  • 1. Data: 2016-02-17 19:16:42
    Temat: kabel grzewczy w strefie ochronnej 0
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tylko nie pytajcie proszę po co :-)

    Czy kabel grzewczy IPX7 w strefie ochronnej 0 (pod płytkami kabiny
    natryskowej), całość zabezpieczona RCD 30 mA to jakiś naganny pomysł?

    Czy też spokojnie można sobie taką elektryczną kabinę ;-) bez obawy wykonać?

    Jeśli można to dawać na to siatkę podłączoną do połączenia
    wyrównawczego? Czo to zbytnia ostrożność?

    Piotrek

  • 2. Data: 2016-02-17 19:39:39
    Temat: Re: kabel grzewczy w strefie ochronnej 0
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 19:17:12 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > Jeśli można to dawać na to siatkę podłączoną do połączenia
    > wyrównawczego? Czo to zbytnia ostrożność?

    google w pierwszym lepszym linku mówi:
    Dopuszczalne jest:

    Instalowanie w strefie 1. podgrzewaczy wody montowanych na stałe, a w strefie 2.
    - opraw oświetleniowych wykonanych w II klasie izolacji.
    Wykorzystywanie w strefie 0 napięcia o wartości nie większej niż 12 V DC, pod
    warunkiem, że źródło tego napięcia jest usytuowane poza tą strefą.
    Instalowanie grzejników elektrycznych w podłodze pomieszczeń kąpielowych, pod
    warunkiem pokrycia ich metalową siatką lub blachą objętą połączenimi wyrównawczymi
    dodatkowymi (miejscowymi).
    +oczywiscie różnicówka

    gouglaj to: pn-hd 60364-7-701 (2007)

    b.

  • 3. Data: 2016-02-17 19:44:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-02-17 19:39, Budyń wrote:
> [...]
    warunkiem pokrycia ich metalową siatką lub blachą objętą połączenimi wyrównawczymi

    Khmm ... Coś mnie zatem google nie lubi ... dzięki.

    Piotrek

  • 4. Data: 2016-02-17 19:46:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 17.02.2016 o 19:16, Piotrek pisze:
> [...]
    > wykonać?
    >
    > Jeśli można to dawać na to siatkę podłączoną do połączenia
    > wyrównawczego? Czo to zbytnia ostrożność?

    No to inne pytanie.
    Czy strefa ochronna, nie tylko 0, sięga pod powierzchnie ściany i podłogi?
    Raczej chodzi o to, jak łatwo np. siedząc w wannie można dotknąć do
    jakiegoś urządzenia elektrycznego lub instalacji.
    W szczególności sąsiad z dołu nie będzie się ciebie ani na grupie pytał
    czy może powiesić chińską metalową lampę pod twoim prysznicem.
    Z drugiej strony ostrożności w obecnych czasach nigdy nie za wiele.
    Więc wyłącznik różnicowo-prądowy i połączenia wyrównawcze są niezbędne.