    From: Rafal <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: jakie podłoże pod basen?
    Date: Tue, 10 Mar 2009 13:51:46 +0100

    Witam
    Wiosna za pasem, a ogródek rozkopany...
    cel strategiczny to trawnik i.. coś na czym będzie można rozłożyć basen
    sezonowy(tak z marketu z dmuchanym pierścieniem)
    W zeszłym roku stał na trawie, ale po sezonie ogródek wyglądał jak by
    ufo wylądowało, więc przydało by się podłoże przygotować.
    Sprawa prosta, ale...
    Do ogródka nie wjadę ciężkim sprzętem bo to zabudowa szeregowa, tym
    samym nie jestem w stanie dostarczyć w odpowiednich ilościach materiału
    na zagęszczenie podłoża żeby ułożyć jakąś kostkę czy coś podobnego:(
    Dojście do ogrodu mam przez piwnice, ale taczkami się nie wyrobię, poza
    tym schody po drodze. W wiaderku nosić kilka(naście) ton żwiru i piasku
    mi się nie uśmiecha. Dodatkowo trzeba by gdzieś wynieść ziemię, która
    pozostała po wybraniu, nie wspomnę o ręcznym kopaniu.

    Czy znacie coś co mogło by się nadawać pod taki basen i nie wymagane
    było by utwardzanie terenu, a jednocześnie było ładne i w miarę tanie.
    Basen ma średnicę 3,5m czyli wypadało by utwardzić około 20m^2
    Poza sezonem basenowym w tym miejscu planuje postawić stół, grila, czy
    inne graty ogrodowe.
    Obciążenie tego terenu raczej nikłe(w przypadku basenu dodatkowo bardzo
    równomierne(głębokość ~70cm) )
    Grunt pod humusem dość piaszczysty, od dawna nie było kopane głębiej niż
    na jedną sztychówkę więc nie powinno osiadać.

    Zastanawiam się nad takim systemem:
    http://www.nidagravel.pl/1,0.htm
    ale nie wiem jak się to zachowa na nie utwardzonym gruncie. Plus jest
    taki że są to duże arkusze.
    Najbardziej by mi się podobała kostka granitowa, ale to odpada:(

    Czekam na propozycje
    Pozdrawiam
    Rafał