  • 1. Data: 2009-05-06 11:20:28
    Temat: studnia do nawodnienia
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Chcialbym wykonac studnie wierconą, ktorej woda sluzylaby podlewaniu ogrodu,
    nawodnieniu.
    Czy ktos robił już coś takiego?
    Jak to wychodzi cenowo?

    Jedna firma mi zaproponowała, że zrobi mi to, ale że nie wie jakie są
    warunki geologiczne to cena jest zależna od głębokości i srednicy wywiertu.
    Do 10m - 250 zł /m, powyzej 10 m 350 zł/m
    Co najsmieszniejsze czy bedzie wiecej niz 10 m dowiedza sie dopiero po
    wykonaiu wywiertu.
    Czyli jesli okaze sie ze powinna byc glebsza niz 10 m to nalezy ja zasypac
    (zaplacic 2,5k) i wywiercic na kolejne 15 za 350 ;)

    Czy ktos moze polecic kogos kto to zrobi w okolicach Opola?

    pzdr
    mar

  • 2. Data: 2009-05-06 11:43:54
    Temat: Re: studnia do nawodnienia
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Zaproś najpierw różdżkarza.
    Powinien podać Ci miejsce i głębokość.
    Ja płaciłem 230/mb ( przy fi 160mm) i miało być 15-16 jest 18m głębokości.
    W zestawie były rury i filtr. Ze względu na grunty została osadzona rura
    110mm a wolną przestrzeń wypełniono żwirem filtrującym. Płaciłem za fi 160
    choć 110 jest tańsza. Studnię wiercili kolesie ręcznie bo nie nie ma u mnie
    możliwości dojazdu do miejsca wiercenia.
    Studniarz określi Ci ilość wody. Na tej podstawie facet określił mi jaka ma
    być pompa przy danym sposobie podlewania i odległości od studni.
    Ja wybrałem studnię głębinową (bez hydroforu) i zamierzam podlewać
    bezpośrednio zraszacczami obrotowymi. Ciśnienie jakie ma wutworzyć pompa ma
    wystarczyć na podlewanie dwoma zraszaczami o zasięgu 12m. Wodę będę
    prowadził rurami wodociągowymi PE (niebieskimi) fi 32 i redukował przy
    samym zraszaczu. Jestem na etapie gromadzenia różnych osprzętów, bo
    zamierzam studnię schować pod ziemię. Na górze będzie jedynie pokrywa.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2009-05-06 14:03:16
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Użytkownik "MAREK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zaproś najpierw różdżkarza.
    > Powinien podać Ci miejsce i głębokość.
    > Ja płaciłem 230/mb ( przy fi 160mm) i miało być 15-16 jest 18m głębokości.
    MI wychodzi że zapłaciłeś 4140zł za studnę plus pompa. Obliczaleś po ilu
    latach zwróci ci się ta studnia? Ja mam 500m2 trawnika i podlanie około
    300-500L wody na dzień wiec wyliczylem ze kolo 10 lat taka studnia by mi sie
    zwracala:(
    A może gdzieś wypozyczaja sprzet albo mozna poczytac jak mozna samemu
    wywiercic taką studnie skoro to ręcznie sie robi? To chyba dla mnie jedyna
    alternatywa

  • 4. Data: 2009-05-06 14:35:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 300-500L wody na dzień wiec wyliczylem ze kolo 10 lat taka studnia by mi sie

    woda jest coraz droższa
    latem są zakazy podlewania wodą z wodociągów
    tej wody można używać do wielu innych rzeczy oprócz podlewania

  • 5. Data: 2009-05-06 15:01:59
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Ja mam 1000m2 trawnika i licze na 3m3/dzien
    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-05-06 16:29:20
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Smerf pisze:

    > Jedna firma mi zaproponowała, że zrobi mi to, ale że nie wie jakie są

    [...]

    Szukalbym dalej. Wiercilem 3 lata temu, cena to 100 zl/m
    do 30 metrów, fi=160 mm, potem decyzja czy wiercimy dalej
    za 150 zl/m, fi = 110 mm, potrzebna zgoda gminy.

    Pierwsza, prawdziwa woda byla na 4m, czyli poszlo tanio.
    Az z rozpedu nawiercilismy jeszcze kilkanascie metrów :-)

    Inflacja nie byla az tak duza. Ponadto zawodowiec powinien
    obejsc okolice i mniej wiecej potrafic powiedziec, co i jak,
    choc oczywiscie glowy nie da.

    Samo wiercenie - dwóch byczków i baaardzo ciezka praca
    przy kieracie. Wieczorem byla woda.

    Podsumowujac - zaczekaj, powęsz. Teraz chyba wszyscy wiercą
    to i studniarze szaleją

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2009-05-06 18:03:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > A może gdzieś wypozyczaja sprzet albo mozna poczytac jak mozna samemu
    > wywiercic taką studnie skoro to ręcznie sie robi? To chyba dla mnie jedyna
    Zgloś sie do najblizszej jednostki straży pożarnej. Oni maja sprzet i taka
    studnie do podlewania ogródka wybijaja usługowo.
    Przynajmniej tak jest u nas

    Kris

  • 8. Data: 2009-05-06 18:03:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Ja mam 1000m2 trawnika i licze na 3m3/dzien
    > --
    Ty chyba bagno z tego trawnika robić chcesz?

    Kris

  • 9. Data: 2009-05-06 19:29:44
    Od: "NEOMarek" <m...@W...pl>

    Wybijają czy wiercą?
    Może chodzi o Abisynkę?

    Marek

  • 10. Data: 2009-05-06 19:36:40
    Od: "NEOMarek" <m...@W...pl>

    Może przedawkowałem. Ale przy 3m3 bym pozostał raz na 3dni :-)
    Cały system (studnia pompa i zraszacze) to ok 7000 :-(
    Może i inwestycja droga ale potem woda jest już bezpłatna (prawie, bo prąd
    też kosztuje) ale zieleń mojego trawnika rekompensuje zdrenowaną kieszeń!
    :-)

    Fakt faktem. Nie wiem jak u Was ale u mnie woda po 3zł/m3.

    Marek