  • 1. Data: 2012-02-26 11:13:27
    Temat: pompa ciepła
    Od: <news>

    Jakiś czas temu czytałem ktoś się tutaj żalił że sprzedał za grosze swoją
    własnej roboty pompę ciepła, nie pamiętam jaka był przyczyna takiej decyzji,
    czy ta pompa nie działała prawidłowo, czy może koszta pompy, czy jej
    działania były za wysokie?

  • 2. Data: 2012-02-26 17:01:51
    Temat: Re: pompa ciepła
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
> [...]
    > własnej roboty pompę ciepła, nie pamiętam jaka był przyczyna takiej
    > decyzji, czy ta pompa nie działała prawidłowo, czy może koszta pompy, czy

    marek sprzedał sprężarkę, nie całą pompę.

    b.

  • 3. Data: 2012-02-26 19:46:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Lut, 12:13, <news> wrote:
> [...]
    > własnej roboty pompę ciepła, nie pamiętam jaka był przyczyna takiej decyzji,
    > czy ta pompa nie działała prawidłowo, czy może koszta pompy, czy jej

    Wiekszosc pomp ciepla DYI dziala "tak sobie". Dzialaja z COPami
    bardziej ponizej 2 i w dodatku ich zywotnosc jest dosc mocno
    ograniczona - kwestia rezimu technologicznego, szczelnosci laczen no i
    prawidlowego doboru wszystkich komponentow i ich "szczegolikow" (nawet
    dlugosc rurki o 1cm w te czy we wte ma znaczenie).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-02-26 20:47:16
    Od: "news" <newz>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > marek sprzedał sprężarkę, nie całą pompę.

    tak, ale chciał zrobić sobie całą, a sprzedał tą sprężarkę za grosze, co mu
    nie wypaliło?

  • 5. Data: 2012-02-26 22:56:19
    Od: a...@g...com.pl

    Adam wrote:

> [...]
    > prawidlowego doboru wszystkich komponentow i ich "szczegolikow" (nawet
    > dlugosc rurki o 1cm w te czy we wte ma znaczenie).

    Bez przesady 1 cm ??!! A jaki to producent ma tak kosmiczne dokladnosci ?
    W chlodnictwie spotykam sprezarki ktore dzialaja ponad 20 lat choc nie
    jest to czesty przypadek . W przypadku uszkodzenia wymieniac trzeba
    wszystko bo producent dawno zapomnial ze cos takiego produkowal . Raczej
    skupil bym sie natym czy to naprawde sie oplaca i jaki region polski .
    Polska jest zaliczana przez firme daikin do strefy klimatyczne w ktorej
    jest miedzy innymi norwegia .