  • 1. Data: 2009-05-27 11:55:05
    Temat: Spowalniacz drzwi
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    Witam!
    Nie mogę znaleźć nazwy elementu, który pozwalałby na spowolnienie ruchu
    skrzydła drzwi balkonowych i ograniczenie ich zakresu otwarcia. Coś jak
    amortyzator w samochodzie (dwukierunkowy). Czy ktoś wie gdzie coś takiego
    kupić i jak się nazywa ?

    Dzięki
    Adam

  • 2. Data: 2009-05-27 12:03:03
    Temat: Re: Spowalniacz drzwi
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    samozamykacz?
    http://www.geze.pl/katalogi/samozamykacze.php
    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-27 12:09:19
    Od: p...@i...pl

    On 27 Maj, 13:55, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > skrzydła drzwi balkonowych i ograniczenie ich zakresu otwarcia. Coś jak
    > amortyzator w samochodzie (dwukierunkowy). Czy ktoś wie gdzie coś takiego

    hamulec sie to nazywa. Pytaj u lokalnych dystrybutorow okien i drzwi,
    moze Ci sciagna.

    pzdr
    krzychut
    www.czernihowka.com.pl

  • 4. Data: 2009-05-27 12:39:19
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > samozamykacz?
    Chyba nie do końca. On nie ma zamykać, tylko spowalniać..

    Pzdr.
    Adam

  • 5. Data: 2009-05-27 13:00:21
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    hamulec sie to nazywa. Pytaj u lokalnych dystrybutorow okien i drzwi,
    ****************
    Hamulec to mechanizm blokujący okno w otwartym lub częściowo otwartym
    położeniu. Nie trafiłem na 'spowalniacz' pod nazwą 'hamulec'.

    Pzdr.
    Adam

  • 6. Data: 2009-05-27 13:09:25
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    McBeth pisze:
> [...]
    > skrzydła drzwi balkonowych i ograniczenie ich zakresu otwarcia. Coś jak
    > amortyzator w samochodzie (dwukierunkowy). Czy ktoś wie gdzie coś takiego

    ma problem z trzaskaniem drzwiami. Prośby i groźby nie pomagają wiec
    trzeba coś zrobić by uniemożliwić trzaskanie drzwi, żadne hamulce czy
    samozamykacze nie zdarza egzaminu bo mam bardzo mało miejsca na ich
    zamontowanie a drzwi pancerne wyjściowe. Poza tym estetyka takiego
    rozwiązani jest średnia. trzaskanie drzwiami jest problem bo przez
    trzaskanie obniżają sie na zawiasach i średnio co kwartał trzeba je
    zdjąc i podkręcić.

  • 7. Data: 2009-05-27 13:29:29
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwiązani jest średnia. trzaskanie drzwiami jest problem bo przez
    > trzaskanie obniżają sie na zawiasach i średnio co kwartał trzeba je zdjąc

    Samozamykacz jest rozwiązaniem dedykowanym do takiego czegość. Jeżeli nie
    można go zamontować na futrynie, można na skrzydle.
    Oprócz tego odpowienie usczelki gumowe na futrynę
    mozna rozważyć dobranie jakiejś sprężyny gazowej która będzie tłumić ruch w
    kierunku zamknięcia, ale to już zabawa i eksperymenty

  • 8. Data: 2009-05-27 14:57:13
    Od: p...@i...pl

    On 27 Maj, 15:00, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:
    > hamulec sie to nazywa. Pytaj u lokalnych dystrybutorow okien i drzwi,
    > ****************
    > Hamulec to mechanizm blokujący okno w otwartym lub częściowo otwartym
    > położeniu.

    a jednak, ale wierzyc nie musisz.

    pzdr
    krzychut
    www.czernihowka.com.pl

  • 9. Data: 2009-05-27 15:19:37
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > skrzydła drzwi balkonowych i ograniczenie ich zakresu otwarcia. Coś jak
    > amortyzator w samochodzie (dwukierunkowy). Czy ktoś wie gdzie coś takiego

    To sie tu w Usa mazywa teleskop drzwiowy. Dziala na zasadzie pompki rowerowej
    z nieszczelnym tlokiem i kosztuje kilkanascie dolarow. Do tego jest lancuszek
    ograniczajacy otwarcie drzwi do 90 stopni. Jak jesienia bede jechal do Polski
    to Ci przywioze:)
    Pzdr.

  • 10. Data: 2009-05-28 05:05:12
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    >. Coś jak amortyzator w samochodzie (dwukierunkowy). Czy ktoś wie gdzie coś
    >takiego kupić i jak się nazywa ?

    jeżeli chodzi ci o taki jak w klapie bagażnika, to nazywa się to sprężyna
    gazowa.
    --
    Jackare