  • 1. Data: 2011-12-09 23:03:10
    Temat: awokado
    Od: "lamia" <l...@o...pl.pl>

    hodował ktoś awokado?
    - tu http://www.zielonyogrodek.pl/awokado-z-pestki wygląda jak woodoo :]

    To lepiej z wody jak powyżej, czy od razu do ziemii?

  • 2. Data: 2011-12-09 23:44:37
    Temat: Re: awokado
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 00:03:10 +0100, lamia napisał(a):

    > hodował ktoś awokado?

    Hodowałam. Pestkę moczyłam kilka dni w wodzie, w ciepłym miejscu, potem
    włożyłam do naczyńka po serku czy czymś takim, pod spód i na wierzch
    wartswa wilgotnej waty, na to folia spozywcza. Po jakimś czasie pokazał się
    kiełek, więc wsadziłam nasionko do doniczki, układając poziomo, przysypując
    warstwą ziemi ok. 3 cm. Wyrosło na spore drzewko.
    Ale już go nie mam, bo duże było, podczas wichury spadło z tarasu i się
    połamało, potem odbiło, ale mam za dużo roślin już i nieładne było, więc
    dałam spokój. Tzn poszło na kompost.

    Poszukam zdjęcia, to pokażę.
    --
    XL

  • 3. Data: 2011-12-10 12:51:00
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 00:44:37 +0100, XL napisał(a):

    > wartswa wilgotnej waty, na to folia spozywcza.

    ...oczywiście przekłuta w 2-3 miejscach szpilką, bo inaczej wszystko
    zgnije.

    --
    XL

  • 4. Data: 2011-12-11 12:33:37
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "lamia" <l...@o...pl.pl> napisał w wiadomości
    > hodował ktoś awokado?
    > - tu http://www.zielonyogrodek.pl/awokado-z-pestki wygląda jak woodoo :]
    >

    > To lepiej z wody jak powyżej, czy od razu do ziemii?
    Dokładnie według tej metody kilka razy otrzymywałem rośliny.

    Ale... ale roślina ładnie rosnąc dorastała do wysokości
    kilkudziesięciu centymetrów, no może metra i zaczynała marnieć.
    Gubiła liście itp.

    Prób było kilka, eksperymenty z różnym nawożeniem, różną
    ziemią, poszukiwaniem insektów (nie wykryte żadne).
    Może cos grzybowego to było??
    W każdym bądź razie powyżej metra "nie urośliśmy".
    Z dalszych eksperymentów po tych kilku próbach
    zrezygnowano :)

  • 5. Data: 2011-12-11 13:28:47
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 13:33:37 +0100, michalek napisał(a):

    > Ale... ale roślina ładnie rosnąc dorastała do wysokości
    > kilkudziesięciu centymetrów, no może metra i zaczynała marnieć.
    > Gubiła liście itp.

    Moje drzewko w pewnym momencie dorosło do ok. 2 metrów, grubość pnia przy
    ziemi mniej więcej 9 cm. Miałam je jakieś 4-5 lat, więc koronę musiałam od
    3 roku przycinać, bo się drzewko nie mieściło w piwnicy na zimę.
    Zdjęcie wkrótce, o ile znajdę.
    Ładna roślina o pięknych liściach. Chyba znowu sobie wyhoduję...
    --
    XL

  • 6. Data: 2011-12-11 15:23:56
    Od: "Azotox Moon" <p...@y...com>

    michalek wrote:
> [...]
    >
    > Ale... ale roślina ładnie rosnąc dorastała do wysokości
    > kilkudziesięciu centymetrów, no może metra i zaczynała marnieć.

    zawsze tak jest.
    brakuje jej chyba troszkę luxów.
    prawie jak z mary-jane.

    moon

  • 7. Data: 2011-12-12 19:40:54
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 00:03:10 +0100, lamia napisał(a):

    > hodował ktoś awokado?

    Tu jest sporo o awokado - w ujęciu historycznym i nie tylko, ciekawe:
    http://surawka.republika.pl/MZZ11.htm

    --
    XL

  • 8. Data: 2011-12-19 22:17:10
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    > http://surawka.republika.pl/MZZ11.htm

    "Drzewa awokadowe uprawia się z sadzonek poprzez szczepienie siewek, po 2-3
    latach po ww. zabiegu zaczynają owocować"
    - niezła perspektywa, przyrównując do 10 lat (z pestki)

  • 9. Data: 2011-12-20 16:43:38
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 23:17:10 +0100, lamia napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    >
    > "Drzewa awokadowe uprawia się z sadzonek poprzez szczepienie siewek, po 2-3
    > latach po ww. zabiegu zaczynają owocować"
    > - niezła perspektywa, przyrównując do 10 lat (z pestki)

    No ale te siewki szczepi się pędami pobranymi z już owocujących drzewek, za
    i samo szczepienie siewek w ogóle jest baardzo trudne, robota nie dla
    amatora :-]
    --
    XL