eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?) › pytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?)
    From: dobrov <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: pytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?)
    Date: Tue, 23 Jun 2009 10:28:18 +0200

    witam
    Jako bardzo początkujący stolarz-hobbysta mam następujące pytanie:

    W jaki sposób połączyć na styk dwie płyty meblowe pod kątem 90stopni
    tak, żeby połączenie miało sporą odporność na wyłamanie?
    Chodzi o coś takiego (widać dla czcionki o stałym rozstawie):

    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |

    Chcę tę pionową zamocować tak, żeby nie dała się zbyt łatwo wyłamać.
    Niestety nie mogę nic zrobić "na zakładkę" - musi być krawędź do brzegu :(
    Siła wyłamująca będzie działać przede wszystkim w prawo.
    Czy po prostu użyć długich wkrętów typu konfirmat?
    Czy lepiej dać dużo cieniutkich wkretów czy lepiej mniej ale grubych?
    Czy warto dać dodatkowe cienkie stalowe płaskowniki po lewej?

    Obie części miały w założeniach być ze zwykłej płyty meblowej 18mm.
    Dodatkowe pytanko: czy można zrobić oklejoną płytę wyglądającą jak normalna
    meblowa (okleina, plastikowe obrzeża) ale z OSB? Czy dowolna stolarnia zrobi coś
    takiego? Myślałem, żeby tę pionową ew. zrobić OSB, żeby połączenie było pewniejsze.

    pozdrawiam