  • 1. Data: 2015-09-20 10:20:42
    Temat: pompa ciepla powietrze -woda na strychu - czy to ma sens
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    Witam

    dom mam pokryty czarna blachodachowka, strych jest wysoki na 3,5 m kubatura pewnie
    kolo 80m3. Jezeli na dworze jest 15 stopni to ja na strchu mam 25 o godzinie 10,
    specjalne slonce nie jest mi potrzebne do tego. w belkach miedzy struchem a pietrem
    mam 25 cm welny. Komin murowany 7 kanałowy.

    Na pietrze w tym roku mocno dawaly sie we znaki upaly, w pokojach temperatura
    wieczorami siegala 26-27 stopni - w te dni kiedy bylo 36 w poludnie w cieniu.
    Naczytalem sie ze pompa ciepla moze obnizyc temp o 5 stopni - czyli mialbym okolo 22
    - temp do przyjecia. Ogrzewam w zimie sie ekogroszkiem a CWU od marca do pazdziernika
    leci z grzalki. Zbiorniki na CWU 200l, zbiornik jest przeznaczony do pieca na
    ekogroszek i ma jedna wezownice w srodku.

    Chcialbym zamontowac pompe pow-woda na strychu i w lecie ciagnac powietrze z pokoi na
    gorze ktore sa od strony wschodniej(sypialnia) i poludniowej (pokoje dzieciaków) zeby
    schaladzac troche to wszystko. Powietrze ciagałbym z okolicy okien a wpuszczal w
    korytarz, pomiedzy pomieszczeniami. W okrecie przejsciowym marzec-czerwiec i wrzesien
    -pazdziernik - ciagnalbym powietrze tylko ze strychu. Chcialbym skorzystac z
    istniejacego zbiornika CWU i wpiac sie od strony pieca do niego, ale z zaworami tak
    zeby mozna bylo to zamknac na zime. Przewody wodne miedzy pompa a zbiornikeim
    pociagnalbym kominem lub od strony garazu - to nie jest wielki problem.

    Czy to ma sens? jezeli musialbym zamienic zbiornik CWU na taki z dwiema wezownikacmi
    to juz dla mnie nie ma - ale jezeli jestem w stanie skorzystac z teg co mam to chyba
    mozna zaintesotwac 5k i zrobic cs takiego ?

    Prosze o opinie o tym pomysle, bo ja sie woze z tym juz rok ale moze w koncu rusze
    jak mnie ktos przekona :)

    dzieki
    zt
    http://decore-meble.pl
    Meble z drewna brzozowego

  • 2. Data: 2015-09-26 22:57:56
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    a moze pompa do pow-woda do basenu, jest o wiele tansza tylko nie wiem jak z halasem
    bo moze byc duzo wiekszy ?
    nie kapuje tez dlaczego w hewalexie COP wraz ze zwiekszajaca sie temperatura nie
    koniecznie tak wspaniale rosnie, COP jest wiekszy dla 15 stopni niz dla 25

    http://decore-meble.pl
    Meble z drewna brzozowego

  • 3. Data: 2015-09-27 09:25:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 26 września 2015 22:57:59 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    koniecznie tak wspaniale rosnie, COP jest wiekszy dla 15 stopni niz dla 25

    daj linke do wykresu cop. Co do ciepla ze strychu - to ze tam jest cieplo, wrecz
    goraco to nie znaczy ze tam jest do dyspozycji duza moc.

    b.

  • 4. Data: 2015-09-27 09:55:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 10:20:45 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:

> [...]
    specjalne slonce nie jest mi potrzebne do tego. w belkach miedzy struchem a pietrem
    mam 25 cm welny. Komin murowany 7 kanałowy.

    80m3 powietrza w dT 10st to 0,23kW energii. Przy pompie mocy 10kW ta energia
    zostanie "skonsumowana" w niecale poltorej minuty :)

    Dodatkowo musisz tez pamietac o tym, ze jak wychlodzisz strych z 25st do
    15stC (a w zimie do -20stC) to wzrosnie Ci zuzycie energii na ogrzewanie,
    bo dachem bedzie uciekac wiecej ciepla - choc teoretycznie bedzie ono
    pobierane spowrotem przez pompe i pompowane do domu :)

    Moim zdaniem gra nie warta swieczki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-09-27 09:57:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 września 2015 09:55:50 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > 80m3 powietrza w dT 10st to 0,23kW energii.

    0,23kWh oczywiscie, zeby sie nikt nie czepial :>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-09-27 10:27:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    >
    > 80m3 powietrza w dT 10st to 0,23kW energii. Przy pompie mocy 10kW ta energia
    > zostanie "skonsumowana" w niecale poltorej minuty :)

    nie uwzgledniasz mocy dyspozycyjnej - po odebraniu ciepla z powietrza strychowego
    bedzie sie ono ogrzewac od blachy dachowej - a moc pobierania bedzie zalezna np od
    izolacji miedzy blachą a powietrzem strychu itd.
    Gdyby nie bylo zadnych membran czy deskowania to owe odbieranie bedzie stosunkowo
    niezłe.

    b.

  • 7. Data: 2015-09-27 12:12:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 września 2015 10:27:35 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > nie uwzgledniasz mocy dyspozycyjnej - po odebraniu ciepla z powietrza strychowego
    bedzie sie ono ogrzewac od blachy dachowej -

    Moim zdaniem to pojedyncze kWh na sezon - w zimie slonca jest tyle co nic,
    moze w okresach przejsciowych - ale wtedy temperatura na zewnatrz tez
    jest wyzsza i pompa bedzie miala wysoki COP :)

    > Gdyby nie bylo zadnych membran czy deskowania to owe odbieranie bedzie stosunkowo
    niezłe.

    W lato tak, w zime mozna przyjac, ze slonca prawie nie ma ;)
    Dodatkowo trzeba pamietac, ze taka pompa wygeneruje podcisnienie na stryszku,
    wiec moze wysysac cieple powietrze z domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-09-27 13:15:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 września 2015 12:12:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > Dodatkowo trzeba pamietac, ze taka pompa wygeneruje podcisnienie na stryszku,
    > wiec moze wysysac cieple powietrze z domu :)

    to sie da zrobic tak aby dzialalo ale bedzie to pewna koncepcyjna rzezba - nie kazdy
    sobie pozwala na eksperymenty w domu :)

    b.

  • 9. Data: 2015-09-27 22:00:46
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    jedna uwaga - to ma dzialac od maja do listopada - bo w zimie mam ekogroszek i nie
    licze ze mi ta pompa cos da, basenowa ma ten plus ze nie zamarznie w teorii na
    strychu

    i jeszcze jedna - to ma ogrzac 200l wody i nic wiecej

    zt
    http://decore-meble.pl
    Meble z drewna brzozowego

  • 10. Data: 2015-09-27 22:15:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 27 września 2015 22:00:47 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    strychu

    > i jeszcze jedna - to ma ogrzac 200l wody i nic wiecej

    a to nie zawracaj gitary i wstaw zwykłą grzałke na prud do bojlera :) My tu ponizej
    genialnych pomysłów nie schodzimy ;-)))

    b.