  • 1. Data: 2010-04-13 17:41:09
    Temat: nowe mieszkanie a kwestia rekojmii dewelopera za czesci wspolne
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    moze ktos juz to przechodzil i zna odpowiedz:

    jesli kupie mieszkanie od dewelopera, to wiadomo ze mam rekojmie 1/3
    lat od momentu zakupu i podpisania aktu notarialnego.
    jak wyglada jednak kwestia rekojmi dewelopera na czesci wspolne
    budynku, jesli inne mieszkania ktos kupil wczesniej a ktos inny
    pozniej

    rekojmia na czesci wspolne budynku liczy sie od momentu sprzedazy i
    aktu notarialnego pierwszego wlasciciela mieszkania?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-04-13 18:10:38
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:h3b9s5h9a9im6dnr6v3bol9mqnasjo2dqt@4ax.com...
> [...]
    >
    > rekojmia na czesci wspolne budynku liczy sie od momentu sprzedazy i
    > aktu notarialnego pierwszego wlasciciela mieszkania?

    A nie od zgłoszenia budynku do użytkowania?

  • 3. Data: 2010-04-13 18:24:52
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 13 Apr 2010 20:10:38 +0200, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >A nie od zgłoszenia budynku do użytkowania?

    a nie wiem więc się pytam...

    czy zamieszkać w takim budynku można dopiero po tym, jak będzie
    zgłoszony do użytkowania?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-04-13 18:46:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > czy zamieszkać w takim budynku można dopiero po tym, jak będzie
    > zgłoszony do użytkowania?

    Tak mówi prawo. Mojego developera od którego kupiłem mieszkanie to prawo nie
    dotyczy, więc mam nadzieję sędzia mu to odpowienio wypersfaduje.

  • 5. Data: 2010-04-13 20:57:44
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 13 Apr 2010 20:46:33 +0200, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak mówi prawo. Mojego developera od którego kupiłem mieszkanie to prawo nie
    >dotyczy, więc mam nadzieję sędzia mu to odpowienio wypersfaduje.

    jakbys byl w stanie podrzucic pdostawe prawna to bylbym dzwieczny :)

    w moim akcie jest, ze "budynek zostal przyjety do uzytkowania na
    podstawie ostatecznej decyzji nr xx/2010 wydanej przez XYZ dnia
    xx.yy.2010"
    to rekojmia na czesci wspolne bedzie liczna od dnia xx.yy.2010 :)
    czyli calkiem niezle :)

    ale martwie sie tym sformulowaniem "ostateczna decyzja" - deweloper
    mogl miec wczesniej jakas czasowa decyzje i wtedy to od niej liczylaby
    sie rekojmia.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-04-14 07:30:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > jakbys byl w stanie podrzucic pdostawe prawna to bylbym dzwieczny :)

    To pewnie prawo budowlane. Do momentu uzyskania decyzji to jest formalnie
    budowa.

  • 7. Data: 2010-04-14 13:56:12
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    To ja sie wlacze.
    Jak wyglada gwarancji takich elementow jak kanalizacja i elektryka?
    Powiadomilem dewelopera (tak sie zlozylo ze to spoldzielnia) ze bede
    przestawial sciany dzialowe (niekonstrukcyjne) a ten mi w zgodzie od
    razu napisal, ze przepada mi gwarancja te rzeczy. Czy jest to gdzies
    unormowane?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2010-04-14 15:34:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > przestawial sciany dzialowe (niekonstrukcyjne) a ten mi w zgodzie od
    > razu napisal, ze przepada mi gwarancja te rzeczy. Czy jest to gdzies

    Gwarancja jest dobrowolna umowa cywilnoprawna, wiec jesli gwarant zastrzegl, ze nie
    dopuszcza przebudowy (co jest calkiem logiczne) to rozpoczynajac ja wypowiedziales
    gwarancje. A z ciekawosci po co ci byla ta zgoda dewelopera ? Przeciez pozwolenie na
    budowe na przebudowe powinienies dostac jako wlasciciel lokalu bez problemu.

  • 9. Data: 2010-04-15 09:46:59
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    budowe na przebudowe powinienies dostac jako wlasciciel lokalu bez problemu.

    Nie wiem czy w kazdej umowie ale ja sie z takimi spotkalem, zeby
    zaczac jakiekolwiek przerobki i zachowac gwarancje potrzebne jest
    zgloszenie i zgoda dewelopera. Tak stoi w pismie. I tak zeby
    poprzestawiac scianki musze jakis rysunek zrobic wiec nie jest
    problemem dac im powiedziec: od teraz bedzie tak :)
    Tylko dziwie sie co do tej hydrauliki bo co ma jedno wspolnego z
    drugim?

    Pozdrawiam
    Dy