  • 1. Data: 2015-06-05 22:12:56
    Temat: gwarancja "ze stempelkiem"
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Nie dawno pytalem tutaj o napedy bramy przesuwnej.
    Dzisiaj bylem we firmie gdzie takie bramy robia, i nawet maja i montuja napedy nad
    jakimi sie zastanawialem (Beninca). Tyle ze drozej niz na allegro, ale podobno jak
    przeszolony czlowiek tego nie zainstaluje to gwarancji nie ma.

    Jak to jest praktyce z tymi gwarancjami na sprzety ktore trzeba "instalowac"?

    Pytanie rozszerzam poza napedy bramowe, bo mnie ciekawi ta sprawa. A ze nic z takich
    rzeczy mi sie nie popsulo, to nawet nie wiem jak to wyglada w praktyce.

    bajcik

  • 2. Data: 2015-06-06 02:10:44
    Temat: Re: gwarancja "ze stempelkiem"
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-05 22:12, Krzysztof Garus wrote:
> [...]
    takich rzeczy mi sie nie popsulo, to nawet nie wiem jak to wyglada w praktyce.

    Gwarancja jest dobrowolna, na warunkach ustalonych przez gwaranta.

    Może być dla tego przykładu obowiązek instalacji przez uprawniony serwis
    albo obowiązek wyrecytowania wiersza w chwili zgłoszenia.

    Ale nie musisz z gwarancji korzystać. Jeśli jesteś konsumentem to zawsze
    możesz skorzystać z niezgodności z umową. Jeśli kupujesz jako firma to
    możesz skorzystać z rękojmi (o ile nie zostanie wyłączona).

    Piotrek

  • 3. Data: 2015-06-06 09:45:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale nie musisz z gwarancji korzystać. Jeśli jesteś konsumentem to zawsze
    > możesz skorzystać z niezgodności z umową. Jeśli kupujesz jako firma to
    > możesz skorzystać z rękojmi (o ile nie zostanie wyłączona).

    Moment, nie ma możliwości zniesienia rękojmi. Jeżeli więc masz pewność
    że jednak da się, to w jaki sposób? Oczywiście b2b.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2015-06-06 10:01:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-06 09:45, Irek.N. wrote:
    > Moment, nie ma możliwości zniesienia rękojmi. Jeżeli więc masz pewność
    > że jednak da się, to w jaki sposób? Oczywiście b2b.

    Zapisem w umowie (art. 558 KC).

    W szczególności u dystrybutorów (np. Action) są zapisy tego typu i wtedy
    możesz liczyć tylko na gwarancję producenta.

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-06-07 11:18:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zapisem w umowie (art. 558 KC).
    >
    > W szczególności u dystrybutorów (np. Action) są zapisy tego typu i wtedy
    > możesz liczyć tylko na gwarancję producenta.

    Przeczytałem.
    Wygląda że jednak nie można. Jeżeli odkryję wadę o której nie
    wiedziałem, bo została ona zatajona, to nawet mając w umowie wyłączenie
    rękojmi - przysługuje mi ona. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2015-06-07 21:02:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-07 11:18, Irek.N. wrote:
    > Przeczytałem.
    > Wygląda że jednak nie można. Jeżeli odkryję wadę o której nie
    > wiedziałem, bo została ona zatajona, to nawet mając w umowie wyłączenie
    > rękojmi - przysługuje mi ona. :)

    No to jest oczywista oczywistość.

    Ale zauważ, że ten zapis w KC nie jest po to ażeby sankcjonować wałki
    tylko po to, ażeby obsłużyć sytuację typu sprzedaję Ci rzecz zgodną z
    opisem w *chwili* sprzedaży i nie biorę odpowiedzialności za to, co
    będzie się działo minutę później.

    Czyli jednak będę się upierał przy tym, że w zdecydowanej większości
    przypadków możesz skutecznie wyłączyć rękojmię.

    Piotrek