  • 1. Data: 2009-05-27 08:30:03
    Temat: Piece Brötje
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Witam :)

    Czy ktoś z Was ma/miał piec gazowy marki Brötje i mógłby podzielić się
    uwagami na jego temat?
    Czyli wady, zalety, czy warto kupować, czy wręcz przeciwnie - wystrzegać
    się jak ognia?
    Konkretnie chodzi o kondensacyjny, jednofunkcyjny z zasobnikiem.
    Do obsługi CO (częściowo grzejniki, częściowo podłogówka) oraz podgrzewania
    wody.

    I jeszcze jedno - jakiej moc piec wystarczy na "obsługę" ~160 m2
    powierzchni użytkowej i rodziny 2+2? Jedni mówią, że spokojnie 18kW, inni,
    że minimum to 20kW, a jeszcze inni, że optymalnie to 24kW.

    Z góry dziekuję za pomoc.

  • 2. Data: 2009-05-27 09:20:32
    Temat: Re: Piece Brötje
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > powierzchni użytkowej i rodziny 2+2? Jedni mówią, że spokojnie 18kW, inni,
    > że minimum to 20kW, a jeszcze inni, że optymalnie to 24kW.

    jak dom dobrze ocieplony to przy zasobniku wystarczy spokojnie 14 kW

    Pozdrawiam
    Tim

  • 3. Data: 2009-05-27 11:21:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Baloo wrote:
> [...]
    > powierzchni użytkowej i rodziny 2+2? Jedni mówią, że spokojnie 18kW,
    > inni, że minimum to 20kW, a jeszcze inni, że optymalnie to 24kW.

    montuje te piece czasem (bo współpracuję z BIMSem) i mam raczej dobre
    zdanie.

    mają dobre ceny i niezłą jakość.

    ostatnio mnie zadziwił ich serwis techniczny gdy bezproblemowo rozwiązał
    problem z niekompatybilnością kotła z UPSem. :)

  • 4. Data: 2009-05-27 13:33:27
    Od: "Boban" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Witam :)
    >
    > Czy ktoś z Was ma/miał piec gazowy marki Brötje i mógłby podzielić się
    > uwagami na jego temat?

    Ja mam kondensata WBS + zasobnik 120l. Żadnych kłopotów. W standardzie był
    już programator pogodowy, musiałem tylko dokupić czujnik wewnętrzny.

    > I jeszcze jedno - jakiej moc piec wystarczy na "obsługę" ~160 m2
    > powierzchni użytkowej i rodziny 2+2? Jedni mówią, że spokojnie 18kW, inni,
    > że minimum to 20kW, a jeszcze inni, że optymalnie to 24kW.

    Do ogrzewania wystarczy nawet mniej, ja mam 24 kW ale ze względu na CWU.
    Ciepłej wody zabrakło tylko raz, gdy jeden napuszczał wodę do wanny a drugi
    brał w tym samym czasie prysznic. Nie zabrakło natomiast ciepłej wody gdy w 2
    kabinach 3 osoby brały jadna po drugiej prysznic (tzn 2 osoby jednocześnie
    prysznic w 2 kabinach a potem jeszcze jadna)

  • 5. Data: 2009-05-27 17:56:19
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > powierzchni użytkowej i rodziny 2+2? Jedni mówią, że spokojnie 18kW, inni,
    > że minimum to 20kW, a jeszcze inni, że optymalnie to 24kW.

    Mam kondensat z końca 2005 roku.
    Wówczas prawie najtańszy, oprócz tych niemiecko-koreańskich ;-)

    Moje rady:
    - TAK, jeśli masz blisko serwis (czyli z reguły duże dawne miasta
    wojewódzkie i okolice)

    - za ten okres padł zawór gazowy Siemensa (podobno montują tez włoskie ;-)
    wymieniony na gwarancji + manometr, a w zasadzie jego rurka (już niestety
    po gwarancji)

    - co do mocy, to i tak pewnie weźmiesz to co aktualnie w promocji,
    a moc zawsze można zredukować ;-)

    Pzdr

    JKK