  • 1. Data: 2009-06-09 08:48:27
    Temat: czy ziemią z wykopu można podwyższyć/wyrównać działkę?
    Od: shaman <n...@n...com>

    Witam,

    Mam działkę opadającą w taki sposób, że wyjście na taras znajdzie się
    około metra nad poziomem gruntu. Czy mogę bez żadnych specjalnych
    zezwoleń wykorzystać ziemię z wykopu aby zmniejszyć spadek terenu na
    całej działce albo choćby podnieść poziom gruntu wokół domu i zrobić
    nasyp pod taras?

    Jeśli nie to może wiecie jakie przepisy to określają?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-06-09 08:49:55
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2009-06-09 08:51:36
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    oooops, sorka

    Na calej dzialce to nie bardzo, przy domu raczej tak.
    Chodzi o to, ze nie mozesz naruszyc tzw. stosynkow wodnych, tzn. ie mozesz
    zrobic tak, zeby woda sciakala na teren sasiednich dzialek.

    pozdraiwam
    pluton

  • 4. Data: 2009-06-09 09:07:26
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Czy mogę bez żadnych specjalnych zezwoleń wykorzystać ziemię z wykopu
    > aby zmniejszyć spadek terenu na całej działce albo choćby podnieść
    > poziom gruntu wokół domu i zrobić nasyp pod taras?

    Zmniejszyłem spadek. Sąsiad wiadomo co zrobił. Przyszła komisyja,
    pomierzyła, stwierdziła że spadek nie przekracza X procent nachylenia
    (tego X nie pamiętam), więc nie mają zastrzeżeń, za to do dzikiej
    przybudówki sąsiada już tak i tam u niego zakończyli kontrolę.

    > Jeśli nie to może wiecie jakie przepisy to określają?
    Też chciałbym się dowiedzieć, gdyż mam ochotę na dalsze 'wyrównywanie'
    terenu. Przed komisyją podnosłem miejscami o jakieś 50 cm, ale działeczka
    bardzo mała (300 m2), więc wyraźnie to widać mając na widoku
    ukształtowanie terenu na sąsiednich działkach.

  • 5. Data: 2009-06-09 09:10:01
    Od: shaman <n...@n...com>

    pluton pisze:
> [...]
    > Chodzi o to, ze nie mozesz naruszyc tzw. stosynkow wodnych, tzn. ie mozesz
    > zrobic tak, zeby woda sciakala na teren sasiednich dzialek.

    Jeśli teren jest pochyły to przecież i tak woda z mojej działki spływa
    na inną prawda? Co decyduje o tym czy dana zmiana jest naruszeniem czy
    nie? Można gdzieś dokładniej poczytać o tym "naruszaniu stosunków wodnych"?

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2009-06-09 09:16:58
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    taras?
    > Zmniejszyłem spadek.
    A fuj, zwiększyłem oczywiście, czyli zrobiłem sztuczną górkę wokół budynku
    oraz bezpośrednio przy podmurówce ogrodzenia z sąsiadem. Wcześniej teren
    wyglądał na lekko zapadły.

  • 7. Data: 2009-06-09 09:20:21
    Od: shaman <n...@n...com>

    K.K. pisze:

> [...]
    > (tego X nie pamiętam), więc nie mają zastrzeżeń, za to do dzikiej
    > przybudówki sąsiada już tak i tam u niego zakończyli kontrolę.

    lol.. tak to jest jak sąsiedzi rozmawiają ze sobą za pomocą papierków

> [...]
    > działeczka bardzo mała (300 m2), więc wyraźnie to widać mając na widoku
    > ukształtowanie terenu na sąsiednich działkach.

    Ja mam działkę 20x40 z wjazdem od węższej strony. Ziemi z wykopu piwnic
    będzie około 200m3. Policzyłem że na wypoziomowanie terenu potrzeba dwa
    razy tyle.. ale do zmniejszenia nachylenia powinno wystarczyć.
    Próbowałem szukać hasła "naruszenie stosunków wodnych" ale znajdują się
    tylko samorządowe PDFy.

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2009-06-09 09:35:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > albo choćby podnieść poziom gruntu wokół domu i zrobić nasyp pod taras?
    >
    > Jeśli nie to może wiecie jakie przepisy to określają?

    Sprawdz w projekcie (opracowaniu) jaki masz projektowany poziom terenu
    (ppt).
    U moich rodziców projektowany poziom był o jakieś 0,5m wyższy niż poziom
    pierwotny, ale część sąsiadów nie nawiozła ziemi i nie podniosła terenu.
    Teraz muszą z tym żyć...

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2009-06-09 10:24:47
    Od: shaman <n...@n...com>

    Bartek pisze:

> [...]
    > U moich rodziców projektowany poziom był o jakieś 0,5m wyższy niż poziom
    > pierwotny, ale część sąsiadów nie nawiozła ziemi i nie podniosła terenu.

    Ale w jakim projekcie? W moim projekcie mojego domu? Jeszcze go nie mam
    bo jest indywidualny i jeszcze jest w trakcie powstawania. Ale chyba mój
    projekt nie może określać czegoś co zmusza sąsiadów do tego żeby
    nawieźli ziemię prawda? Mógłbyś dokładniej wyjaśnić o co chodzi?

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2009-06-09 18:41:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > albo choćby podnieść poziom gruntu wokół domu i zrobić nasyp pod taras?
    >
    > Jeśli nie to może wiecie jakie przepisy to określają?

    Jak sie urzedasów zapytasz to dostaniesz dużo odpowiedzi;))
    Ja cały teren domu podniosłem o ok 0,5 metra i jest ok. Zastanawiam się czy
    ktoś mógłby mi ciokolwiek teraz udowodnić.
    Ale jak masz z sąsiadami na pieńku to rób(podnoszenie terenu) to
    systematycznie małymi warstwami. W praktyce g...o moga Tobie zrobić.

    Kris