    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: pirometr - tani/sensowny model ?
    Date: Thu, 20 Sep 2018 15:37:50 +0200

    Rozglądam się od 2 godzin po necie,

    Widzę że za mniej jak 400 to raczej niczego dokładniejszego nie kupię,
    planuję wydać tak do 200, mooże max. 250, a taki za 160-170 to by mi pasował
    bez jęczenia że kupuje coś niekoniecznie mi potrzebnego.

    w zasadzie wystarcza mi zakres ~ -15 do +220 (od lodówki po piekarnik),

    chciałbym głównie mierzyć "termowizyjnie" budynek/budynki
    we wszystkich tańszych jest na poziomie 2%, +/-2* - czyli 4*C rozrzutu to
    raczej dużo.
    Czy "strzelając" [wewnątrz] po ścianach i sufitach w różnych kolorach, i
    materiałach (KG, beton) mam szansę na sensowne i powtarzalne odczyty? (z
    odległości małych np. 15cm).
    Mniejsza o to jaką cyfrę pokaże, ważne aby były powtarzalne - dało się je
    porównać - jedno miejsce z innym, bo jak pokaże w jednym miejscu 20* a metr
    dalej 24 bez wyraźnej przyczyny (np. jednolita ściana) to do bani z takimi
    analizami.

    Termometru z sondą w tej roli nie za bardzo widzę.

    W oczy wpadły mi:
    1. (niedostępny, 195):
    https://barjas.pl/termometr-bezdotykowy-pirometr-c-6
    98-wzorcowany-p-215.html
    0-100*C, ale dokładność +/-1*

    2. (chyba cena, 160): https://barjas.pl/pirometr-pm-400-32c-do-400c-p-207.
    html

    3. (laser i droższy=lepszy?, 295):
    https://barjas.pl/pirometr-st-8861-50c-550c-p-52.htm

    4. (higrometr, 250):
    https://barjas.pl/pirometr-z-higrometrem-ir-scan-350
    rh2-punkt-rosy-p-214.html

    5. Testo 830-T2 (bardziej markowy?, 400-500?)

    Czy dać sobie siana z takimi wynalazkami?