  • 1. Data: 2010-10-26 07:04:05
    Temat: wymiana grzejnika -- na jaki typ?
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    potrzebuję dogrzać salon.
    Chcę zacząć od grzejnika, bo łatwo go wymienić na inny.
    Będzie dwa razy większy od obecnego, ale chciałem zapytać o typ, jaki będzie
    w moim przypadku najodpowiedniejszy.

    Chodzi o to, że cały grzejnik jest zasłonięty przez dużą kanapę. I nie ma
    możliwości inaczej tego zorganizować. Odległość jest ok 10 cm.

    Czy w moim przypadku najlepiej będzie zamontować grzejnik konwektorowy
    (konwekcyjny?) ?
    Chodzi o wymianę ciepła przez obieg powietrza a nie grzenie płytą (które jak
    się domyślam idzie w całości w podgrzanie kanapy).
    Ew. możecie podać jakieś konrektne modele? Wielkość grzejnika musi być 40 cm
    wysokość i około 250 cm długość.

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2010-10-26 07:38:38
    Temat: Re: wymiana grzejnika -- na jaki typ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-10-2010 o 09:04:05 tadzik <j...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > jak się domyślam idzie w całości w podgrzanie kanapy).
    > Ew. możecie podać jakieś konrektne modele? Wielkość grzejnika musi być
    Idziesz do sklepu i wybierasz taki co ma dwa albo trzy panele połączone ze
    sobą
    pomiędzy nimi są blaszki jakby radiatora, taki będzie ci grzał bardziej
    przez konwekcję
    niż promieniowanie. Ale zanim sie wyb ierzesz pytanie czy masz rurki
    odpowiedniej
    średnicy i opowiedni przepływ wody, bo dasz duży grzejnik a okaże sie że
    będzie
    ledwo ciepły na górze, ten który teraz masz jest cały gorący? powtarzam
    cały na dole też?
    Bo jak nie to masz za słąby przepływ i większy niewiele ci da.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-10-26 10:52:02
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 26 Paź, 09:04, "tadzik" <j...@o...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Chodzi o to, że cały grzejnik jest zasłonięty przez dużą kanapę. I nie ma
    > możliwości inaczej tego zorganizować. Odległość jest ok 10 cm.

    Bogatemu wszystko wolno, bo takie umieszczenie grzejnika wymaga
    sporych pieniędzy.
    Jak wiadomo podgrzane powietrze idzie do góry (i tego nie da się za
    nic zmienić), stąd mamy np. ogrzewanie podłogowe a nie sufitowe.
    Jeśli blokujesz ruch powietrza wokół grzejnika musisz się liczyć z tym
    że:
    a. tylko niewielka część będzie faktycznie pracować
    b. nagrzanie powietrza w całym pomieszczeniu wymaga czasu i energii
    (narysuj sobie obieg powietrza w pomieszczeniu, a jak nie pamiętasz
    jak to działa to poproś jakiegoś gimnazjalistę).

    Nawet podniesienie grzejnika ponad poziom kanapy będzie bardziej
    efektywne (są produkowane odpowiednio estetyczne do takiego
    mocowania).

    Jak napisałem, bogatemu wszystko wolno, więc możesz tak to zostawić,
    tylko proszę nie wracaj na grupę z pytaniem jak ograniczyć koszty
    grzania.

  • 4. Data: 2010-10-26 11:28:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Paź, 09:04, "tadzik" <j...@o...eu> wrote:

    > Chodzi o to, że cały grzejnik jest zasłonięty przez dużą kanapę. I nie ma
    > możliwości inaczej tego zorganizować. Odległość jest ok 10 cm.

    Sprobuj podniesc kanape, tak zeby powietrze moglo pod nia wedrowac do
    grzejnika. Na test postaw ja na klockach drewnianych 10cm. Odsun ja od
    grzejnika na te uczciwe 10-15cm.
    Moze nie bedzie potrzeba nic robic?
    No i wymiena grzejnika to dobre 1kzl a efekt moze byc taki sam. Moze
    lepiej zmienic kanape na taka bardziej azurowa?

  • 5. Data: 2010-10-27 06:21:39
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    zdaję sobie sprawę z tego co piszecie, wiem że nie jest optymalnie.
    Kanapa nie stoi na samej ziemi, na nożkach prawie 10 cm.
    Trochę ją może jeszcze odsunę, ale grzejnik i tak raczej wymienię.
    Podczas przebudowy usunąłem jeden niewielki z likwidowanej ściany nie
    wstawiając nic w zamian.
    Grzejnik jest w tej chwili cały gorący więc przepływ chyba jest w porządku.

    Chętnie bym zamontował ozdobny grzejnik ale tej wielkości to koszt ok. 10
    kzl za nowoczesny i ładny model.

  • 6. Data: 2010-10-27 19:36:12
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Paź, 08:21, "tadzik" <j...@o...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Chętnie bym zamontował ozdobny grzejnik ale tej wielkości to koszt ok. 10

    Konkretnego typu ci nie podam bo sam szukam podobnego ale zasugeruje
    aby kupic trzy plytowy jak radzi janusz_kk1. Po konkrety trzeba sie
    udac do zwyklkego sklepu gdzie maja czas dla klienta. W marketach
    takich dziwow nie spotkalem.
    Sprobuj tez sciane za grzejnikiem okleic styropianem z folia alu.
    Grzejnik powies tak aby mial troche wiecej miejsca od sciany. Wtedy
    przeplyw powietrza bedzie latwiejszy. Calosc spowoduje ze kanapa ci
    sie wysunie wiec wez to pod uwage.

    No i myj relatywnie czesto te sciane za grzejnikiem, Kurz przez to ze
    jest szorstki bedzie zmniejszal przeplyw powietrza (ale nie duzo, to
    nie jest krytyczne).

    I ostatni hint.
    Jesli masz instalacje grawitacyjna to wywal w peezdu termostat. One
    maja bardzo maly przeswit. Zamiast niego wstaw zwykly zawor (byle
    dobrej jakosci).

    Ale od razu ostrzegam, nie zdziw sie ze rezultat bedzie slaby.

    Mozesz tez pomyslec o tym aby dodac wentylatory na dole grzejnika. Nie
    jest to eleganckie ale pomoze i to dosyc wyraznie.