    From: "MK" <x...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: podlogowka - oddawanie ciepla
    Date: Thu, 1 Jul 2010 19:44:58 +0200

    Rozmawiałem z gosciem z Wavein'a ktory to zrobil mi projekt na instalacje
    podlagowa na caly dom. Spotkalismy i dostalem projekt do wgladu, opowiedzial
    mi wszystko co i jak. OK. Po czym zabral projekt i powiedzial ze jak
    podpisze umowe to go dostane. (Tu tez OK). Calosc byla wyceniona na prawie
    17kPLN z robocizna. Dostałem z polecenia ow goscia wykonawce ktory to zrobi
    za te cene. OK Pogadalem z wykonawca umowilem sie by zrobil mi hydraulike,
    i C.O kompleksowo. Wycena, jak dla mnie, byla jak wyrok - 44,700kPLN a do
    tamtej ceny doszlo punkty pod 2xkilbel, 2x umywalki, wanna, prysznic, zlew,
    zmywarka, pralka. plus piec (7kpln+1,5kPLN komin + 1,5KPLN podlaczenie
    pieca). Ulozenie pomieszczen proste - lazienki, jedna nad druga a kuchnia
    obok lazienki na dole. Odpuscilem. Poszukujac innego wykonawcy spotkalem juz
    sie mniej wiecej z dziesiecioma innymi i pomijajac juz kwestie ceny to
    kazden z nich odradzal podlogowke na calosci podczas gdy facet z wavin'a
    mowil ze na dzien dzisiejszy jest to najoptymalniejsze ogrzewanie
    przystosowane dla czlowieka. Wiekszosc z nich mowila ze kurz bedzie fruwal i
    alergik moze z tego miec klopoty,a nawet umrzec - wszyscy jak z jednej
    szkoly ;) Natomiast tylko jeden z nich mnie zaciekawil swoja watpliwoscia
    (oczywiscie tez odradzal podlogowke na calosci twierdzac ze to niezdrowe a
    szczgolnie w sypialni). Otoz zapytal sie mnie: "czy wszedzie dam terakore bo
    jak nie to co ? Chyba nie panele lub parkiet bo sie rozejdzie i opor daje
    duzy."
    I tak sie zastanawiam jak to bedzie jak sie uprę na podlogowke na calosci.

    Moj problem dotyczy oddawania ciepla do otoczenia i temperatury samej wody.
    Jesli poloze panele na podloge to zmniejszy sie znacznie oddwanie ciepla.
    Plyta sie nagrzeje. Temperatura powrotu zblizy sie do temperatury wejsciowej
    i co ? Jakos te cieplo gdzies musi oddac. tylko jak i gdzie? prosze rozwiac
    moje watpliwosci ....

    dodam ze na podlodze bedzie 15cm stryo.

    No i zeby nie bylo - miejscowosc to scisle okolice DC ;)