  • 1. Data: 2023-05-25 00:16:03
    Temat: Wydatków na fotowoltaikę fiat dalszy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunaln
    a/fotowoltaika-to-za-malo-bez-magazynowania-energii-
    system-sie-nie-zbilansuje,463848.html
    Im dalej w las tym więcej drzew. A miało być tak pięknie. Oszusci zawsze maja dobre
    ubrania i wyglansowane buty. Przekonywujące mówią. Zawsze proponuje interes na którym
    straca. Wykorzystuja najniższe instynkty takie jak cwaniactwo, chciwość. Węgiel
    państwowy, kopalnie państwowe, elektrownie państwowe, sieci przesyłowe państwowe. I
    frajerzy uwierzyli ze państwo samo pozbędzie się źródła dochodów czy wkurwi górnikow.

  • 2. Data: 2023-05-29 23:55:21
    Temat: Re: Wydatków na fotowoltaikę fiat dalszy
    Od: M M <m...@g...com>

    Państwo to my, sami sobie wybieramy rządzących, może w końcu uda się wybrać
    nie-oszustów?
    A zachęcić do magazynowania (choćby w formie ciepła) można było bardzo prosto, dając
    znacznie tańszą drugą taryfę bez limitu kWh - niestety zrobiono odwrotnie, po
    przekroczeniu limitu cena się prawie zrównała. Mam ogrzewanie elektryczne
    akumulacyjne, kiedyś wychodziło niewiele drożej od gazu, teraz mam PV więc dodatku
    elektrycznego nie dostanę, ale mam za mało PV więc rachunek za zimę był wysoki i
    pozostaje mi dołożyć więcej PV i klimę do grzania, by nie dać się zamrozić. Mamy
    system który musi dzielnie walczyć z problemami które sam stwarza. A jeszcze do tego
    ilu urzędników trzeba by weryfikować czy należy się 2 czy 2,6 czy może 3 MWh, jakby
    nie mogli zrobić wszystkim 3 MWh liczone tylko w godzinach szczytu.
    Powoli tanieją falowniki hybrydowe z funkcją UPS-a i są już takie (wciąż nieliczne)
    co współpracują z dowolną baterią 48V (wystarczy podłączyć plus i minus) a nie tylko
    dedykowaną tego samego producenta (bo co producent to własny protokół komunikacji z
    BMS). Może się nad takim zastanowię, bo i tak potrzebuję UPS-a, a ten który mam jest
    starej daty i trochę energii marnuje.

  • 3. Data: 2023-05-30 01:02:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 29 maja 2023 o 23:55:23 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    BMS). Może się nad takim zastanowię, bo i tak potrzebuję UPS-a, a ten który mam jest
    Tylko ci się wydaje ze wyborami możesz cos zmienić. Jak by dawało się cos zmienić to
    wybory były by zakazane.

  • 4. Data: 2023-05-30 02:31:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Tylko ci się wydaje ze wyborami możesz cos zmienić. Jak by dawało się cos zmienić
    to wybory były by zakazane.

    Jeśli takich pojebów jak ty, jest tylko 1/3 w POLSCE to jest to FAKTEM:)
    Idę po czipsy teraz, bo będę obserwował jak się bijesz z faktem :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>