  • 1. Data: 2012-05-05 19:03:20
    Temat: przemarzniete drzewka
    Od: "t" <w...@w...pl>

    witam

    zasadzilem jesienia 2011 drzewka
    szęść wypuściła pąki inne jeszcze nie np
    wisnie czeresnie orzech włoski leszczyna sliwa

    Czy mam jeszcze czakać z oceną czy według was już teraz posadzić na ich
    mejsce nowe?
    r.

  • 2. Data: 2012-05-05 20:23:42
    Temat: Re: przemarzniete drzewka
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "t" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wisnie czeresnie orzech włoski leszczyna sliwa
    > Czy mam jeszcze czakać z oceną czy według was już teraz posadzić na ich

    Hejka. Rozejrzyj się za nowymi.
    Pozdrawiam beznadziejnie Ja...cki

  • 3. Data: 2012-05-06 13:51:34
    Od: "t" <w...@w...pl>

    Byłem dzisiaj na giełdzie i tam spezewdają drzewka dokładnie takie jak ja
    mam - raczej bez liści; to chyba nie jest normalne skoro od półtora
    tygodznia mamy temperatury powyżej 20 stopni

    czy oni sprzedają uschnięte drzewka? czy ja o czymś niewem?
    ( może takie drzewka młode to wyrastają trochę później, albo są inaczej
    przechowywane ?)

    r.

  • 4. Data: 2012-05-06 15:41:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t napisał:

> [...]
    > tygodznia mamy temperatury powyżej 20 stopni
    >
    > czy oni sprzedają uschnięte drzewka? czy ja o czymś niewem?

    Może o tym, że drzewa sadzi się bez liści? Zanim takie się ukorzeni,
    liście mu tylko przeszkadzają. Pożytku żadnego, tylko woda z nich
    paruje. A że roślina nie ma jej jak uzupełnić, to usycha.

    Drzewo, i to większe niż typowa sadzonka, można przesadzić nawet
    w środku lata. Tylko trzeba mu przed posadzeniem pracowicie obskubać
    wszystkie listki. Jak się otrząśnie ze stresu, zrobi sobie nowe. Ale
    głupie nie jest -- robotę zacznie od restauracji systemu korzeniowego,
    a z tym zielonym na górze poczeka, aż będzie dośc wody.

    Jarek

    --
    My jesteśmy pesymiści
    W naszym herbie dąb bez lisci

  • 5. Data: 2012-05-06 16:12:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 13:41:49 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Drzewo, i to większe niż typowa sadzonka, można przesadzić nawet
    > w środku lata. Tylko trzeba mu przed posadzeniem pracowicie obskubać
    > wszystkie listki. J

    Pierwsze słyszę. Przycina się silnie gałązki/koronę, część liści ma ocaleć,
    aby drzewo było odżywiane i miało z czego odbudować system korzeniowy.

  • 6. Data: 2012-05-06 16:40:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ikselka napisała:

    > Pierwsze słyszę.

    Bo tu jest miejsce, gdzie można przeczytać takie rzeczy, co się
    o nich wcześniej nie słyszało. A nie tylko wiadomości z linków
    znalezionych w pierwszym trafieniu gugla.

    Jarek

    --
    każdy pisze, to co słyszy
    każdy słyszy jak on dyszy

  • 7. Data: 2012-05-06 16:55:01
    Od: " skryba" <s...@W...gazeta.pl>

    t <w...@w...pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > zasadzilem jesienia 2011 drzewka
    > szęść wypuściła pąki.

    A jakie? Jabłonie, grusze?

    > inne jeszcze nie np
    > wisnie czeresnie orzech włoski leszczyna sliwa

    Wszystkie przez Ciebie wymienione nie przepadają
    za zbyt wysokim poziomem wód gruntowych.
    Nie masz tam za mokro?

    Sadząc orzech włoski pamiętaj o konsekwencjach!!!
    Optymalne orzech jeśli nie będzie przycinany powinien
    być sadzony na działce nie mniejszej niż 6 arów
    i minimum 6 metrów od ogrodzenia graniczącego z sąsiadem.
    Czereśnia jeśli nie będzie cięta - na działce minimum
    5 arów i co najmniej 5 metrów od ogrodzenia graniczącego z sąsiadem.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 8. Data: 2012-05-06 16:59:57
    Od: " skryba" <s...@W...gazeta.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Drzewo, i to większe niż typowa sadzonka, można przesadzić nawet
    > w środku lata. Tylko trzeba mu przed posadzeniem pracowicie obskubać

    Radzisz jak radzisz. Jednak pominąłeś istotną
    informację związaną z tym "obskubaniem".

    Pozdrawiam precyzyjnie
    skryba

  • 9. Data: 2012-05-06 17:41:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 14:40:00 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Bo tu jest miejsce, gdzie można przeczytać takie rzeczy, co się
    > o nich wcześniej nie słyszało. A nie tylko wiadomości z linków
    > znalezionych w pierwszym trafieniu gugla.

    Proszę mi wskazać literaturę ogrodniczą, gdzie jest opisana konieczność
    usunięcia wszystkich liści.

  • 10. Data: 2012-05-06 17:55:03
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > tygodznia mamy temperatury powyżej 20 stopni
    > czy oni sprzedają uschnięte drzewka? czy ja o czymś niewem?

    Hejka. Przede wszystkim nie wiesz, że tnie się posty a odpowiada pod
    spodem (zajrzyj do netykiety). Co do sadzonek to pewnie nie wiesz, że mogą
    być przechowywane w chłodni.
    Pozdrawiam porządkująco Ja...cki