrem.
    Tu powinnismy wypisac linki z sesnsownymi sposobami monatu okien i problem z głowy.

    b.

  • 5. Data: 2016-08-05 11:54:14
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.08.2016 o 06:51, Budyń pisze:

    > ale zauważasz - problemem nie jest szczelina tylko montaż okien. Szczelina
    wentylacyjna to tylko leczenie syfu pudrem.
    > Tu powinnismy wypisac linki z sesnsownymi sposobami monatu okien i problem z głowy.

    Ale prezentujesz nierealistyczne podejście że wykonanie będzie
    perfekcyjne. Nie będzie.
    Do tego materiały uszczelniające też się starzeją.

    W tej krytyce wentylacji wszyscy też milcząco zakładają że przez tą
    szczelinę w ociepleniu to ciąg idzie jak z dużego odkurzacza a to
    nieprawda. Ona ma dać niezerową szansę na wysuszenie warstw ocieplenia i
    może ten proces trwać np miesiąc bo przy 2cm szczeliny opory tarcia
    powietrza dość znacznie ograniczają konwekcję.

    przykład warstw ściany wentylowanej:

    konstrukcja ściany |15cm wełny| wiatroizolacja| szczelina wentylacyjna
    2cm| styropian 5cm| siatka, klej, tynk

    I jeszcze proporcja błędów - minimalna pomyłka w uszczelnieniu przy
    braku wentylacji powoduje znaczne zniszczenia trudne o ile w ogóle
    możliwe do naprawy.

    --
    M.

  • 6. Data: 2016-08-05 12:08:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 11:54:14 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    wentylacyjna to tylko leczenie syfu pudrem.

    > Ale prezentujesz nierealistyczne podejście że wykonanie będzie
    > perfekcyjne. Nie będzie.
    > Do tego materiały uszczelniające też się starzeją.

    dam znac jak sie wykryje ze mi sciana zgniła. Ale, ale -w czasie budowy niewątpliwie
    naleciało mi wody za styropian, wiem bo widziałem. To było juz 5lat temu. To co -mam
    juz zgniły dom? :-)

> [...]
    > może ten proces trwać np miesiąc bo przy 2cm szczeliny opory tarcia
    > powietrza dość znacznie ograniczają konwekcję.

    konwekcja nie ma znaczenia gdy jest różnica ciśnien na wlocie i wylocie

    > przykład warstw ściany wentylowanej:
    >
    > konstrukcja ściany |15cm wełny| wiatroizolacja| szczelina wentylacyjna
    > 2cm| styropian 5cm| siatka, klej, tynk

    jak styropianu ma byc tylko 5cm to rzeczywiscie daj ten ryflowany, ja tu mówie o
    przyzwoitym ociepleniu :)

    > I jeszcze proporcja błędów - minimalna pomyłka w uszczelnieniu przy
    > braku wentylacji powoduje znaczne zniszczenia trudne o ile w ogóle
    > możliwe do naprawy.

    zieeeew :)

    b.

  • 7. Data: 2016-08-05 12:58:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Podepnę się pod temat wentylacji. Okna miałem mieć pod went. mech,
    ale dostałem takie z dziurami w ramie od zewnątrz, dziury są
    przez 2 warstwy plastiku, a może nawet 3. Co z tym robić? Zakleić
    czy zostawić, bo nie będą przeszkadzać?

    L.

  • 8. Data: 2016-08-05 13:04:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:58:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > ale dostałem takie z dziurami w ramie od zewnątrz, dziury są
    > przez 2 warstwy plastiku, a może nawet 3. Co z tym robić? Zakleić

    Jakie dziury? IMO to masz odplyw skroplin i to ma zostac :)
    W dolnej czesci ramy?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-08-05 13:11:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:04:27 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jakie dziury? IMO to masz odplyw skroplin i to ma zostac :)
    > W dolnej czesci ramy?

    W dolnej części, takie w kształcie fasolek. 2 dziury bądź 3, jak rama dłuższa.

    L.

  • 10. Data: 2016-08-05 13:18:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:11:54 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > W dolnej części, takie w kształcie fasolek. 2 dziury bądź 3, jak rama dłuższa.
    Odprowadzanie skroplin.
    Z zewnątrz w te dziurki takie zaślepki plastykowe wchodza

    http://okna.eu.pl/allegro/3C33B694-E77C-4FD9-ADC5-16
    7EAE491505.JPEG