  • 1. Data: 2010-11-26 11:18:44
    Temat: szyby w oknach velux
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    Miałem w domu stare velux-y z szybami grubości 16 mm i współczynniku
    przenikalności ciepła 2,5
    przez co bardzo mocno skraplała się woda od wewnątrz.
    W tym roku zmieniłem te szyby na nowe z argonem, grubości 24 mm i
    współczynniku 1,1
    Skraplanie od wewnątrz nie występuje lub występuje w znikomej ilości.
    Teraz jak spadł pierwszy śnieg widzę, że u sąsiadów na oknach śnieg leży a u
    mnie od razu się topi i szyby są czyste.
    Wniosek, że ciepło i tak bardzo mocno ucieka, ale standardowe szyby w
    Veluxach też mają współczynnik 1,1 więc gdzie różnica ?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-11-26 12:42:07
    Temat: Re: szyby w oknach velux
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    > Może sąsiedzi oszczędzają na ogrzewaniu (?) ;)
    >
    > PZDR
    > Shaman

    Też mi to przyszło do głowy, ale ja tez nie mam za ciepło :)
    zastanawiam sie, czy przypadkiem w fabryce nie zapomnieli wstrzyknąć argonu
    do szyb.

  • 3. Data: 2010-11-26 12:44:55
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

  • 4. Data: 2010-11-26 13:03:04
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "K.Z." <b...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > Też mi to przyszło do głowy, ale ja tez nie mam za ciepło :)
    > zastanawiam sie, czy przypadkiem w fabryce nie zapomnieli wstrzyknąć
    > argonu do szyb.

    zapal zapalniczę za szybą.
    jeśli płomień będzie "w paski" to masz argon

    może sąsiedzi mają brudne okna i śnieg słabiej sie ślizga, a może ich dach
    ma mniejsze nachylenie, itd

  • 5. Data: 2010-11-26 13:10:38
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    > zapal zapalniczę za szybą.
    > jeśli płomień będzie "w paski" to masz argon
    >
    > może sąsiedzi mają brudne okna i śnieg słabiej sie ślizga, a może ich dach
    > ma mniejsze nachylenie, itd

    dom jest w zabudowie bliźniaczej więc spad dachu jest taki sam.
    dzięki za metodę sprawdzenia obecności argonu. ciekawe czy można w inny
    sposób.

  • 6. Data: 2010-11-26 13:18:49
    Od: "PH" <P...@p...news>

    > dom jest w zabudowie bliźniaczej więc spad dachu jest taki sam.
    > dzięki za metodę sprawdzenia obecności argonu. ciekawe czy można w inny
    > sposób.

    a co złego jest w tym sposobie??

  • 7. Data: 2010-11-26 13:39:03
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    > a co złego jest w tym sposobie??

    jest ok, tylko się zastanawiam, czy te "paski" da się tak rozpoznać :)

  • 8. Data: 2010-11-26 14:25:47
    Od: "PH" <P...@p...news>

    > jest ok, tylko się zastanawiam, czy te "paski" da się tak rozpoznać :)
    porównaj ze zwykłym oknem :)
    mi tak udowadniano argon w szybach drzwi. było widać :)

  • 9. Data: 2010-11-26 14:48:51
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.eu>

    Órzytkownik "PH" napisał:
    > a co złego jest w tym sposobie??

    sposób ciekawy, tylko wytłumacz moze na czym polega jego skuteczność?:O)

    bo ja mam różne okna, nie mam pojęcia jakie, nie mam pojęcia co w nich jest,
    ale wiem że są ciepłe, natomiast gdy zapalam zapalniczkę za oknem to widzę
    dokładnie taki sam płomień jak przed oknem, więc nie kumam metodologii, albo
    mam słaby wzrok:O)

  • 10. Data: 2010-11-29 06:05:53
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    Użytkownik "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokładnie taki sam płomień jak przed oknem, więc nie kumam metodologii,

    Sprawdzałem i nie widzę różnicy w płonieniu.
    Jestem ślepy albo nie ma argonu.

    Krzysiek