  • 1. Data: 2009-06-09 10:38:58
    Temat: Folia pod wylewkę... - nowe a stare budownictwo.
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    Przeczytałem cały wątek... i kilka innych podobnych.
    Wiem, że zdania są podzielone.
    kiki - na ten przykład chce wszystko zrobić super szczelnie.
    OK.

    Ja tylko powiem jak wygląda u mnie sytuacja.
    Stary domek, parterowy ok 80m2 - przedwojenny.
    (po babci, zamieszkałem tam zimą).

    Jak wygląda podłoga w łazience ?
    Ano jest sama wylewka na goły piach (cienka wylewka, wiem,
    bo wymieniałem rury i na szczęście nie było dużo kucia). :)

    Nie ma chudziaka,
    Nie ma papy,
    Nie ma folii,
    Nie ma styropianu,
    Nie ma drugiej folii.

    Piach pod wylewką - suchutki. Nie ma wilgoci - nie jest też zimno.
    Ściany suchutkie.

    (może okolica jakaś nadzwyczajna, ale nie wydaje mi się..
    .... Marki pod Warszawą)

    Jeśli chodzi o ocieplenie. Dom nie ma żadnego ocieplenia.
    Okna stare (nie są szczelne, ale też nie wieje) - dla mnie na +
    bo lubię świeże powietrze i dobrą wentylację :) - poważnie, dlatego
    śmieszą mnie nieco te posty, o 3 warstwowym mocowaniu okien,
    że pianka to mało itd. skoro i tak w przez większość czasu mam
    uchylone okno (u mnie oczywiście nie ma nawet pianki, jako że
    kiedyś jej nie było) ;)

    IMHO takie super uszczelnianie to proszenie się o kłopoty
    ze zdrowiem.

    W maju (było słonecznie) nie musiałem w ogóle włączać pieca
    (stary gazowy, 18-letni) - bo dom nagrzewa się szybko (nie wiem,
    czy przez ściany, przy przez okna, czy przez nieocieplone poddasze
    /strych) - więc przy słonecznych wiosennych dniach brak ocieplenia
    może być zaletą :)

    Wydaje mi się, że jest pewną alternatywą zastosowanie minimalnego
    ocieplenia / izolacji - a oszczędzone pieniądze przeznaczyć na
    większe rachunki za ogrzewanie zimą - kosztowo wyjdzie podobnie,
    a chyba zdrowiej będzie się żyło w "oddychającym" domu.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-06-09 12:22:39
    Temat: Re: Folia pod wylewkę... - nowe a stare budownictwo.
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 9 Cze, 12:38, "Aleksander" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Piach pod wylewką - suchutki. Nie ma wilgoci - nie jest też zimno.
    > Ściany suchutkie.

    I to najlepszy dowód na to że podstawa to odpowiednie posadowienie
    budynku.
    Większość zabiegów z klejeniem, lepieniem, kitowaniem to po prostu
    uspokajanie sumienia i wywalanie kasy (ja też trochę wywaliłem dla
    świętego spokoju :-)).

    Ale przynajmniej koniunkturkę polepszamy w czasach kryzysu :-)

    Mat

  • 3. Data: 2009-06-09 18:36:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
> [...]

    >Większość zabiegów z klejeniem, lepieniem, kitowaniem to po prostu
    >uspokajanie sumienia i wywalanie kasy (ja też trochę wywaliłem dla

    Zgadzam się w 100%- marketingowcy wiedza jak kase wyciagac. Ja się raczej im
    nie dałem;)))

    >Ale przynajmniej koniunkturkę polepszamy w czasach kryzysu :-)

    I wierzymy w rozwiazania systemowe i gadżety typu szlam izolujący, impregnat
    ciśnieniowy, zestaw do montazu trójwarstwowego, 20cm styro itp.

    Kris