  • 1. Data: 2009-05-27 22:10:12
    Temat: rozliczenie kosztów wywozu śmieci
    Od: Marek MANO <m...@g...pl>

    Witam,
    W mojej wspólnocie powstał problem polegający na ustaleniu kosztów
    wyzowu śmieci przypadających na lokal. Wspólnota otrzymuje jeden
    rachunek za opróżnianie śmietnika (za ilość opróżnionych kontenerów).
    Mamy dwie możliwości rozliczenia tych kosztów pomiędzy lokale:
    1. wg. udziałów, czyli powierzchni lokali
    2. wg liczby mieszkańców lokalu

    Spółdzielnie powszechnie przyjmują wariant 2. Firma zarządzająca
    wspólnotą twierdzi, że coraz czestszy jest wariant 1. Moim zdaniem
    wariant 1 jest się kuriozalny. Bo w końcu 2 osoby mają prawo mieszkać
    na 80m2, tak samo jak mogą zajmować te same 80m2 cztery osoby. A
    jednak przypuszczalnie 4 osoby wygenerują więcej smieci.

    Czy naprawdę ktoś z Was spotkał się z takim sposobem rozliczania (wg
    udziałów)?
    Pozdrawiam, Marek

  • 2. Data: 2009-05-28 03:23:28
    Temat: Re: rozliczenie kosztów wywozu śmieci
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marek MANO" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    2g2000vbl.googlegroups.com...
> [...]
    > na 80m2, tak samo jak mogą zajmować te same 80m2 cztery osoby. A
    > jednak przypuszczalnie 4 osoby wygenerują więcej smieci.

    Rozliczamy równo wg lokali - czyli wersja 3 -nawet gdy jedne maja po 70 m2 a
    inne po 80m2 i mieszka tam różna liczba osób.
    To prawda - nie powierzchnia generuje śmieci a osoby ale liczba osób się
    zmniejsza lub zwiększa, jedni maja dużo gości /dużo śmieci nawet po jednym
    spotkaniu/ , inni pomieszkiwują np przez pół roku a pół roku na działce lub
    wyjazdach, więc od 10 lat liczone jest równo na każdy lokal i to rodzi
    najmniej konfliktów.
    SJS

  • 3. Data: 2009-05-28 07:20:32
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lub wyjazdach, więc od 10 lat liczone jest równo na każdy lokal i to rodzi

    Dodatkowo odpada problem określenia kto mieszka, a jest niezameldowany, a
    kto jest zameldowany a nie mieszka. Są spółdzielnie gdzie koszt wody i
    śmieci liczą ryczałtem od liczby zameldowanych osób i ludzie przemeldowują
    się do rodziny mieszkającej w domkach. Każdy idiotyczny przepis rodzi
    patologie dlatego IMO najlepiej liczyć od lokalu.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-05-28 07:43:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SJS" <s...@w...pl> writes:

> [...]
    > po jednym spotkaniu/ , inni pomieszkiwują np przez pół roku a pół roku
    > na działce lub wyjazdach, więc od 10 lat liczone jest równo na każdy

    A jaka macie rozpietosc powierzchni lokali?

    MJ

  • 5. Data: 2009-05-28 07:49:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > się do rodziny mieszkającej w domkach. Każdy idiotyczny przepis rodzi
    > patologie dlatego IMO najlepiej liczyć od lokalu.

    No właśnie. W moim mieszkaniu w bloku nikt nie jest zameldowany
    aktualnie;)))
    Ktoś tam non stop jest- pilnuje lokal;))) ale zameldowany nie jest.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-05-28 08:15:18
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 28.05.2009 Winetoo <w...@n...spam.please.com> napisał/a:

> [...]
    > się do rodziny mieszkającej w domkach. Każdy idiotyczny przepis rodzi
    > patologie dlatego IMO najlepiej liczyć od lokalu.

    To nie patologiczny przepis, tylko ciut przestarzały. Ale patologiczne
    to jest zachowanie ludzi. Chce mieszkać, ale żeby płacili za niego inni
    ;/
    I niezależnie od tego jak skonstruowana będzie opłata, to część ludzi
    będzie się wymigiwała od płacenia jeśli tylko znajdą furtkę.
    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 7. Data: 2009-05-28 08:40:33
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "szadok" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I niezależnie od tego jak skonstruowana będzie opłata, to część ludzi
    > będzie się wymigiwała od płacenia jeśli tylko znajdą furtkę.

    Jeśli opłatę można skonstruować tak by nie dało siękombinowac to należy to
    zrobić. Dlatego należy płacić za lokal - od tego nie da się wymigać.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 8. Data: 2009-05-28 09:14:15
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > A jaka macie rozpietosc powierzchni lokali?
    >
    > MJ
    typowe to 70 i 80 m2
    ale część lokali ma powierzchnie dodatkowe, przerobione ze strychów i sa
    jako mieszkalne
    SJS

  • 9. Data: 2009-05-28 09:39:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SJS" <s...@w...pl> writes:

    > typowe to 70 i 80 m2

    Ale typowa spoldzielnia bedzie miala lokale z zakresu 30-120 metrow, i
    to juz troche trudno do jednego worka wrzucic...

    MJ

  • 10. Data: 2009-05-28 09:40:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    SJS pisze:

    > typowe to 70 i 80 m2
    > ale część lokali ma powierzchnie dodatkowe, przerobione ze strychów i sa
    > jako mieszkalne
    > SJS

    Więc moim skromnym zdaniem, nie będzie nikomu krzywdy, jak weźmiecie pod
    uwagę wariant 1 - wg zajmowanej powierzchni w bloku/domu. Każde większe
    mieszkanie jest potencjalnie miejscem dla większej ilości osób, a z tym
    i generowanych przez nie śmieci.
    Jeszcze chyba nie wymyślono nic takiego, co przypominałoby licznik na
    śmieci :-), trzeba zatem jakoś zracjonalizowaćrozwiązanie tego problemu,
    a powierzchnia zajmowanego mieszkania jest swego rodzaju wyznacznikiem i
    w sytuacji, kiedy nie macie jakichś znaczących różnic miedzy
    poszczególnymi lokalami, nie powinniście się czuć szczególnie
    pokrzywdzeni, jeśli ktoś otrzyma rachunek o dwa złote wyższy, a nie ma
    kombinacji związanych z zamieszkującymi/zameldowanymi osobami. Po prostu
    powierzchni mieszkalnej na plecach nie wyniesiesz, a stanowi ona
    wyznacznik Twojej części we współwłasności.

    pozdrawiam
    robercik-us