  • 1. Data: 2013-02-26 11:08:17
    Temat: oczyszczalnia ścieków i zima
    Od: <news>

    Myślę nad budową gruntowo-korzeniowej oczyszczalni ścieków. Jest tania i
    prosta, ale martwi mnie problem zimy i zamarzania:(
    Podobno to złoże gruntowo-korzeniowe zalane ściekami nie zamarza zimą, czy
    to prawda?
    Do takiego złoża trzeba doprowadzić rurą ścieki, więc te ścieki w tej rurze
    i w miejscu doprowadzenia na pewno w mroźną zimę nie zamarzną?
    Może ktoś podzieli się doświadczeniami, lub da ciekawego linka?

  • 2. Data: 2013-02-26 11:42:49
    Temat: Re: oczyszczalnia ścieków i zima
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > _Zwykle_ nie zamarza :-) U znajomego nie było problemów przez kilka
    > lat aż przyszła zeszłoroczna zima, gdy pod koniec stycznia przyszły
    > nagłe mrozy bez pokrywy śnieżnej i grunt mocno przemarzł. O tym że
    > cos się stało dowiedział się po kilku dniach gdy woda przestała
    > spływać z toalety. Niestety nie miał czujnika poziomu w studzience
    > między domem a oczyszczalnią. Pomagałem mu to odkopywać
    > przy -19 stopniach - fajna zabawa polecam :-)

    Ze spływem z toalety nie ma problemów, bo spływają najpierw do szamba a ono
    nigdy nie zamarza, pewnie te ścieki trochę grzeją:)
    Podobno sama oczyszczalnia też nie zamarza, bo podobno ścieki w tym złożu
    też grzeją:)
    Problemem jest połączenie szamba z oczyszczalnią i doprowadzenie ścieków.
    Zastanawiam się czy pozwolić im samym płynąć, czy robić to za pomocą pompy?
    Podejrzewam że jeśli im pozwolić płynąć samemu to rura musi być płytko a
    strumień ścieków może być niewielki i może to zamarzać. Natomiast jeśli
    robiła by to pompa okresowo to problem znika. Ale jeśli zimą zamarznie
    wierzchnia warstwa oczyszczalni, to nie wiem jak poradzi sobie pompka z
    doprowadzeniem ścieków? Bo dopuszczone ścieki powodują podniesienie poziomu
    wody a tu lód nie pozwoli i pompa może się spalić:(

  • 3. Data: 2013-02-26 14:08:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    Dopóki będą płynąć to nie zamarzną, ale jak zamarznie sama oczyszczalnia to
    ścieki w przyłączu staną i wtedy mogą zamarznąć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-02-26 14:33:44
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Najpierw sprawdź MPZP. Może być zakaz.

    Mam gdzieś MPZP i się ich o zdanie pytał nie będę, bo dobrze wiem że celowo
    zakazują budowy studni i oczyszczalni po to żeby doić ludzi z kasy:(
    A jak ktoś będzie chciał mi zakazywać to będę zmuszony wrzucić go do
    szamba:)

    A ty Ława to od kiedy to udzielasz merytorycznych odpowiedzi?
    Myślałem że kanie wody i rzucanie gównem to twoja domena:, byłeś u
    spowiedzi, czy jak?

  • 5. Data: 2013-02-26 14:41:28
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > No właśnie u znajomego to "podobno" przestało się sprawdzać.

    Jak miał zrobine to złoże ten znajomy? Zamarzło do dna, czy na wierzchu?

    > Co rozumiesz pod pojęciem szamba? Studzienkę w którem
    > osadza się tzw. "gęste" czy coś innego?

    Szambo, czyli zbiornik na ścieki, mam takie dwa połączone zbiorniki, z nich
    będzie się lało do oczyszczalni:)

    > Jeśli martwisz się o rurę a nie o złoże to nie ma problemu
    > pas ziemi ponad rurą przykrywasz styropianem i po kłopocie.
    > Oczywiście nie tylko bezpośrednio nad rurą ale z marginesem
    > po bokach.

    Mam płaską działkę, więc bezpośrednie lanie rurą odpada, muszę dać pompę a
    styropian to zawsze krety i myszy pogryzą, więc odpada:)
    Mam taki pomysł żeby dolewać ścieki do oczyszczalni do zbiornika zrobionego
    z grubej rury umieszczonej na dnie oczyszczalni:)

  • 6. Data: 2013-02-26 15:21:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    Jeśli martwisz się o rurę a nie o złoże to nie ma problemu - pas ziemi ponad
    rurą przykrywasz styropianem i po kłopocie. Oczywiście nie tylko
    bezpośrednio nad rurą ale z marginesem po bokach. Możesz też dać rurę w
    otulinie ale to wyjdzie drożej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-02-26 15:53:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

  • 8. Data: 2013-02-26 17:51:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 26 Feb 2013 14:33:44 +0100 osobnik zwany news napisał:

> [...]
    > celowo zakazują budowy studni i oczyszczalni po to żeby doić ludzi z
    > kasy:( A jak ktoś będzie chciał mi zakazywać to będę zmuszony wrzucić go

    nagraj jak go będziesz wrzucał. Zobaczymy jaki jesteś chojrak w realu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2013-02-27 00:12:12
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    <news> pisze:
> [...]
    > Mam taki pomysł żeby dolewać ścieki do oczyszczalni do zbiornika zrobionego
    > z grubej rury umieszczonej na dnie oczyszczalni:)

    Pompę dasz w studzience, czy bezpośrednio w zbiorniku gnilnym?
    Tak patrzę na schematy i się zastanawiam czy można pójść na skróty ;)

    http://ubuntuone.com/p/19ZM/
    http://www.przydomowe-oczyszczalnie.pl/images/aktual
    ne/przekroj.jpg

    bajcik

  • 10. Data: 2013-02-27 10:05:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak miał zrobine to złoże ten znajomy? Zamarzło do dna, czy na wierzchu?

    Zamarzło na tyle, że drenaż stał się niedrożny nie wiem co to według Twojej
    nomenklatury oznacza czy "do dan" czy "na wierzchu".

    > Szambo, czyli zbiornik na ścieki, mam takie dwa połączone zbiorniki, z
    > nich będzie się lało do oczyszczalni:)

    Szambo to jest taki zbiornik co się go opróżnia i wywozi do oczyszczalni,
    jak ktoś ma szambo to nie ma oczyszczalni. Skoro piszesz o oczyszczalni to
    zgaduję, że szambem nazywasz studzienkę /zbiornik/osadnik który znajduje się
    pomiędzy domem a złożem.

    > Mam płaską działkę, więc bezpośrednie lanie rurą odpada, muszę dać pompę a
    > styropian to zawsze krety i myszy pogryzą, więc odpada:)

    A to pogryziony nie izoluje?

    > Mam taki pomysł żeby dolewać ścieki do oczyszczalni do zbiornika
    > zrobionego z grubej rury umieszczonej na dnie oczyszczalni:)

    Podkręć jasność wypowiedzi albo narysuj jakiś schemat. Gubię się w Twoim
    nazewnictwie. Co to jest "dno" oczyszczalni? Chodzi Ci o drenaż
    odprowadzający który znajduje się w niektórych modelach? Jeśli tak to te
    ścieki sobie zupełnie nie oczyszczone odpłyną.

    Pozdrawiam
    Ergie