  • 1. Data: 2012-05-06 23:15:58
    Temat: cytryniec
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Bardzo chciałam mieć Cytryńca. I mam. Podarowanego.
    Tak piszą, między innymi, o tej roślinie:
    "(...) Roślina jednopienna, chociaż wyhodowano formy dwupienne oraz
    takie, które mają w pierwszym roku kwiaty męskie, a w latach następnych
    - żeńskie. Kwitnie w maju i na początku czerwca. Po zapyleniu kwiatu
    jego dno kwiatowe silnie się wydłuża, tworząc wydłużony owoc złożony, do
    złudzenia przypominający grono (do 10 cm długości), składający się z
    10-40 jadalnych owocków, wyglądających jak soczyste jagody, (...)"

    Krzew rośnie u mnie piąty rok, kwitnie (za wyjątkiem zeszłego roku z
    powodu majowych mrozów) i nie zawiązuje owoców.
    Chociaż może w tym roku coś będzie, patrząc na dorodne kwiaty.
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
    ytryniec02

    Mam nadzieję, że nie jestem skazana na brak owoców.
    U kogoś z Was owocuje to pnącze?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2012-05-07 00:39:41
    Temat: Re: cytryniec
    Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl>

    W dniu 2012-05-06 23:15, Krycha_net pisze:
> [...]
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
    ytryniec02

    > Mam nadzieję, że nie jestem skazana na brak owoców.

    Witam!
    U mnie co roku. Przez kilka ostatnich lat marnie (z powodu zacienienia -
    tak przypuszczam), jednak w tym roku powinno być lepiej bo została
    wycięta czereśnia która bardzo się rozrosła i zacieniała cytryńca.

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 3. Data: 2012-05-07 07:39:07
    Od: "mirzan" <m...@g...pl>

    Krycha_net <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
    ytryniec02

    > Mam nadzieję, że nie jestem skazana na brak owoców.

    Kwiatek drugi od lewej wygląda na dziewczyński.Jeśli go ktoś zapyli,zaowocuje.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 4. Data: 2012-05-17 23:00:00
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-07 07:39, mirzan pisze:
    (...)

    > Kwiatek drugi od lewej wygląda na dziewczyński.Jeśli go ktoś zapyli,zaowocuje.
    > Pozdrawiam.mirzan

    Oto rezultat
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
    ytryniec02#5743609394500173490

    Wreszcie będą owoce, o ile dzisiejsza noc nie okaże się zbyt mroźna.

    Krycha.