  • 11. Data: 2011-08-18 07:56:01
    Temat: Re: ceny transakcyjne dzialek
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Wręcz odwrotnie :) Jak frank będzie po 5 to wartość kredytu znacznie
    > przekroczy wartość nieruchomości i nikt nie będzie taki głupi żeby
    > sprzedać i jeszcze dopłacić ze 200000. To już lepiej przestać spłacać,
    > zamieszkać u rodziny i udawać bankruta.

    To bank sprzeda ;-)

    --
    AS

  • 12. Data: 2011-08-18 08:40:52
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    > To bank sprzeda ;-)

    Tak, ale odzyska tylko połowę kwoty, a klient reszty nie ma i nie zapłaci.
    Ciekawe, czy będą go ścigać do końca życia? :)

  • 13. Data: 2011-08-18 08:49:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Arti napisał:
    > Ciekawe, czy będą go ścigać do końca życia? :)

    Zdaje mi się, że to zależy od zapisu w umowie kredytu hipotecznego. Jak
    zabezpieczeniem była kredytowana nieruchomość, to po jej sprzedaniu mogą
    klientowi nagwizdać... Ale jak zabezpieczeniem jest coś więcej niż
    nieruchomość, to będą jeszcze tam szukać ;-).

    pozdr
    Robert G.

  • 14. Data: 2011-08-18 09:13:46
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Tak, ale odzyska tylko połowę kwoty, a klient reszty nie ma i nie zapłaci.
    > Ciekawe, czy będą go ścigać do końca życia? :)

    Znajomy prowadzi agencję nieruchomości. Przyszedł niedawno pierwszy klient
    zmuszony przez bank do podwyższenia zabezpieczenia kredytu frankowego.
    Wartość nieruchomości jest już o 150 tys. mniejsza niż obecna wartość
    kredytu. Nie miał czym zabezpieczyć, chałupę wystawił na sprzedaż, spłaci
    ile sie da a na resztę będzie tyrał do końca życia. To na razie jednostkowy
    przypadek, ale jak franuś dłużej utrzyma się pow. 4 zł, to takich przypadków
    przybędzie w tempie geometrycznym.

    --
    AS

  • 15. Data: 2011-08-29 20:58:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-08-2011 o 11:13:46 Adam Sito <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > frankowego. Wartość nieruchomości jest już o 150 tys. mniejsza niż
    > obecna wartość kredytu. Nie miał czym zabezpieczyć, chałupę wystawił na
    To głupi, trzeba negocjować z bankiem, można np zwiekszyć ubezpieczenie
    kredytu,
    co prawda będzie to go trochę kosztowało ale nie straci chałupy,
    a tak to resztę długu i tak będzie spłacał do końca.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-08-29 21:00:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-08-2011 o 10:49:04 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Zdaje mi się, że to zależy od zapisu w umowie kredytu hipotecznego. Jak
    > zabezpieczeniem była kredytowana nieruchomość, to po jej sprzedaniu mogą
    > klientowi nagwizdać...
    To ci się tylko tak wydaje, owszem zabezpieczeniem jest nieruchomość
    ale prawie zawsze jest punkt że bank może żadać dodatkowych zabezpieczeń.
    I tu trzeba się kłócić z bankiem aby nie zostac wyrolowanym.

    --
    Pozdr
    JanuszK