  • 1. Data: 2009-06-09 16:48:19
    Temat: Intensywnosc Zabudowy a poddasze uzytkowe
    Od: "seba" <w...@w...pl>

    witam

    jak obliczamy intensywność zabudowy jeśli mamy budynek parterowy z poddaszem
    użytkowym
    - czy takie poddasze też bierzemy pod uwage i czy w całości?

    np
    działka 800m
    dom 13x10
    (dopuszczalna intensywność zabudowy 0,3)
    jaka jest rzeczywista?

    s.

  • 2. Data: 2009-06-09 18:36:43
    Temat: Re: Intensywnosc Zabudowy a poddasze uzytkowe
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    seba <w...@w...pl> wrote:
    > witam
    >
    > jak obliczamy intensywność zabudowy jeśli mamy budynek parterowy z
    > poddaszem użytkowym
    > - czy takie poddasze też bierzemy pod uwage i czy w całości?

    Powierzchnia zabudowy nie zależy od tego, co na zabudowanym terenie
    stoi i jakie jest wysokie, tylko od tego ile miejsca w rzucie
    poziomym toto zajmuje.
    Masz działkę 800m2, musisz zostawić 70% powierzchni biologicznie
    czynnej, zabudować możesz 800x0,3=240m2. Dom 13x10 daje 130m2, do
    tego jednak musisz doliczyć tarasy, schody zewnętrzne, utwardzone
    podjazdy, szambo... Tak czy tak zapas masz duży, więc spokojnie się
    zmieścisz.

    J.

  • 3. Data: 2009-06-09 19:18:31
    Od: "seba" <w...@w...pl>

> [...]
    > musisz doliczyć tarasy, schody zewnętrzne, utwardzone podjazdy, szambo...
    > Tak czy tak zapas masz duży, więc spokojnie się zmieścisz.

    Dzieki za odpowiedź ale czy aby na pewno masz racje?
    Ja pytałem o 'Intensywność Zabudowy' i z tego co wiem to jest to coś innego
    niż 'Powieżchnia Zabudowy'
    niejestem tylko pewny jak ją obliczyć (czy całe poddasze jest brane pod
    uwage).

    s.

  • 4. Data: 2009-06-09 20:03:29
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    seba <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > coś
    > innego niż 'Powieżchnia Zabudowy'
    > niejestem tylko pewny jak ją obliczyć (czy całe poddasze jest

    Ups, jak się okazuje, źle Twój post zrozumiałem. Faktycznie jest
    taki termin, jak intensywność zabudowy, szczerze mówiąc pierwszy raz
    o nim się właśnie dowiedziałem, ale gógiel był pomocny, cytat z
    dosłownie pierwszego linku:

    " Intensywność zabudowy to suma powierzchni wszystkich kondygnacji
    budynku, podzielona przez powierzchnię terenu."

    Z tej definicji wynika, że poddasze użytkowe jak najbardziej będzie
    brane pod uwagę, bo jest kondygnacją. I _wydaje_mi_się_, że nie
    będzie brana pod uwage jego powierzchnia całkowita a użytkowa
    właśnie, ale tu już pewności nie mam. Zadzwoń do gminy i spytaj
    najlepiej.

    J.

  • 5. Data: 2009-06-10 06:48:00
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 9 Cze, 20:36, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > tego jednak musisz doliczyć tarasy, schody zewnętrzne, utwardzone
    > podjazdy, szambo... Tak czy tak zapas masz duży, więc spokojnie się

    Pomyliły ci się pojęcia.
    Powierzchnia zabudowy a intensywność zabudowy to dwie różne rzeczy.
    Powierzchnia zabudowy to wiadomo: powierzchnia budynku, dojść,
    dojazdów i innych elementów zagospodarowania.
    Natomiast intensywność zabudowy to iloraz powierzchni całkowitej
    budynku w stosunku do powierzchni działki.
    A powierzchnia całkowita to suma wszystkich kondygnacji naziemnych
    budynku liczona po obwodzie zewnętrznym ścian.
    Więc w twoim przypadku to: 520 m2 : 800 m2 = 0,65. I to jest
    współczynnik zabudowy dla twojej inwestycji.
    Tak więc niestety współczynnik masz przekroczony.

    pozdr

  • 6. Data: 2009-06-11 08:08:00
    Od: "seba" <w...@w...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

> [...]

    współczynnik zabudowy dla twojej inwestycji.
    Tak więc niestety współczynnik masz przekroczony.

    Dieki za odpowierź:
    ale jak obliczyłeś to 520m2?
    wg mnie dla domu parterowego z poddaszem to 13x10 (razy maksymalnie 2) daje
    = 260m2
    - to oczywiście też by przekraczało (240m2) ale niewiem czy dach się tak
    samo oblicza.
    - poza tym niewiem jak ewentualnie dodać do tego wolno stojący garaż np 25m2

    s.

  • 7. Data: 2009-06-15 08:13:15
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 11 Cze, 10:08, "seba" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > samo oblicza.
    > - poza tym niewiem jak ewentualnie dodać do tego wolno stojący garaż np 25m2

    Witam.
    520 m2 to powierzchnia całkowita wszystkich kondygnacji naziemnych
    twojego domu, więc parter - 260 m2 + poddasze 260 m2 = 520 m2.
    Jeżeli chodzi o garaz czy bud. gospodarczy, to do wyliczenia
    intensywności zabudowy sumuje sie powierzchnie całkowita zarówno bud.
    mieszkalnego jak i innych.
    W twoim przypadku to 520 m2 + 25 m2 = 545 m2. A intensywność: 0,68.

    pozdr