eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    From: "Szczepan" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Date: Sat, 14 Jun 2014 11:54:46 +0200

    Uzywam w mojej lazience od kilku lat bojler elektryczny 80 l, 220V, 1500 W,
    opornosc spirali
    37 ohm. Ostatnio zaczalem myslec o pogrzewaniu tej wody energia sloneczna.
    Interesuje mnie podgrzewanie wody wylacznie w boilerze 80 litrowym, gdyz w
    zimne dni moge wlaczyc istniejaca grzalke na 220V i podgrzac w rozsadnym
    czasie i za rozsadna cene.
    Rozwazalem zasosowanie kolektora slonecznego ale koszty takiego rozwiazania
    bylyby dla mnie bardzo duze. Juz na wstepie musialbym wymienic boiler na
    nowy z grzalka i wezownica
    ( koszt powyzej 1000 zl), kolektor sloneczny rowniez powyzej 1000 zl, plus
    instalacja, pompa, automatyka itp, wynioslo by to okolo 3000 zl.
    Zaczalem rozwazac wiec podgrzewanie tych 80 litrow przy pomocy ogniw
    fotowoltanicznych.
    Ogniwo dobrej firmy o mocy 250W, 24V kosztuje lekko powyzej 1000 zl czyli
    tak samo jak kolektor sloneczny. Mysle ze moglbym wykorzystac istniejacy
    boiler elektryczny ze spirala 37 ohm przy niewielkim nakladzie na instalacje
    i automatyke elektryczna. Obliczylem prowizorycznie ze aby uzyskac 250 W na
    tej spirali 37 ohm potrzebne by bylo napiecie ok 96V a nie 24 jakie jest na
    wyjsciu ogniwa. Jak to rozwiazac?

    Mam pytanie do grupowiczow, czy ktos z was zastosowal u siebie podobne
    rozwiazanie i jakie napotkal w zwiazku z tym problemy.

    --
    Szczepan