eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebezpieczeństwo kotła CO- prośba do specjalistów o poradę. › bezpieczeństwo kotła CO- prośba do specjalistów o poradę.
    From: Marek <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: bezpieczeństwo kotła CO- prośba do specjalistów o poradę.
    Date: Mon, 5 Sep 2011 01:05:22 +0200

    Mam małe mieszkanie które ogrzewałem do tej pory kotłem beretta mynute
    13/20 Kocioł uległ uszkodzeniu, w związku z czym poszukuję kotła
    dwyfunkcyjnego, niewielkiej mocy, z zamknięta komora spalania. (Dotychczas
    mimo zainstalowania nawiewników w oknach zdarzało się zimą cofanie
    powietrza z wentylacji, chciałbym więc mieć rozwiązanie bezpieczne, a
    zamknięta komora spalania powinna podnieść bezpieczeństwo)

    Mieszkam w budynku wielorodzinnym, w związku z tym klasyczny układ turbo
    (przez ścianę ) nie wchodzi w rachubę. Długość przewodu kominowego: 9
    metrów. Wkład kwasoodporny: 115 - 125 mm. Kominiarz poinformował mnie, że
    wkład jest za wąski, by zamontować w nim rurę wywiewną 80 mm i mieć
    klasyczny układ "rura w rurze". Pozostaje więc montaż podwójnej rury na
    zewnątrz budynku/ w korytarzu albo układ rozdzielony. Ten ostatni jest
    najtańszy, ale prosiłbym o rozwianie /potwierdzenie kilku wątpliwości
    odnośnie bezpieczeństwa takiego rozwiązania w razie utraty szczelności na
    odcinku kocioł->komin.
    Jeżeli dobrze rozumiem wywiew spalin odbywa się za pomocą wentylatora,
    który wypycha spaliny do komina. W układzie współosiowym zewnętrzna rura
    zasysa powietrze i w sposób naturalny osłania kanał wywiewny, a ewentualna
    utrata szczelności rury wywiewnej nie stanowi żadnego zagrożenia.

    Przy układzie rozdzielonym nawet niewielka utrata szczelności przewodu
    wywiewnego może stać się źródłem emisji spalin do mieszkania: zwłaszcza, że
    te spaliny są pod ciśnieniem.
    Jakie rozwiązanie byłoby najbezpieczniejsze ? Koszty nie są tu czynnikiem
    przesądzającym.

    Proszę o poradę odnosnie doboru kotła (thema classic ?) i układu
    spalinowego.