  • Data: 2018-07-20 23:18:51
    Temat: remont: osprzet 3 pytania
    Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Licząc na Waszą wiedzę proszę o pomoc, trzy pytania o osprzęt elektryczny:

    1. Wyłączniki światła.
    Oglądałam ofertę Berkera (teraz: Hager). W dawnym mieszkaniu robiłam sobie remont i
    świetnie mi się instalowało, a później użytkowało serię Berker Kwadrat.
    Oglądam teraz wkładki do wyłączników, żeby te wyłączniki podświetlić, wyróżnić w
    ciemności. Zobaczcie:
    http://www.hager.pl/katalog-produktow/automatyka-bud
    ynku-i-osprzet-elektroinstalacyjny/osprzet-elektroin
    stalacyjny/berker-b.kwadrat/dodatki/61763.htm
    Jaka jest różnica między wkładką żarową, jarzeniową a LED?
    Która posłuży najdłużej?
    Która wersja zużyje najmniejszą ilość kW/rok? (o ile 10 wyłączników z podświetlaniem
    np. LED wpłynie na wynik w ogóle).

    2. Gniazdka:
    Czy muszę lub warto (albo: czy muszę i warto) kupować gniazda z uziemieniem (bolcem)?

    Miejsce instalacji: pokoje/salon, planowana wymiana 8 szt. Żadnej wody/wilgoci.
    Używane są (od: najczęściej) do lampek, tv, laptopa, rzadko odkurzacz, bardzo rzadko
    żelazko.

    3. Jeśli nie Berker (Hager) to co polecacie, jakich producentów? Ma być ładne,
    trwałe, łatwe w instalacji (nie kaleczyć rąk, bez siłowania się), koniecznie w
    podświetlaniem wyłączników światła. Gniazdka - fajnie żeby łatwo były wymienialne
    moduły (np. podmiana z pojedynczego na podwójne)

    Pozdrawiam wszystkich, Majka