eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepompa ciepla powietrze -woda na strychu - czy to ma sens › pompa ciepla powietrze -woda na strychu - czy to ma sens
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 20 Sep 2015 01:20:42 -0700 (PDT)
    Subject: pompa ciepla powietrze -woda na strychu - czy to ma sens
    From: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    Witam

    dom mam pokryty czarna blachodachowka, strych jest wysoki na 3,5 m kubatura pewnie
    kolo 80m3. Jezeli na dworze jest 15 stopni to ja na strchu mam 25 o godzinie 10,
    specjalne slonce nie jest mi potrzebne do tego. w belkach miedzy struchem a pietrem
    mam 25 cm welny. Komin murowany 7 kanałowy.

    Na pietrze w tym roku mocno dawaly sie we znaki upaly, w pokojach temperatura
    wieczorami siegala 26-27 stopni - w te dni kiedy bylo 36 w poludnie w cieniu.
    Naczytalem sie ze pompa ciepla moze obnizyc temp o 5 stopni - czyli mialbym okolo 22
    - temp do przyjecia. Ogrzewam w zimie sie ekogroszkiem a CWU od marca do pazdziernika
    leci z grzalki. Zbiorniki na CWU 200l, zbiornik jest przeznaczony do pieca na
    ekogroszek i ma jedna wezownice w srodku.

    Chcialbym zamontowac pompe pow-woda na strychu i w lecie ciagnac powietrze z pokoi na
    gorze ktore sa od strony wschodniej(sypialnia) i poludniowej (pokoje dzieciaków) zeby
    schaladzac troche to wszystko. Powietrze ciagałbym z okolicy okien a wpuszczal w
    korytarz, pomiedzy pomieszczeniami. W okrecie przejsciowym marzec-czerwiec i wrzesien
    -pazdziernik - ciagnalbym powietrze tylko ze strychu. Chcialbym skorzystac z
    istniejacego zbiornika CWU i wpiac sie od strony pieca do niego, ale z zaworami tak
    zeby mozna bylo to zamknac na zime. Przewody wodne miedzy pompa a zbiornikeim
    pociagnalbym kominem lub od strony garazu - to nie jest wielki problem.

    Czy to ma sens? jezeli musialbym zamienic zbiornik CWU na taki z dwiema wezownikacmi
    to juz dla mnie nie ma - ale jezeli jestem w stanie skorzystac z teg co mam to chyba
    mozna zaintesotwac 5k i zrobic cs takiego ?

    Prosze o opinie o tym pomysle, bo ja sie woze z tym juz rok ale moze w koncu rusze
    jak mnie ktos przekona :)

    dzieki
    zt
    http://decore-meble.pl