  • 51. Data: 2021-09-13 02:00:00
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > Nie wolno z domu wyciągać gniazdek na zewnątrz bo to bardzo
    > niebezpieczne i szybka droga do porażenia.

    Gniazdka beda na zewnatrz ale w miejscu gdzie nie pada bezposrednio
    deszcz (pod zadaszeniem)
    Gniazdka zewnetrzne sa w jakis sposób izolowane (hemretyczne?).

    Ale załózmy ze masz racje - skoro nie mozna miec gniazdek na zewnatrz
    to w jaki sposób w takich miejscach korzystac z dobrodziejstw prądu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 52. Data: 2021-09-13 07:15:23
    Od: Runt <t...@e...prv>

    W dniu 2021-09-12 o 15:43, psychol Zenek Kapelinder pisze:

    > Żebyś barani łbie wiedział że znawca.
    buuuhahhahahahahahaha! popatrz w swoje lustro weneckie ;-)))
    >Przy tobie co pytałeś na elektronikce jak zawór elektromagnetyczny w studzience
    podłączyć do prądu to dzieciak potrafiący wymienić żarówkę w latarce jest ekspertem.
    ty się znasz najlepiej na studzienkach ;-)))
    >Jeśli już jesteś ekspertem to w naciąganiu ludzi układając trzy tygodnie trochę
    styropianu na podłodze. A najwyższej klasy ekspertem jesteś w kwestii pieczenia
    wodnego chleba.

    ile "roków" pałętałeś się po korytarzach szkolnych by opanować swoją
    wiedzę? ;-))))

    --
    Runt

  • 53. Data: 2021-09-13 09:07:16
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-09-10 o 23:09, a a pisze:

    > Inna opcja to gnizdka na pilota radiowego

    Te pospolite po zaniku i powrocie zasilania są w stanie on lub off.
    --
    A S

  • 54. Data: 2021-09-13 10:47:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 września 2021 o 22:48:44 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

    > Przeczytałem teraz tytuł wątku
    >
    > "
    > 10 Sept 2021, 22:59:51 (yesterday)
    > Wyciągam sobie na zewnatrz domu kilka gniazdek. Chciałbym mieć możliwośc ich
    wyłączania z domu.
    > Nie wolno z domu wyciągać gniazdek na zewnątrz bo to bardzo niebezpieczne i szybka
    droga do porażenia.

    > Jak te gniazdka będa na zewnątrz to będą latem i zimą i podczas deszczy, gdy całe
    ściany domu są wilgotne.

    > Co z tego, że będzie wyłącznik/ wyłączniki w domu, gdy stan włączenia/ wyłączenia
    nie będzie pamiętany i monitorowany
    > i nigdy nie będzie wiadomo, czy i w którym gniazdku na zewnątrz domu jest faza i
    kiedy.

    > Zatem to bardzo zły pomysł, a widzę to w ulicznych kawiarniach, obok których
    przechodzę., mają zasilanie ze slupa, girlandy swiecące i to wszystko pod przykryciem
    i bez i deszcz pada , a kabli, styczek jest wiele i wszystko to wisi w powietrzu,
    albo owinięte wokół słupków

    > Kawiarnia to szkielet metalowy, dach foliowy,
    > czyli tragedia i tam ludzie siedzą w czasie deszczu i jest oswietlenie na wiszących
    drutach , albo zasilanie wyprowadzone przedłużaczami ze sklepów, kawiarni w lokalu.

    > W Niemczech to byłoby niemożliwe, a dopiero znajomy mi wyjasnił, że po wejściu do
    Brókselki polskie normy zostały zlikwidowane i każdy wykonuje instalacje według
    uznania swego.

    > Zatem żadnych gniazdek na zewnątrz budynku, na stałe, bo podczas ulewy woda będzie
    plynęła po gniazdkach i będą albo wyłączone , albo nie,

    > różnicówki są dla łazienki, kuchni, tam gdzie woda, ale nie dla pokoju,
    > zatem porażenie bardzo prawdopodobne
    >
    > Warto przeczytać niemiecką normę, gdyż zagwarantuje bezpieczeństwo projektu.
    Uspokój się użyszkodnik bo ci pod nową ksywka żyłka pierdząca w głowie pęknie. Za
    dużo by tam krew nie zalała bo denaturat swoje już zrobił. Ale efekty były by jeszcze
    bardziej widoczne. Na przykład uszkodził by się zwój mózgowy odróżniający cię od
    konia i jak byś mył podłogę to byś wodę z wiadra wypijał.

  • 55. Data: 2021-09-13 10:52:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 września 2021 o 21:32:03 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    styropianu na podłodze. A najwyższej klasy ekspertem jesteś w kwestii pieczenia

    jesteś to śmieje się z ciebie. Tak wiem bo pisałeś że pisanie przychodzi ci z
    łatwością. To w wyniku doświadczenia jakie zdobyłeś kablujac do SB na kolegów,
    przyjaciół, rodzinę.
> [...]
    > będziesz miał ciepło.
    > Pochwal się ile osób upierdoliłeś pisząc donosy do UB?
    Nikogo bo urodziłem się idioto po jego rozwiązaniu. Ale na takich jak ty donosiłem
    niedawno do IPN.

  • 56. Data: 2021-09-13 10:53:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]

    > zatem porażenie bardzo prawdopodobne
    >
    > Warto przeczytać niemiecką normę, gdyż zagwarantuje bezpieczeństwo projektu.
    Nie pierdol mendi.

  • 57. Data: 2021-09-13 14:32:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 September 2021 at 02:00:03 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jak znajdę chwilę czasu to sprawdzę jak to rozwiązuje Niemiec, zgodnie z normą.

    Ale w kamienicy jest takie rozwiązanie, że jest gniazdko na korytarzu
    i możesz podpiąć przedłużacz i właczyć na zewnątrz odkurzacz aby wyczyścić samochód,
    oświetlenie, czy kompresor, ale wszystko tymczasowo i po zakonczeniu prac wszystko
    rozłączasz i wypinasz przedłużacz z gniazdka.

    Ale masz rację, są przecież ładowarki do samochodów elektrycznych i stoją na polu,
    osłonięte, ale bez daszku i kierowcy ładują swoje elektryki latem, zimą, w czasie
    śniegu i deszczu i to chyba działa tak, że najpierw kabel podłączasz, a potem
    aktywujesz kartą ładowanie i rozłączenie następuje automatycznie.

    Trzeba Melona pytać , bo on reklamował swoje szybkie ładowarki w Kalifornii

    Nie wiem czy wolno przebywac w samochodzie podczas ładowania i czy jeste jakiś
    potencjal pomiędzy obudową ładowarki a karoserią samochodu.

    Znajomy dostał zgodę na takie gniazdko do ładowania elektryka ze słupa
    oświetleniowego w dużym mieście, przed domem, ale on jest innowatorem.

  • 58. Data: 2021-09-13 15:00:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-12 o 22:40, Marek pisze:

    > Heh, jednak nie tylko ja mam takie wrażenie, że ta jego wiedza o
    > zastosowanych pojęciach w wątku to szybkie kwerendy w google ;)

    > Prosta sprawa jest wtedy gdy nie wyłącza się gniazd bo po co? Autor
    > wątku nie pochwalił się po co chce wyłączać ale wyczuwam tu paranoję
    > "bo może ktoś się podłączy". Jeśli gniazdo jest prawidłowo
    > zabezpieczone (rcd+nadprądowo) to ewentualne wyłączanie (konserwacja
    > raz na rok a może rzadziej) wystarczająco realizuje się przez
    > wyłącznik nadprądowy/rcd na obwodzie tego gniazda w rozdzielni.

    Pisanie szybkich kwerend w googlach oraz przepisywanie odpowiedzi zajęło
    ci aż 2 dni. Tyle, że przepisane z netu odpowiedzi są w tym przypadku
    gówna warte, bo za głupi jesteś, abyś zrozumiał o co pyta autor wątku.

    Kolejny raz chciałeś mi przysrać, a tylko zrobiłeś z siebie debila. Ale
    cóż "kto z kim przystaje, takim się staje". Tylko nie miej pretensji, że
    ktoś cię będzie traktował tak jak kriska czy zenisia.

    Jeden debil proponuje zabawki typu Sonoff, które niepotrzebnie
    komplikują życie i będą przysparzały domownikom wiele problemów, a ty
    drugi proponujesz rozwiązania, przez które autor wątku musiałby
    zdemolować pół domu.

    Kiedyś samemu się do mnie dopierdoliłeś i napisałeś: "Żeby merytorycznie
    pomóc, trzeba wpierw  określić stan faktyczny. Nie zrobiłeś tego, face
    it.", bo nie raczyłem dopytać się o szczegóły, które wtedy pojawiły się
    już po mojej wypowiedzi.

    Ty zaś przepisujesz bzdury z googla, choć autor wątku wcześniej się
    określił, że chce wyprowadzić to zasilanie z gniazda w pokoju i że nie
    ma zainstalowanych różnicówek, a instalacja jest dwużyłowa. Jak mam
    ciebie teraz nazwać? Idiota, debil, upierdliwiec, cham?

    Poza tym co ci do tego dlaczego Budzik chce te gniazda wyłączać? Masz
    zamiar z nim zamieszkać i mu codziennie robić loda? Zapytałeś się go
    najpierw czy miałby na to ochotę? Może ma wścibską teściową, która mu
    prąd podkrada wieczorami? Powiem krótko: gówno ci do tego.

    Wiesz jak czytam takie wypowiedzi jak twoje "po co komu to czy tamto",
    "wyczuwam paranoję" czy też "mam wrażenie...", to naprawdę zastanawiam
    się czy pisze to osoba dojrzała i o zdrowych zmysłach, czy też jakiś
    niedorobiony bachor? Przemyśl to sobie, bo może kiedyś będziesz
    potrzebował fachowej pomocy, a pozostanie ci tylko i wyłącznie pomoc
    kriska i zenusi, których wiedza jest znikoma i powierzchowna, a do tego
    ich porady zazwyczaj szkodliwe.

    P.S.

    Co do wiedzy to nie polega ona na tym, żeby pamiętać liczby, wartości
    czy oznaczenia, ale na tym, żeby wiedzieć czego szukać, umieć to szybko
    znaleźć i umieć to zastosować.

  • 59. Data: 2021-09-13 15:10:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nikogo bo urodziłem się idioto po jego rozwiązaniu. Ale na takich jak ty donosiłem
    niedawno do IPN.

    Ty się urodziłeś? - dobry żart. Ciebie UB-ecy znaleźli w kapuście jak ją
    z liścia obkładali trenując bicie po pysku. To co pozostało po obiciu
    wszystkich liści to byłeś ty.

    Przy okazji zapytam?

    Jesteś spec od pieczenia wodnego chleba i to w dodatku bez wody i na
    zimno w lodówce. Dasz w końcu ten przepis i uratujesz miliardy ludzi na Ziemi?

  • 60. Data: 2021-09-13 15:28:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Sep 2021 15:00:39 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > merytorycznie
    > pomóc, trzeba wpierw  określić stan faktyczny. Nie zrobiłeś tego,

    Zapameętaleś nauczkę, czyli warto było. Będziesz teraz pamiętał, że
    to ważne.
    Co do meritum ta cała twoja wypowiedź nic nie wnosi ale tylko
    potwierdza paranoję wyłączania bo ktoś prąd ukradnie.

    --
    Marek