  • Data: 2011-08-30 17:26:23
    Temat: odprowadzenie deszczówki
    Od: "KS" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam w warunkach zabudowy napisane: "Odprowadzenie wód opadowych do sieci
    kanalizacji deszczowej na warunkach ustalonych przez zgk".
    Problem mam tylko taki że rura kan. deszczowej która przechodzi przy mojej
    granicy jest bardzo płytko pod powierzchnią i dodatkowo na skutek
    nieprzemyślanej rozbudowy kanalizacji, w czasie intensywnych opadów na
    odcinku rury który przechodzi przez moją działkę w rurze tej powstaje małe
    ciśnienie (około 0,5m słupa wody). (jakbym przebił rurę to by mi zalało
    działkę).
    Ciśnienie występuje tylko w czasie silnych opadów i po kilkudziesięciu
    minutach woda spływa.
    W związku z tym nie bardzo mogę się wpiąć do tej rury bo np chcąc wkopać
    rury odprowadzające wodę z rynien to musze je wkopać poniżej poziomu na
    którym jest woda w tej rurze z burzówki.
    W związku z tym mam następujące pytanie.
    Czy jeśli mam w WZ taki zapis jak wyżej to czy mogę zrobić sobie na działce
    studnie chłonne do odprowadzenia tej wody w grunt?
    Na projekcie został też określony punkt wpięcia do kan. burzowej, tyle że
    ten kto robił adaptacje nie do końca zbadał poziomy rur i nie uwzględnił
    problemów z kan burzową.
    Ogólnie poziom wody w gruncie zawsze jest minimum 1 m poniżej pow. terenu.
    Grunt mam średnio przepuszczalny trochę piasek miejscami glina.

    Pozdrawiam
    K.S.