  • 1. Data: 2010-07-01 17:44:58
    Temat: podlogowka - oddawanie ciepla
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    Rozmawiałem z gosciem z Wavein'a ktory to zrobil mi projekt na instalacje
    podlagowa na caly dom. Spotkalismy i dostalem projekt do wgladu, opowiedzial
    mi wszystko co i jak. OK. Po czym zabral projekt i powiedzial ze jak
    podpisze umowe to go dostane. (Tu tez OK). Calosc byla wyceniona na prawie
    17kPLN z robocizna. Dostałem z polecenia ow goscia wykonawce ktory to zrobi
    za te cene. OK Pogadalem z wykonawca umowilem sie by zrobil mi hydraulike,
    i C.O kompleksowo. Wycena, jak dla mnie, byla jak wyrok - 44,700kPLN a do
    tamtej ceny doszlo punkty pod 2xkilbel, 2x umywalki, wanna, prysznic, zlew,
    zmywarka, pralka. plus piec (7kpln+1,5kPLN komin + 1,5KPLN podlaczenie
    pieca). Ulozenie pomieszczen proste - lazienki, jedna nad druga a kuchnia
    obok lazienki na dole. Odpuscilem. Poszukujac innego wykonawcy spotkalem juz
    sie mniej wiecej z dziesiecioma innymi i pomijajac juz kwestie ceny to
    kazden z nich odradzal podlogowke na calosci podczas gdy facet z wavin'a
    mowil ze na dzien dzisiejszy jest to najoptymalniejsze ogrzewanie
    przystosowane dla czlowieka. Wiekszosc z nich mowila ze kurz bedzie fruwal i
    alergik moze z tego miec klopoty,a nawet umrzec - wszyscy jak z jednej
    szkoly ;) Natomiast tylko jeden z nich mnie zaciekawil swoja watpliwoscia
    (oczywiscie tez odradzal podlogowke na calosci twierdzac ze to niezdrowe a
    szczgolnie w sypialni). Otoz zapytal sie mnie: "czy wszedzie dam terakore bo
    jak nie to co ? Chyba nie panele lub parkiet bo sie rozejdzie i opor daje
    duzy."
    I tak sie zastanawiam jak to bedzie jak sie uprę na podlogowke na calosci.

    Moj problem dotyczy oddawania ciepla do otoczenia i temperatury samej wody.
    Jesli poloze panele na podloge to zmniejszy sie znacznie oddwanie ciepla.
    Plyta sie nagrzeje. Temperatura powrotu zblizy sie do temperatury wejsciowej
    i co ? Jakos te cieplo gdzies musi oddac. tylko jak i gdzie? prosze rozwiac
    moje watpliwosci ....

    dodam ze na podlodze bedzie 15cm stryo.

    No i zeby nie bylo - miejscowosc to scisle okolice DC ;)

  • 2. Data: 2010-07-01 19:12:18
    Temat: Re: podlogowka - oddawanie ciepla
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MK wrote:
> [...]
    > umowilem sie by zrobil mi hydraulike, i C.O kompleksowo. Wycena, jak
    > dla mnie, byla jak wyrok - 44,700kPLN a do tamtej ceny doszlo punkty

    spora cena :)

> [...]
    > do temperatury wejsciowej i co ? Jakos te cieplo gdzies musi oddac.
    > tylko jak i gdzie? prosze rozwiac moje watpliwosci ....

    po pierwsze przy obliczeniach podłogówki trzeba wiedzieć jakie będą
    zastosowane pokrycia podłogi.

    da sie stosować podłogówkę pod drewnem ale trzeba stosować panele
    wielowarstwowe (dostosowane do podłogówki) albo jakieś cienkie drewno na
    kleju (ok 15mm lub parkiet techniczny gdzie drewno jest kładzione na sztorc
    i ma lepszą przepuszczalność cieplną.

    Co prawda drewno ogranicza moc podlogi ale we współczesnych domach
    zapotrzebowania cieplne sa dość małe wieć powinno wyrobić. Ja mam 2/3
    salonu w panelu drewnianym a 1/3 w ceramice (salon ma 6m w szczycie),
    ogrzewanei podlogowe wyrabia, choć mój dom nie jest tak energo oszczędny jak
    domy ze ścianą 2W i małymi oknami :)

    Poszukaj wykonawcę który potrafi zrobic projekt podłogówki (Niech ci pokaże
    jakieś OBLICZENIA)

  • 3. Data: 2010-07-01 19:21:39
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > kazden z nich odradzal podlogowke na calosci podczas gdy facet z wavin'a
    > mowil ze na dzien dzisiejszy jest to najoptymalniejsze ogrzewanie
    > przystosowane dla czlowieka. Wiekszosc z nich mowila ze kurz bedzie fruwal

    Temperatura podlogi w miejscach stalego pobytu nie powinna przekraczac 26C.
    Jak taka temp. podlogi uniesie konwekcyjnie kurz to maja racje.

> [...]
    > duzy."
    > I tak sie zastanawiam jak to bedzie jak sie uprę na podlogowke na calosci.

    To na upartego bedziesz mial na calosci. :-)
    Masz jakichs hydraulikow ze starej szkoly. Zastanowilbym sie nad
    kompetencjami na oko wszystkich poza kolesiem z Wavina.

> [...]
    > wejsciowej
    > i co ? Jakos te cieplo gdzies musi oddac. tylko jak i gdzie? prosze

    Projektujac podlogowke nalezy uwzglednic rodzaj pokrycia. Takie rzeczy sie
    wylicza matematycznie, albo robi sie z doswiadczenia. Instalator majacy
    watpliwosci w tym temacie w tzw. normalnym dzisiejszym domu nie wyglada
    najlepiej.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-07-01 19:31:45
    Od: M <M...@o...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > i C.O kompleksowo. Wycena, jak dla mnie, byla jak wyrok - 44,700kPLN a do

    Kompleksowo? A piec w tym jest? Rozumiem, że wszystkie pozostałe
    materiały tak.

> [...]
    > jak nie to co ? Chyba nie panele lub parkiet bo sie rozejdzie i opor daje

    Sypialnie rzeczywiście mogą być problemem, bo od powierzchni grzejnika
    odchodzi ci łóżko, szafy i co tam jeszcze na grzejniku (tzn. podłodze)
    postawisz.

    > I tak sie zastanawiam jak to bedzie jak sie uprę na podlogowke na calosci.

    To będziesz miał podłogówkę na całości. Czy jej starczy można ocenić
    dopiero robiąc projekt i przeliczając zapotrzebowanie na ciepło.

> [...]
    > i co ? Jakos te cieplo gdzies musi oddac. tylko jak i gdzie? prosze rozwiac

    Odda przez panele, które są cienkie. Muszą być takie, które można
    układać na podłogówce. Temperatura płyty będzie nieco wyższa a oddawanie
    ciepła zależy od różnicy temperatur.

    Możesz zrobić projekt za 2,5kPLN i szukać wykonawcy samodzielnie. Wtedy
    nikt cię nie będzie szachował chowanym projektem.

    M.

  • 5. Data: 2010-07-01 19:44:16
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]

    > przystosowane dla czlowieka. Wiekszosc z nich mowila ze kurz bedzie fruwal
    > alergik moze z tego miec klopoty,a nawet umrzec - wszyscy jak z jednej

    To jest szkoła Pana Kazia, więc pogoń ich wszystkich. Szukaj kogoś, kto ma
    doświadczenie w podłogówce i jest do niej przekonany. Inaczej nie ma sensu.

    Szukaj raczej firmy instalatorskiej, która już trochę działa na rynku i
    weźmie na siebie gwarancje i serwis. Im bardziej zależy na zadowoleniu
    klienta. Hurtownia może mieć niższe ceny, ale tym zależy tylko na sprzedaży.
    Tam też najwięcej kreci się fachowców od siedmiu boleści.

> [...]
    > duzy."
    > I tak sie zastanawiam jak to bedzie jak sie uprę na podlogowke na calosci.

    Godząc sie na wykonawcę, musisz wiedzieć gdzie i jakie będziesz miał
    podłogi. Wykonawca musi przedstawić bilans energetyczny dla twojego domu. W
    nim wyjdzie czy podłogówka da radę i jaki rozstaw rurek w podłodze musi być,
    aby kocioł mógł dogrzać wszystkie pomieszczenia do odpowiedniej temperatury.
    Nie rób niczego w ciemno! Źle zrobiona podłogówka daje właśnie takie efekty,
    o których mówią fachowcy ze szkoły Pana Kazia.

> [...]
    > wejsciowej
    > i co ? Jakos te cieplo gdzies musi oddac. tylko jak i gdzie? prosze

    Jak się nagrzeje i nie odda ciepła to piec zredukuje moc lub się wyłączy i
    poczeka aż temperatura na powrocie spadnie, aby się ponownie włączyć.

  • 6. Data: 2010-07-02 00:42:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "MK" <x...@o...eu> wrote in message news:i0ik2t$1dp$1@news.onet.pl...

    > Rozmawiałem z gosciem z Wavein'a ktory to zrobil mi projekt na instalacje
    > podlagowa na caly dom. Spotkalismy i dostalem projekt do wgladu,
    > opowiedzial

    Z moich obserwacji wynika, że podłogówkę powinieneś dać w łazienkach,
    kuchni, przedpokojach, wiatrołapie.
    Natomiast w pokojach kaloryfery, np Kermi X2.

    Podłogówka jest świetna do łazienki ale ma się uczucie że od niej bucha
    podczerwień, czujesz promieniowanie cieplne.
    Takie jest moje zdanie. W pokojach bym nie dawał. To uczucie jest męczące, a
    podłogówki nie zakręcisz w 5 minut i nie odkręcisz termostatem kiedy ci się
    podoba.

  • 7. Data: 2010-07-02 05:01:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Temperatura podlogi w miejscach stalego pobytu nie powinna
    > przekraczac 26C. Jak taka temp. podlogi uniesie konwekcyjnie kurz to
    > maja racje.

    generalnie podłogówka nie powoduje konwekcji powietrza tylko daje liniowy
    gradient temperatury w pionie, "warstwy" powietrza układają sie poziomo,
    powstaje coś w rodzaju poduszki ciepłego powietrza.

    To właśnie grzejniki powodują konwekcję i mieszają powietrzem.

  • 8. Data: 2010-07-02 05:03:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > bucha podczerwień, czujesz promieniowanie cieplne.
    > Takie jest moje zdanie. W pokojach bym nie dawał. To uczucie jest

    no to podłogówke też ci spieprzyli ;-)

  • 9. Data: 2010-07-02 05:09:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > no to podłogówke też ci spieprzyli ;-)

    i z takich biora sie te dziwne opinie :)

    b.

  • 10. Data: 2010-07-02 09:17:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > i z takich biora sie te dziwne opinie :)

    Lepiej jakby sprawdzil temp. podlogi. Przyznam szczerze, ze znam dwie osoby
    majace podobne odczucia. Nie czuc jak grzeje, ale generalnie czlowiek
    bardziej zmeczony atmosfera.

    Pozdro.. TK