  • 1. Data: 2009-05-26 17:25:07
    Temat: Kominy murowane vs systemowe
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie.
    Mam w projekcie dwa kominy dymowe. Jeden ma coś 6.20 m, a drugi 8,20.
    Powiedzcie mi jak może być różnica w cenie robocizny kominów murowanych
    w stosunku do kominów systemowych? Kominy murowane muszą być chyba jakoś
    specjalnie zrobione - pełna cegła, podwójne murowanie takie, żeby się
    nie schodziły spoiny... Systemowe dla odmiany układa się z 'klocków'.
    Klocki... owszem, droższe, ale roboty mniej.
    Czy np za różnicę w cenie tej robocizny można utargować zrobienie
    ogrodzenia? - Mam ok 130 mb płotu do postawienia, a chcę zwykłą siatkę
    max do 130 cm rozciągniętą na wkopywanych słupkach. Słupki trzeba wkopać
    - jak mi się wydaje - dość głęboko. Strefa przemarzania 120cm.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-05-26 19:31:27
    Temat: Re: Kominy murowane vs systemowe
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > do 130 cm rozciągniętą na wkopywanych słupkach. Słupki trzeba wkopać - jak
    > mi się wydaje - dość głęboko. Strefa przemarzania 120cm.

    ja je wkopiesz, a nie zalejesz to ci zgniją po kilku latach, Zrób porządne
    ogrodzenie , ale za to tylko raz.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 3. Data: 2009-05-26 19:44:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    robercik-us pisze:
> [...]
    > w stosunku do kominów systemowych? Kominy murowane muszą być chyba jakoś
    > specjalnie zrobione - pełna cegła, podwójne murowanie takie, żeby się
    A potem i tak do takiego komina wciskasz rurę stalową
    (kwasoodporną/żaroodporną zależy jaki kocioł) by komina spaliny nie
    zjadły i żeby to uszczelnić...

    > Systemowe dla odmiany układa się z 'klocków'.
    > Klocki... owszem, droższe, ale roboty mniej.
    Ale te klocki jak ktoś ci tylko "pozestawia" to też będzie źle. Dobrze
    zrobionego komina systemowego też ciężko znaleźć, każdy myśli "e to
    tylko klocki" i często się coś spieprzy (choćby ich łączenia)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-05-27 07:42:42
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 26 Maj, 19:25, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie schodziły spoiny... Systemowe dla odmiany układa się z 'klocków'.
    > Klocki... owszem, droższe, ale roboty mniej.

    Nie będe Cie namawiał na konkretne rozwiązanie ale przedstawie swój
    tok rozumowania.
    Murarz za wymurowanie komina bierze tyle co za ścianę i wątpię zeby
    komin systemowy potraktował jako ułatwienie zwłaszacza jeżeli
    narzucisz mu używanie specjalnych zapraw itp.
    Komin zwykły z cegły bez wkładu wytrzymał u mojego ojca ponad 30 lat i
    wytrzyamłby pewnie dłużej gdyby nie był poźniej podnoszony wraz z
    nadbudową poddasza. Teraz jest wstawiony wkład stalowy i pewnie
    wytrzyma kolejne kilkanaście lat. Po takim czasie to juz o komin
    bedzie sie martwił kto inny a nie mój ojciec.
    Ja u siebie wstawiłem wkład ceramiczny (bo jakoś nie mam przekonania
    do stali) i myśle że za mojego życia nie będę musiał się martwic
    żywotnością komina.
    Nie wiem nawet czy kosztowało mnie to taniej niż systemowy (ale raczej
    na pewno) ale wiem że połączenia elementów wkładu mam co 1,2m a nie co
    25 cm a to chyba jest jedyne newlargiczne miejsce komina z wkładem.
    No i jeszcze jedna kwestia - estetyka.
    Był wątek na forum o problemie wykończenia komina systemowego ponad
    dachem. Tynkowanie i płytki klinkierowe to niezbyt pewne rozwiązanie.

    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2009-05-27 08:11:35
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 27 Maj, 09:42, QbaB <Q...@g...com> wrote:

    > Ja u siebie wstawiłem wkład ceramiczny (bo jakoś nie mam przekonania
    > do stali) i myśle że za mojego życia nie będę musiał się martwic
    > żywotnością komina.

    Zastosowałem to samo rozwiązanie - jest dość atrakcyjny bo pasuje do
    wszystkich rozwiązań grzewczych (kondensat czy temperatura mu
    niestraszne). Ale taki komin jest większy i potrzebuje solidniejszego
    fundamentu.

    Jeśli w kominie masz zmieścić dużo wentylacji to na pewno wyjdzie
    taniej niż systemowy - bo w wentylacyjne są po prostu z cegły. Jeśli
    tylko dymowy - to kwestia tego ile kosztuje Cię robocizna - ale może
    być porównywalnie.

    Systemowy trudniej wykończyć klinkierem ponad dachem - bo więcej
    zabawy.

    Mat

  • 6. Data: 2009-05-27 08:32:03
    Od: QbaB <Q...@g...com>

> [...]
    > max do 130 cm rozciągniętą na wkopywanych słupkach. Słupki trzeba wkopać
    > - jak mi się wydaje - dość głęboko. Strefa przemarzania 120cm.

    A i jeszcze bym zapomnial o ogrodzeniu.
    Przy zastosowaniu siatki nie martwiłbym się o strefę przemarzania.
    Ewentualne ruchy słupków będa niewielkie a na siatce nie będzie tego
    widać.
    Ja zrobiłem proste ogrodzenia i na razie się trzyma, a zrobiłem to
    tak:
    Miałem sporo krawężników z odzysku. Poustawiałem je w szeregu trójkami
    jako podmurówkę. Co trzeci krawężnik zrobiłem przerwę ok 10-15 cm.
    Następnie w miejscu przerw wykopałem dołki na głębokośc ok 40 cm.
    Wstawiłem słupki zalałem z gruzem a poźniej zaszalowałem nieco słupek
    pomiędzy krawężnikami i zalałem przerwę.
    Ogrodzenie sie trzyma bardzo dobrze. O jednego ze słupków zawadziła
    raz koparka to się zgiął, nic sie nie wyrwało ani nie popękało.
    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2009-05-28 07:47:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Mat pisze:

> [...]
    > taniej niż systemowy - bo w wentylacyjne są po prostu z cegły. Jeśli
    > tylko dymowy - to kwestia tego ile kosztuje Cię robocizna - ale może

    No właśnie myślałem o kominie dymowym z drugim kanałem doprowadzającym
    powietrze w obu przypadkach. Do jednego mam zamiar podłączyć kocioł na
    paliwo stałe, a do drugiego piec kaflowy w salonie. Czy w takim razie
    zdecydować się na zwykły murowany komin?

    Fachmajster przy wycenie robocizny brał takie właśnie kominy pod uwagę,
    a same fundamenty są przewidziane pod kominy - od samych ław, więc
    problemu z ich przeciążeniem na pewno nie będzie.

    No i ten wkład... rura żaroodporna - czy duży jest koszt takiego ustrojstwa?

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 8. Data: 2009-05-28 07:49:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    QbaB pisze:

    > A i jeszcze bym zapomnial o ogrodzeniu.
    [..]

    Dzięki. Zdam się zatem na ich wiedzę w tym zakresie - to miejscowi
    fachowcy - górale :-).

    Pozdr.
    robercik-us

  • 9. Data: 2009-05-28 07:56:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > z ich przeciążeniem na pewno nie będzie.
    >
    > No i ten wkład... rura żaroodporna - czy duży jest koszt takiego

    Zrób więc kominy murowane, dwa kanały dymowe+ kanały wentylacyjne. Kominy z
    cegły(ok 1zł sztuka ) wentylacje z kształtek ok 2-3zł sztuka).
    Żadnej rury nie wsadzaj- jak Tobie komin dobrze wymuruje to rura
    niepotrzebna do pieca na paliwo stałe a tym bardziej do kaflowego. O dawien
    dawna w ten sposób robi się kominy i problemów z nimi nie ma.
    A jak np Tobie sadze się zapalą to komin murowany wytrzyma a systemowy może
    być do wymiany.

    A taka rura to pewnie ponad stówee za metr kosztuje

  • 10. Data: 2009-05-28 08:45:44
    Od: Mat <m...@g...com>

    wiadomościnews:gvlfht$ku7$1@news.onet.pl...

    > A taka rura to pewnie ponad stówee za metr kosztuje

    Marywil - około, o ile dobrze pamiętam 70 zł za metr.

    Mat