  • Data: 2016-02-13 22:09:37
    Temat: jaki strop w budynku z lat 30
    Od: pan_klepka <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry wieczór,

    mam nietypowe (?) pytanie. Finalizuję właśnie zakup mieszkania w kamienicy
    wybudowanej ok. 1928 r. we Wrocławiu. Budynek jest z cegły, wykonany w stylu
    modernistycznym (arch. Heinrich Lauterbach).

    Czy ktoś może się domyśla jaki rodzaj stropów może być zastosowany w takim budynku?
    Mieszkanie znajduje się na drugim piętrze (nad mieszkaniem niezamieszkałe poddasze,
    część wspólna). Pukałem w sufit - twardo i głucho, jakby beton. Na klatce schodowej -
    typowe lastryko jak w wielkiej płycie.

    Wątpliwości budzi jedynie "sprężystość" podłogi. W pokoju ok. 20m2 po cięższym
    postawieniu kroku czuć drgania na podłodze w całym pokoju. Trochę mnie to zmartwiło,
    bo nie ukrywam, że zdecydowałem się na to mieszkanie, ponieważ zawsze myślałem, że
    niskie ceglane budynki będą trwalsze od wielkiej płyty..
    Całe życie mieszkałem w wielkiej płycie (parter, blok 4-piętrowy) i strop był tam
    bardzo sztywny.

    Rozmawiałem z przyszłym sąsiadem, który przy okazji zrywania klepki (na lepik) mówił
    o tym, że jak wwiercał się w podłogę podczas montażu paneli to natknął się na warstwę
    gruzu, kilkucentymetrową wylewkę betonową i kolejną warstwę gruzu (?). W każdym razie
    - zamiast jednego kołka weszły mu trzy.

    Może rzut budynku z zewnątrz będzie jakąś wskazówką:
    https://www.google.pl/maps/@51.1196331,17.0011294,3a
    ,75y,274.76h,106.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5KUlt0VoogK
    O0XcHk6mFtQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    Będę wdzięczny za pomoc w odnalezieniu odpowiedzi.